LOKALNI, ALI VAŽNI

WEEKEND MEDIA FESTIVAL Portal eMedjimurje na panelu o snazi lokalnog novinarstva

Za gotovo dva desetljeća postojanja, Weekend Media Festival prerastao je u najvažniji regionalni događaj koji povezuje komunikacije, biznis, medije i nove tehnologije

Do danas je kroz njegove dvorane prošlo više od 60.000 posjetitelja, a na pozornicama je govorilo preko 2000 govornika iz zemlje i svijeta.

Festival je zabilježio preko 7500 partnera i sponzora, a regionalni mediji objavili su više od 550 članaka i priloga o događajima i temama koje Weekend otvara. Kroz sve ove godine, više od 550 regionalnih medija ispratilo je ovaj festival kao jedan od svojih ključnih izvora industrijskih i društvenih trendova.

Ove impresivne brojke potvrđuju koliko je Weekend važan i koliko snažan utjecaj ima na medijsku, poslovnu i kulturnu scenu regije. A Weekend.18, koji se održava još i sutra (do 21. rujna), najbogatije je izdanje dosad – festival koji je po prvi puta spojio čak šest različitih tema pod jednim krovom. Na ukupno devet festivalskih pozornica tijekom četiri dana predstavit će se više od 200 predavača i panelista koji će publici prenijeti znanja, analize i inspirativne priče. Posjetitelji mogu birati između više od 120 panela, radionica i predavanja, ali i brojnih networking događanja te zabavnih programa.

Lokalni mediji na tankom ledu

Jedan od najupečatljivijih i najozbiljnijih panela Weekend Media Festivala bio je posvećen izazovima i opstanku lokalnih medija, pod nazivom “Kako preživjeti kad nisi u Zagrebu?”, održan u ‘Aircash’ loungeu.

Kako je istaknuto, dok nacionalni portali “beru vrhnje”, lokalni se svakodnevno bore s istim izazovima: medijske agencije preskaču ih u zakupu oglasnog prostora jer je lakše sve “spustiti” na nacionalne, iako brojke i angažman lokalnih medija često govore drukčije.

U ovom panelu razgovaralo se o realnim problemima i konkretnim rješenjima – kako pisati uspješne prijave na javne pozive, kako se izboriti za dio oglašivačkog kolača, kako ostati vidljiv u moru šunda i clickbaita – te kako, unatoč svemu, opstati (ili čak rasti) kad nisi iz Zagreba.

Otvorena je i tabu tema, “Je li, zbog borbe za financijsku stabilnost, novinarstvo postalo PR?”, a iskustva iz prve ruke podijelili su upravo lokalni mediji!

Panel je moderirala Mislava Zuppa, direktorica marketinga i prodaje portala Dalmacija Danas, a sudjelovali su i Goran Kunštek, direktor Zagorje Internationala, Ksenija Novak, direktorica IN Promocije, u čijem su sastavu portali eMedjimurje.hr i Varazdinski.hr, te Nenad Čakić, direktor Istarskog portala.

Zuppa je prilikom pripreme za panel došla do zanimljivih spoznaja koje je ovom prilikom i podijelila: – U trenutku pripreme za panel sam shvatila da prema klasifikaciji medija, mi imamo 18 velikih i preko 500 malih, lokalnih medija. Svijet ne može funkcionirati bez nas jer smo upravo mi ‘mali’ pravi odraz zajednice – poručila je Zuppa.

Novak se na temu nadovezala s jednim od problema koji je jako blizak upravo ‘malim’ medijima, ali je istaknula i jednu veliku prednost koja ih karakterizira: – Biti lokalni medij znači stalno balansirati između ograničenih resursa i velikih očekivanja publike. No, upravo u toj blizini čitateljima leži naša prednost – jer lokalne priče, ako se ispričaju na pravi način, često postanu univerzalno zanimljive – smatra Novak.

Dotmetrics mjerenje posjećenosti

Jedan od pokazatelja relevantnosti i profesionalnosti portala eMedjimurje je uključenost u Dotmetrics – sustav koji prati i analizira posjećenost medija u Hrvatskoj. Unutar njega su zastupljeni svi važniji nacionalni portali, ali i lokalni mediji koji drže značajan utjecaj u svojim zajednicama.

Za eMedjimurje, jedini međimurski portal u sustavu, to je dodatna potvrda da naš rad, sadržaj i angažman čitatelja imaju mjerljiv i prepoznatljiv učinak, što dodatno osnažuje našu poziciju u medijskom prostoru Hrvatske.

Da lokalni medij nije samo kanal za informacije, nego i ogledalo zajednice u kojoj djeluje, mišljenje je direktora Zagorje Internationala Kunšteka.

– Upravo zato su ovakvi događaji izuzetno važni – jer nam omogućuju povezivanje, razmjenu iskustava i učenje jedni od drugih. Takva suradnja pomaže nam da budemo još relevantniji i bliži našim čitateljima te da zajedno gradimo kvalitetniju i informiraniju zajednicu – istaknuo je.

Direktor Istarskog portala Čakić poručio je da se ovakvi susreti trebaju održavati češće.

– Ovom prilikom smo načeli jako puno zanimljivih tema. Vjerujem da su ljudi koji su nas sada slušali po prvi puta imali prilike čuti neke od situacija i nelogičnosti vezanih uz zakonsku regulativu s kojima se susreću lokalni mediji. Moramo pritom istaknuti da nama nije loše, dobro radimo i živimo, ali neke bi stvari svakako trebalo bolje regulirati – zaključio je Čakić. Tehnologija, poslovanje, društvo Uz ovaj panel koji je osvijetlio brojne konkretne prepreke s kojima se lokalni mediji suočavaju, Weekend.18 ujedno je mjesto na kojem se razmatra kako suvremene teme i tehnologije utječu na poslovanje i društvo.

Povezani sadržaj
Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije