U kojim žurnim situacijama treba nazvati broj 112?

Europski dan broja 112 obilježava se 11. veljače svake godine (sedmu godinu zaredom) s ciljem informiranja građana Europske unije o jedinstvenom broju 112 za žurne situacije. Jedinstveni broj 112 zajednički je svim državama članicama Europske unije i služi za besplatno nazivanje hitnih službi.

Europski parlament krajem 2007. godine prihvatio je pisanu deklaraciju koja preporučuje obilježavanje Dana europskog broja 112 za žurne situacije. Deklaracija poziva zemlje članice da medijski promiču ovaj jedinstveni broj i sve aktivnosti kojima će obilježiti ovaj dan. Broj 112 prvi put je uveden 1991. kako bi putnici u Europi mogli birati samo jedan broj umjesto da moraju pamtiti različite brojeve žurnih službi za svaku zemlju.

Republika Hrvatska u operativnu funkciju broj 112 je stavila prije devet godina, 11. veljače 2005. godine čime se pridružila jedinstvenom europskom projektu omogućavanja dojavljivanja nesreća i potreba za djelovanjem hitnih službi na jedinstveni broj. Uvođenjem broja 112 dobivena je jedinstvena “ulazna točka” za traženje pomoći pa svaki unesrećeni može brzo zatražiti pomoć, ne razmišljajući pritom koga mora pozivati i tko mu sve i kako treba pomoći.

Operater po zaprimanju poziva žurno spaja u konferencijsku vezu najpotrebniju žurnu službu, te po potrebi obavještava strukovno i teritorijalno i druge nadležne hitne i inspekcijske službe koje trebaju pružiti pomoć ili poduzeti potrebne zaštitne mjere. Hitni slučaj može se dojaviti i na engleskom, njemačkom, talijanskom, mađarskom, slovačkom i češkom jeziku.

Broj 112 nazovite ako vam je neodgodivo potrebna:

– hitna medicinska pomoć
– pomoć vatrogasaca
– pomoć policije
– pomoć gorske službe spašavanja  
– pomoć drugih hitnih službi i inspekcijskih službi


ili ako uočite:

– požar
– istjecanje opasnih tvari, onečišćenje pitke vode, potoka, rijeka ili mora
– druge pojave koje predstavljaju opasnost za život i zdravlje ljudi ili životinja ili
ugrožavaju imovinu, okoliš i kulturna dobra.


Kada zovete 112, recite (što preciznije i kraće informacije):

– što se dogodilo
– gdje se dogodilo
– kada se dogodilo
– koliko je unesrećenih
– kakvu pomoć trebate
– tko zove

Operater koji zaprimi vaš poziv žurno će obavijestiti strukovno i teritorijalno nadležne hitne i inspekcijske službe koje će vam pružiti pomoć ili će poduzeti potrebne zaštitne mjere.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije