Europski dan broja 112: Protekle godine primili preko 51 tisuće poziva

Područni ured za zaštitu i spašavanje Čakovec, priključio se proslavi Europskog dana broja 112. Naime ovaj se dan već  sedmu godinu  obilježava 11. veljače s ciljem informiranja građana Europske unije o jedinstvenom broju 112 za žurne situacije.

S obzirom na to da na europskoj razini još uvijek samo jedan od četiri građana zna broj za hitne službe koji se može nazvati u cijeloj EU, obilježavanje Europskoga dana broja 112 bitan je korak u promicanju tog broja, osobito danas kada građani više nego ikad putuju zbog posla, studiranja i odmora.

Informativni sastanci i predstavljanja broja 112 u školama i posjete pozivnim centrima 112, organiziraju se u većini europskih zemalja

Tako je bilo i u Čakovcu gdje nam je Pročelnik područnog ureda za zaštitu i spašavanje Čakovec mag. ing. el. Ladislav Söke kazao kako je Republika Hrvatska u operativnu funkciju broj 112 stavila prije devet godina, 11. veljače 2005. godine čime se pridružila jedinstvenom europskom projektu omogućavanja dojavljivanja nesreća i potreba za djelovanjem hitnih službi na jedinstveni broj.

– Inače, dodao je Söke, broj 112 prvi put je uveden 1991. kako bi putnici u Europi mogli birati samo jedan broj umjesto da moraju pamtiti različite brojeve žurnih službi za svaku zemlju. Broj 112, istaknuo je Pročelnik područnog ureda za zaštitu i spašavanje može se nazvati u bilo kojoj hitnoj situaciji , kada je ugrožen nečiji život, zdravlje, odnosno kada je ugrožena sigurnost imovine, a potrebna je pomoć policije, hitne medicinske službe, vatrogasaca ili bilo koje druge komunalne, veterinarske ili službe koja se bavi spašavanjem života i imovine.

Operateri na broju 112 zaprimaju više od pedeset tisuća poziva godišnje

Govoreći o broju primljenih poziva, Söke je kazao da ih je prošle godine bilo 51.583, što je u prosjeku 141 poziv na dan, od čega je namjenskih bilo 16.185 ili 44 na dan. Onih ne namjenskih je bilo 35.255 i onih, slobodno možemo reći zlonamjernih je bilo 143. U odnosu na 2012. godinu je došlo do manjeg pada broja namjenskih poziva jer je s 2. danom svibnja prošle godine broj 194 izravno preusmjereni na Operativno dežurstvo Zavoda za hitnu medicinu Međimurske županije.

Od voditelja Županijskog centra 112 Čakovec Danka Žnidara saznali smo da postupanje nakon što operater primi poziv najviše ovisi o kakvom je pozivu riječ. – Uvijek nastojimo pomoći ljudima posebno ako je riječ o nekakvim interventnim situacijama kao što su poplave ili požari. Isto tako, kod drugih pojava koje se odnose na komunalne djelatnosti uglavnom koordiniramo rad stručnih službi , kako bi pomogli ljudima u određenom trenutku.

O tomu pak s kakvim se sve pozivima susreću u svakodnevnom obavljanju svojeg posla, Žnidar kaže da postoje različiti problemi.

– Ljudi se nemaju kome obratiti, pogotovo kad sa svojim radom završe redovne službe čije je radno vrijeme do petnaest ili šesnaest sati, pa tu znamo uskočiti mi s davanjem različitih savjeta, a ako je potrebna hitna intervencija u vrlo kratkom roku obavještavamo nadležne hitne ili inspekcijske službe kako bi se ta situacija riješila.

Edukacija djece

Područni ured za zaštitu i spašavanje Čakovec nositelj je programa Nacionalne edukacije djece u području zaštite i spašavanja kojeg je izradilo Učilište vatrogastva, zaštite i spašavanja, koji je dobio preporuku Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, te Agencije za odgoj i obrazovanje za izvođenje u osnovnim školama i ustanovama predškolske dobi.

Tako se na edukaciji djeca upoznaju s pojedinim izvanrednim situacijama (požar,poplava, potres) kako nastaju opasnosti, način ponašanja za vrijeme i nakon trajanja opasnosti. Upoznaju se s brojevima žurnih službi, postupkom pri pozivanju istih. Na edukaciji djece sudjeluju i djelatnici policijske uprave Međimurske i vatrogasci domicilnih vatrogasnih društava. Prošle je godine čak 1211 djece prošlo edukaciju koja je bila organizirana u 29 međimurskih škola.

Pozivi se mogu dojaviti na više stranih jezika

Na kraju treba spomenuti i to da se hitni slučaj može dojaviti i na engleskom, njemačkom, talijanskom, mađarskom, slovačkom i češkom jeziku. Kada zovete 112, nužno je predstaviti se i što preciznije i kraće reći što, gdje i kada se dogodilo, koliko je unesrećenih, odnosno kakvu pomoć trebate.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije