Vijesti / Društvo
Društvo
DANIJEL BLAŽEKA IZ ČEHOVCA Kako uhvatiti zrakoplov?
Privatna arhiva

zaljubljenik u zrakoplove

DANIJEL BLAŽEKA IZ ČEHOVCA Kako uhvatiti zrakoplov?

Međimurje je zanimljivo jer su nad našim nebom neki zrakoplovi već u spuštanju prema aerodromu u Zagrebu te lete na manjim visinama pa su dostupniji objektivu...

Iako je po zanimanju informatičar, a hobijem fotograf, Danijel Blažeka (47) iz Čehovca za sebe će reći da je ponajprije - promatrač. I to ne bilo kakav, Danijel je zaljubljenik u zrakoplove.

- Promatrači zrakoplova su osobe koje prate i fotografiraju letjelice te evidentiraju letove. Promatranje zrakoplova je prisutno u cijelom svijetu, a svaki zrakoplov se fotografira, od čega imaju koristi i zrakoplovne kompanije i piloti. Pri tome se treba pridržavati brojnih pravila, a i samo fotografiranje zrakoplova je zahtjevan zadatak, ističe Danijel koji se ovim hobijem bavi 14 godina.

U OBJEKTIVU

Kako bi vidio i fotografirao zrakoplove, Danijel odlazi na obližnje aerodrome za što je morao ishoditi posebne dozvole, a uz to često fotografira i na aeromitinzima. Kako napominje, ponekad zabilježi i zrakoplov iznad Međimurja, pri čemu se koristi posebnim aplikacijama za praćenje zrakoplova, a u određenim slučajevima, promatrači se mogu spojiti i na radioveze zrakoplova.

DANIJEL BLAŽEKA IZ ČEHOVCA Kako uhvatiti zrakoplov? Fotogalerija

- Aplikacijama pratimo pozicije zrakoplova pa znamo kada dolaze. Uz to, promatrači na mitinzima imaju posebne pozicije, često i uz samu pistu, a pojedini aerodromi za promatrače osiguravaju i posebne točke te radioveze kako bi imali što više informacija te mogli snimiti što bolje fotografije. Međimurje je zanimljivo jer su nad našim nebom neki zrakoplovi već u spuštanju prema aerodromu u Zagrebu te lete na manjim visinama pa su dostupniji objektivu, ističe Danijel te dodaje da je pri tome zabilježio cijeli niz zrakoplova, od civilnih do vojnih:

- Volim fotografirati rijetke zrakoplove, a dosad sam fotografirao vojne poput F18, F16, Grippena ili Rafalea. Istaknuo bih i šestomotorni Antonov AN-225 - najveći zrakoplov na svijetu.

IZAZOVI

Kako nam Danijel otkriva, i među promatračima postoje podjele: na one koji bilježe zrakoplove na tlu i na promatrače koji ih 'love' u letu, čemu je Danijel sklon.

- Fotografiranje zrakoplova u letu je daleko zahtjevnije, ponekad imate samo tren za fotografiranje, osobito kad je riječ o nadzvučnim avionima. Uspjeh je pri tome dobiti što čišću i jasniju fotografiju. Pri tome postoje brojna pravila i izazovi, pa je pri snimanju vojnih zrakoplova poželjno da se vidi pilot ili plamen iz mlaznica turbine, a kod snimanja helikoptera je poželjno da se da se ulovi puni krug elisa.

SKUP HOBI

Takvo fotografiranje zahtjeva i specifičnu opremu, pa je Danijel morao kupiti i posebne objektive za fotoaparat, što je velik trošak. Uz to, svako putovanje donosi i troškove, a kako Danijel ističe, u ovaj hobi se mogu uložiti deseci tisuća eura.

- Poneki promatrači u opremu ulažu iznose za koje bi mogli kupiti novi automobil, a koliko je to skup hobi govori i činjenica da se ponekad za fotografiranje zakupljuju i teretni zrakoplovi, pa se iz zrakoplova fotografiraju drugi avioni u letu. Kod nas promatranje letjelica još nije toliko razvijeno, a i silan novac potreban za to nas koči. Stoga se baziramo na aerodrome ili aeromitinge u blizini, kaže naš sugovornik.

Danijel je zasad zbog zrakoplova putovao od Jadranske obale do Slovačke, a želja mu je odlazak na mitinge u Engleskoj:

- Osim dobrih fotografija, naglasak je i na druženju te stjecanju novih poznanstava, a tu je i mogućnost snimanja zrakoplova koje ne možete vidjeti svaki dan, zaključuje Danijel.

* Preuzeto iz Lista Međimurje, broj 3.481

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video