Prema Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje dijete je kreativno biće sa specifičnim stvaralačkim i izražajnim potencijalima
STEM je engleski akronim za područje znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike. U posljednje vrijeme spominje se naziv STEAM gdje je obuhvaćena i umjetnost.
Uslijed ubrzanog razvoja tehnologije, mnoga tražena zanimanja baziraju se na obrazovanju iz područja STEAM-a: robotika, umjetna inteligencija, neuroznanost, molekularna biologija, itd. Ono što uvijek ima veliku važnost to je inovativnost, suradnja i kreativnost te kritičko mišljenje. Upravo poticaji iz STEAM područja omogućuju djeci razvoj kritičkog, logičkog mišljenja i suradničkih odnosa od najranije dobi. Dječja najvažnija aktivnost je igra.
U Dječjem vrtiću Pčelice Ivanovec, koji djeluje kao područni odjel Dječjeg vrtića Cvrčak Čakovec, integrirane su razne STEAM aktivnosti, stoga je prijavljen projekt „STEAM u vrtiću“ na javni poziv korisnicima proračuna Grada Čakovca za financijske potpore projektima i programima namijenjenim zadovoljavanju javnih potreba u društvenim djelatnostima Grada Čakovca za 2024. godinu u mjesnoj samoupravi (mjesni odbori i gradski kotarevi).
PO Pčelicama odobrena su financijska sredstva za provedbu tog projekta od Mjesnog odbora Štefanec te su nabavljena nova igrala i didaktički materijali.
Djeca su tijekom projekta STEAM u vrtiću istraživala statiku predmeta, kosinu, brzinu. Utjecaj STEAM programa kod djece pospješuje projektno i suradničko učenje, a poticanje znatiželje i istraživačko – znanstvenog pristupa važno je kod djece od najranije dobi. STEM zidovi potiču razvoj mašte, kreativnosti i fine motorike. Omogućuju kreiranje mozaika, isprobavanje mehaničkih sila, kosine, statike, a povezujući ih sa interaktivnim elementima stimuliraju se sva osjetila.
Ovim projektom poticale su se matematička kompetencija, inicijativnost i poduzetnost, a doprinijelo se i kompetenciji učiti kako učiti te sporazumijevanju na materinskom jeziku. Kombinacija STEAM područja u obrazovnom kontekstu potiče tzv. smisleno učenje (učenje s razumijevanjem i povezivanje s prethodnim znanjem) te suradnju i timski rad.
Djeca su korištenjem STEAM elemenata spoznala nove načine razmišljanja i inovativnost. Aktivnim sudjelovanjem u vlastitom odgojno – obrazovnom procesu postali su sukreatori vlastitog kurikula.
Djeca i odgojitelji PO Pčelice zahvaljuju se gradu Čakovcu i mjesnom odboru Štefanec što su omogućili nabavku materijala i realizaciju hvalevrijednog projekta.