UMJETNOST PRIČANJA PRIČA

EDUKACIJA Učenici SŠ Prelog naučili kako biti zanimljiv turistički vodič?

Povodom Međunarodnog dana turističkih vodiča koji se obilježava 21. veljače u Srednjoj školi Prelog ranije u veljači ove godine održana je edukacijska radionica na temu „Kako postati turistički vodič?“

Radionicu su u okviru Turističke grupe SŠ Prelog organizirale nastavnice Sanja Kovačić i Marina Branilović, a namijenjena je bila prvenstveno učenicima 3. i 4. razreda turističko hotelijerskih komercijalista, ali i ostalim zainteresiranima.

Održao ju je Nikola Medved, predsjednik udruge Turističkih vodiča “Međimurski vodiči”. Iako po godinama mlad, gospodin Medved ima bogato iskustvo u vođenju u zemlji i inozemstvu, pa je na početku druženja sa SŠP-ovcima prvo objasnio razliku između turističkog pratitelja i turističkog vodiča.

Objasnio je i kako se to postaje u formalnom smislu. Potom je govorio o tome kako formalno obrazovanje, koje podrazumijeva dobivanje licence, nikako nije kraj, već početak puta za svakog pratitelja ili vodiča. U 21. stoljeću tradicionalan pristup vođenja više nije popularan.

Današnji putnici iznimno su dobro informirani, a mnogo formalnih podataka istraže sami. Ono što ih na putovanjima naročito privlači su priče koje nemaju gdje pročitati, ona „dodatna vrijednost“ koja se može ispričati kroz iskustvo, praksu, vlastitu kreativnost i neprekidno osobno usavršavanje.

Turistički pratitelj i turistički vodič spona su između putničke agencije i gosta, ali i prošlosti, sadašnjosti i budućnosti destinacije. Individualan pristup, fleksibilnost, strpljivost, ljubaznost, organiziranost, izvrsna memorija i fizička izdržljivost, zanimljiv pripovjedački stil, poznavanje povijesno kulturno baštine, geografije, stranih jezika neki su od ključnih čimbenika važnih u tom poslu.

A kako se sve to postiže i u praksi izgleda demonstrirao je svojim slušačima kroz praktičnu radionicu. Podijelio je učenike u više grupa, te svakoj grupi zadao zadatak u kojem su, prema njegovom uputama morali u 15-tak minuta istražiti i prezentirati jedan „štiklec“, neobični detalj ili zanimljivost o zadanom gradu.

Ovim dijelom učenici su bili naročito oduševljeni ali i oduševili svojim rezultatima. U kratkom vremenu, s pomoću dostupnih podataka i uputa uspjeli su saznati uistinu impresivne detalje, legende i priče o Zagrebu, Ljubljani, Beču i Budimpešti.

Cjelokupno druženje i radionica završili su u frenetičnom tonu, s puno smijeha, zezancije te novih znanja i mudrosti, kako za učenike, tako i za njihove nastavnice i gosta predavača.

Povezani sadržaj
Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije