Infrastruktura i promet

TREĆI TRAK NA AUTOCESTI ZAGREB – KARLOVAC Kraj višegodišnjim gužvama na najopterećenijoj dionici?

Hrvatske autoceste kreću s izgradnjom trećeg traka između Zagreba i Karlovca. Početak radova najavljen je za 2025., a vrijednost projekta procijenjena je na 200 milijuna eura.

Zbog kroničnih gužvi na najopterećenijoj dionici hrvatske autoceste, između Zagreba i Karlovca, Hrvatske autoceste najavile su veliki infrastrukturni projekt – izgradnju trećeg voznog traka. Natječaj za izvođača bit će objavljen do kraja ove godine, a početak radova planira se za 2025. godinu.

Radovi bi trebali trajati do kraja 2028. godine, a obuhvatit će proširenje autoceste A1 na tri prometna traka u oba smjera, dodavanje novog zaustavnog traka te izgradnju tri nova čvora. Ukupna vrijednost projekta procijenjena je na oko 200 milijuna eura.

Informacije o projektu u javnost je donio RTL, koji navodi da se paralelno priprema i druga faza proširenja – dionica od Karlovca do Bosiljeva, za koju se izrađuju idejni projekti.

Osam traka ulazi u dvije – prometni kaos svake sezone

Ogroman pritisak na prometnu infrastrukturu dodatno je došao do izražaja ovog ljeta. Samo proteklog vikenda hrvatskim autocestama prošlo je više od milijun vozila, od čega je najveći broj prošao naplatnu postaju Lučko, gdje se četiri autoceste slijevaju u dvije trake.

Hrvoje Ordulj, direktor Sektora za promet Hrvatskih autocesta, objašnjava:
„Osam prometnih traka ulazi u dvije, i gužve su neizbježne. Vozači dolaze iz smjera A1, A3, A4 i A11. Ovdje naplatne kućice više nisu ključni problem.“

U tijeku je i procjena utjecaja na okoliš za poddionicu Jankomir – Lučko, a nakon javnog savjetovanja očekuje se početak javne nabave za radove.

Dionica stara 50 godina

Krunoslav Ormuž, prometni stručnjak i stalni sudski vještak, podsjeća da je dionica izgrađena 1972., a puštena u promet 1973. godine. Od tada nije bilo većih rekonstrukcija.

„Tehnički, ovaj projekt nije zahtjevan. Nema velikih objekata između Zagreba i Karlovca. Ozbiljniji izazovi počinju tek prema Bosiljevu. Čudno je da se treći, a možda i četvrti trak nije ranije počeo graditi.“

Ormuž je u razgovoru za RTL naglasio kako gradnja traka neće samo povećati protočnost, već i sigurnost prometa jer će se dio vozila preusmjeriti sa županijskih i državnih cesta, koje su znatno rizičnije.

Sve više poginulih na cestama

Statistika govori u prilog nužnosti ovog projekta – prošle godine do sredine srpnja u prometu je poginulo 130 osoba, dok ih je ove godine 149, što je povećanje od 15 posto.

„Država mora osigurati uvjete da promet bude sigurniji. To nije samo obveza vozača, već i sustava“, poručuje Ormuž.

Novi sustav naplate i još širi zahvati

Planirana modernizacija uključuje i ukidanje postojećih naplatnih kućica te uvođenje digitalnog sustava naplate, čime će se dodatno povećati protočnost.

Uz ovaj projekt, 2025. godine počinju i radovi na proširenju zagrebačke obilaznice, koja je također u samom vrhu po opterećenju u cijeloj zemlji.

Stručnjaci upozoravaju da upravo dionice Zagreb – Bosiljevo i obilaznica Zagreba, iako čine manji dio mreže od 1350 km autocesta, nose najveće prometno opterećenje i predstavljaju ključne točke svake prometne strategije.

Povezani sadržaj
Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije