POČETAK RADOVA

OBILAZNICA NEDELIŠĆA 20. studenog počinje gradnja koja će trajati dvije godine

Nova prometnica nakon desetljeća čekanja kreće rješavati najkritičniji cestovni čep u Međimurju

Desetljeće najava i nervoznog prebrojavanja kamiona i automobila u Nedelišću konačno dobiva svoj epilog. Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir 10. rujna službeno je uveo zajednicu izvođača – Tegru d.o.o. i Pomgrad d.o.o. – u posao izgradnje obilaznice Nedelišća. Time je otvoren put prometnici koja bi trebala razvezati najfrekventniji i najproblematičniji cestovni čvor u Međimurju.

Projekt vrijedan 23 milijuna eura predviđa 6,5 kilometara nove ceste, rok izgradnje dvije godine, a očekivanja – velika. Nedelišće i Pušćine dobivaju šansu za mirniji, sigurniji i zdraviji život, oslobođen tranzitnih kolona i teškog prometa koji im godinama prolazi pred kućnim pragom.

Zimsko vrijeme, ljetne ambicije

Na današnjoj koordinaciji zimske službe u ŽUC-u ovih je dana potvrđeno: radovi uskoro kreću i to u, kako kaže Ivan Kolarić iz Tegre, “nezgodno vrijeme”.

Tegra bi trebala oko 20. studenog fizički započeti radove. Naravno, to će utjecati na dnevnu prometnu dinamiku”, rekao je Kolarić, podsjećajući da je ugovor potpisan prije dva mjeseca, a da je projektna dokumentacija u međuvremenu dovršena.

Poučeni iskustvima posljednjih, klimatski blažih zima, računaju da će dio zemljanih radova ipak biti moguće izvoditi tijekom hladnijih mjeseci. No ono što će sigurno zahtijevati strpljenje jesu privremene prometne regulacije, čije konačne suglasnosti još čekaju od Hrvatskih cesta.

Što manje preusmjeravanja kroz samo Nedelišće

Najveći izazov nije početak radova – nego kako gradilištu uopće pristupiti bez da se dnevni život Nedelišćanaca pretvori u prometni kaos.

Kolarić objašnjava: “Prvo ćemo organizirati radove tako da se što manje prometa vrši po samom naselju Nedelišće. Razmatramo pristupe preko Kuršanca i Poleva, poljskim putevima, uz prugu. Hrvatske željeznice su, znate i sami, kompliciran sustav, ali ćemo pokušati pronaći rješenje.

Najveći promet kamiona očekuje se iz područja Šljunčare Ivanovec, iz naše baze, dok će se dio materijala dovoziti i iz Ljubešćice. U zimskim mjesecima taj bi promet trebao biti blaži, ali s proljećem – intenzitet raste.

Policija će dobiti sve potrebne elaborate, a stanovnicima se poručuje: izvanredna situacija mogao bi biti standard sljedeće dvije godine.”

Obilaznica Nedelišće trasa (2)

Kuda točno ide trasa?

Za sve koji pokušavaju zamisliti novu prometnicu – Kolarić je dao precizan opis. Trasa kreće od postojećeg rotora ispred benzinske postaje pred ulazom u Nedelišće, skreće lijevo prema pruzi i prati liniju sve do Kuršanca. Ondje skreće natrag prema glavnoj cesti i ponovno se spaja na državnu cestu, također kod benzinske postaje – ovaj put pred mostom.

Plan je otvoriti prvo područje oko rotora i Pušćina, ali uz oprez: “Ne želimo otvarati trasu gdje ćemo nanositi blato. Moramo uskladiti vremenske uvjete i pristup gradilištu.

Na trasi su tri velika nadvožnjaka. Barem dva gradit će se istovremeno, što zahtijeva dodatnu logistiku i kontrolu pristupa.”

Obilaznica donosi smanjenje buke, sigurniji život uz glavnu ulicu u Nedelišću i Pušćinama, manje zastoja, čistiji zrak i – napokon – učinkovito razdvajanje lokalnog i tranzitnog prometa. Ovo nije samo nova cesta; ovo je rješenje problema koji je godinama mučio Nedelišćance.

Povezani sadržaj
Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije