
Nezadovoljan načinom na koji su organizirani radovi na prometnicama u Ivanovcu, kontaktirao nas je mještanin tog prigradskog naselja Julio Dobranić
Ondje je, naime, u tijeku dogradnja pješačkih staza uz ceste, a našem sugovorniku najsporniji je dio oko Varaždinske ulice, ulice Gornji Vidovec te Čakovečke.
Oni kojima je kraj poznat, objašnjava, već donekle znaju na što trebaju paziti, no dijelovi cesta na kojima su šahtovi, primjerice, nemaju nikakve zaštite niti upozorenja za vozače da su na prometnici izbočine.
Zabrana kamiona
– Još 2016. drugi mještani i ja upozoravali smo na potrebu za ograničenjem brzine, kvalitetnom sanacijom cesta i zabranom kamionskog prometa kroz određene ulice. Bivša predsjednica Vijeća Mjesnog odbora Ivanovec Melita Kraljić, primjerice, bahato mi je odgovorila da sam iz Njemačke, gdje radim, „došao pametovati”.
Vozači, dakako, vide da se izvode radovi, ali ne vide šahtove, izbočene 10 – 15 centimetara, ponegdje i više, jer nisu svi označeni. Ne bi smjelo biti teško okolo postaviti stupiće, smatra Dobranić, koji se konstantno bori za dobrobit mještana, zbog čega je često izložen neodobravanju komentatora na društvenim mrežama i drugdje, s obzirom na to da vjerojatno misle, dodaje, kako je najbolje pognuti glavu i šutjeti. S druge strane, mnogo je i komentatora koji se slažu da su to problemi, ali se svejedno ne usude bilo koga kontaktirati.
Upravo lošu signalizaciju, neoznačenost ili neadekvatnu označenost, kaže, vidi kao glavni problem u ovoj rekonstrukciji. Kad se ona spoji s povremenom nepromišljenošću pojedinih sudionika u prometu, ističe, može se dogoditi svašta, a najviše se pribojava da će stradati djeca ili tko drugi.
– U blizini su dječja igrališta i škola, uglavnom, djeca stalno tuda prolaze. Netko neće vidjeti šaht, pokušat će ga izbjeći i eto recepta za tragediju. Gradonačelnica Ljerka Cividini kao magistra inženjerka prometa trebala bi znati i da ulicu Gornji Vidovec treba zatvoriti za kamionski promet zbog neadekvatnih cestovnih gabarita – naglašava Julio Dobranić, inače po struci profesionalni vozač. Kaže da se često, kad se susretne s kakvim šleperom, automobilom mora popeti na pješačku stazu.
– Nedavno se održala utrka Vanovski cener, a koji dan prije se asfaltirao prostor ispred društvenoga doma. Zašto je to bio prioritet, a cilj je bio smješten na šljunku? Bolje da su asfaltirali područje gdje se nalazio cilj.
Isto tako, kuće su nam pune prašine, jako se malo polijevalo, a ovih nekoliko dana vladale su vrućine. Kad sam radio u Karlovcu na sličnim poslovima, to smo radili svakodnevno i utrošili 3 – 4 cisterne vode kako se ne bi dizali pijesak i prašina, a ondje nije bilo kuća – ogorčen je gospodin Dobranić. Radove u Ivanovcu, koje izvodi Tegra iz Čakovca, okarakterizirao je „neorganiziranima, nekorektnima i neprofesionalnima”.
– Policijskih kontrola nema, a potrebne su, i zbog brzine i stanja cesta. Očito je netko djelomično reagirao nakon mojih upozorenja, sada je dio šahtova označen, ali ne svi. Neki moji istomišljenici digli su ruke od svega. U Ivanovcu se ulagalo u dom, u mrtvačnicu i druge stvari, samo ne u ono što nam najviše treba. Sve je to lijepo, sve poštujem, društveni sadržaji su nam potrebni, no postoje neki prioriteti koje bi prvo trebalo riješiti jer su preduvjet za ostalo, za normalan život u mjestu – za kraj zaključuje naš sugovornik.
*Preuzeto iz lista Međimurje, br. 3660







