Mursko Središće kao najsjeverniji grad i ujedno kao i sjeverna ulazna vrata do nedugo iz EU, a sada iz ostalih članica EU-a, trpi već dugi niz godina velike probleme zbog smještaja graničnog prijelaza u samom centru, a od ulaska Hrvatske u EU zbog ogromnog povećanja prometa.
Kroz centar grada prolazi 100.000 teretnih vozila, 6.000 autobusa, blizu milijun osobnih vozila sa oko 2,5 milijuna putnika godišnje. Ugrožena je sigurnost prometovanja, zrak je zagađen, pucaju kuće zbog vibracija, uništavaju se prometnice…
Saborski zastupnik Dragutin Glavina (HNS) 23. siječnja na sjednici Sabora postavio je pitanje vezano uz rješavanje problema prometovanja kroz Grad Mursko Središće. Njega je zanimalo da li je ovaj problem evidentiran u Ministarstvu pomorstva prometa i infrastrukture te Hrvatskim cestama, i ako jest, jesu li započele neke aktivnosti na njegovom rješavanju?
Na ovaj upit stigao je odgovor od ministra Siniše Hajdaša Dončića u kojem piše:
“Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture i društvo Hrvatske ceste d.o.o. upravitelj državne ceste 209 kojom se preko graničnog prijelaza ulazi u Republiku Hrvatsku kroz Grad Mursko Središće, upoznato je s problematikom povećanja prometa teretnih vozila kroz sam centar grada.
Također svjesni činjenice kako navedeno povećanje ne smije biti posljedica nedostatka alternativnih prometnica kojim bi se preusmjerio kamionski promet izvan grada već da razloge treba tražiti i u potrebi kvalitetnije organizacije i kontrole prometa pri ulasku u RH i njegovog vođena kroz Grad Mursko Središće. S tim ciljem Hravtske ceste poduzele su određene dodatne mjere kojima se planira utjecati na postizanje kvalitetnije prometne situacijena prostoru graničnog prijelaza i grada.
Prije svega u narednom kratkom vremenu bit će kvalitetnije izvršeno obilježavanje cestovnih tranzitnih pravaca prema odluci o određivanju javnih cesta, po kojima se tranzitni promet mora odvijati automobile kroz RH, koji ne prolaze ovim graničnim prijelazom i gradom, kao i kontrola prijevoza od strane prometne inspekcije.
Navedenim aktivnstima teretni cestovni promet usmjerit će se na druge cestovne pravce i na taj način umanjiti promet teretnih vozila kroz sam grad, što će posljedično umanjiti i opterečensot ostalih javnih i nerazvrstanih cesta. Ministarstvo je izdalo dodatne preporuke na način da se uvede zona ograničenja na minimalnih 40 km/h na državnoj cesti D 209, od graničnog prijelaza do izlaza iz centra grada.
Nadalje da se postojeća prometna signalizacija prilagodi kako bi ista bila uočljivija te ju je potrebno nadopuniti dodatnog smirivanja prometa kroz centar grada uz postavljanje fizičkih zapreka na nogostupima na križanju Ulice J. B. Tita i Frankopanske koje će onemogućiti nepropisno zaustavljanje vozila i zaštiti pješake.
Za provođenje navedenih mjera zadužene su Hrvatske ceste, a nazor nad odvijanjem tranzitnog prometa teretnih automobile provodit će Ministartvo unutarnjih poslova i Uprava prometne inspekcije Ministarstva pomorstva, prometa i infrastructure u skladu s propisima iz svog djelokruga. Sljedećih nekoliko mjeseci očekujemo i konkretne pokazatelje navedenih mjera.
Ukoliko očekivani rezultati izostanu Hrvatske ceste će pokrenuti traženje alterativnog prometnog rješenja koje ne isključuje gradnju novog međudržavnog mosta i pripadnih cestovnih zaobilaznica”, piše u odgovoru ministra Siniše Hajdaša Dončića.