
Prema informacijama koje su objavljene, inicijativa je pokrenuta zbog negativnih iskustava potrošača, koji su često svjedočili lošim praksama na tržištu
Na Facebook stranici potrošačke platforme #HaloInspektore, objavljena je vijest o pokretanju nove inicijative koja ponovno uvodi “Crnu listu” proizvoda, usluga i poslovnih subjekata koji krše pravila tržišta i ugrožavaju potrošače.
Ova platforma, uz pomoć stručnjaka iz raznih područja, razvila je transparentni sustav prijavljivanja nepravilnosti, omogućujući potrošačima da postanu aktivni sudionici u zaštiti svojih prava.
Prema informacijama koje su objavljene, inicijativa je pokrenuta zbog negativnih iskustava potrošača, koji su često svjedočili lošim praksama na tržištu.

“Nekad je pri Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK) i Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) postojao Sud časti koji je odlučivao o subjektima koji nisu bili sukladni pravilima ili su kršili propise. Postojale su i ‘crne liste’ koje su ukinute pod pritiskom poslovnih subjekata. To je imalo velike posljedice na tržište”, izjavila je Danijela Marković Hrstić, voditeljica Europskog potrošačkog centra pri Ministarstvu gospodarstva.
Ova “Crna lista” donosi važne promjene jer potrošači sada imaju priliku prijavljivati nepravilnosti izravno putem aplikacije, koja je već dostupna na službenoj stranici.
“Potrošači su najbolji inspektori na terenu, jer oni najbolje znaju kada su zakinuti, prevareni ili ignorirani. Imamo moć sankcionirati one koji nas varaju i ugrožavaju našu sigurnost kroz proizvode i usluge”, ističe se u objavi platforme.
Prema njihovim riječima, “Crna lista” će se postupno nadopunjavati novim subjektima i proizvodima, čime će se povećati sigurnost potrošača i transparentnost tržišta.
“Mi ćemo i dalje surađivati s potrošačima i pozivati na aktivno sudjelovanje u kreiranju i održavanju ove liste”, kažu iz #HaloInspektore.
Uz to, platforma nudi novu rubriku za prijavu nepravilnosti, koja omogućava potrošačima da javno iskažu nezadovoljstvo i prijave loše poslovne prakse. Ovaj potez predstavlja veliki iskorak u borbi protiv neregularnih radnji na tržištu.
Na službenoj stranici aplikacije, #HaloInspektore poziva potrošače da budu što aktivniji u prijavljivanju problema s proizvodima i uslugama.
“Neka institucije rade svoj posao za koji su dobro plaćeni”, dodaje se u objavi, ističući da je pravo potrošača na zaštitu njihova temeljna sigurnost.
Ovaj korak nije samo potpora potrošačima, već i poziv državnim institucijama da poduzmu odgovarajuće mjere prema kršiteljima tržišnih pravila.
“Udruga za zaštitu potrošača može napraviti svoje ‘Crne liste’. To nikad nikome nije bilo zabranjeno”, zaključila je Marković Hrstić, naglašavajući važnost javnog ukazivanja na devijacije na tržištu.
Ovaj projekt predstavlja korak naprijed u jačanju prava potrošača i uvođenju većeg nadzora tržišta. Potrošači sada imaju još jedan snažan alat za zaštitu svojih prava, a platforma #HaloInspektore nastavlja s radom na ovom važnom projektu.