Tjednima već traje natezanje oko reklamacije i pokušaja povrata ormarića koji je B. D. iz Nedelišća naručila putem interneta, vrijednog gotovo tristo eura
Nakon online narudžbe ormarić je dostavljen u roku od tri tjedna, no dijelovi koje je trebalo montirati nisu bili dobri, došle su dvije iste bočne stranice zbog čega ga nije bilo moguće sastaviti.
Shvatila je to tek desetak dana nakon dostave, odnosno kada je došao majstor koji ga je trebao sastaviti. Od toga dana svakodnevno je pisala online trgovini iz koje je ormarić naručila, no do dogovora nikako.
– Svaki dan sam im pisala da hoću vratiti ormarić i neka mi vrate novac. Oni su mi stalno odgovarali da reklamiram, a čak su nekoliko puta tvrdili da nisu dobili moju elektroničku poruku što nije točno jer je vidljivo da sam ju poslala. Čak sam i zvala i telefonski dogovarala povrat. Došla sam do zamjenika šefa koji je rekao da će poslati obrazac za raskid ugovora o kupnji. To sam ispunila, poslala na vrijeme, da bi drugi dan dobila mail da nemam pravo na povrat. Čak sam se složila da trošak povrata bude na moj račun, govori nam sugovornica. Kaže da se nije dala zastrašiti pa je potražila pomoć udruge Međimurski potrošač.
– Ugovor o kupnji se može raskinuti u roku od 14 dana bezrazložno. To posebno vrijedi za navedeni slučaj u kojem je kupac platio robu, a dobio je samo dvije trećine proizvoda. Prodavatelj ima rok od 15 dana odgovoriti na pritužbu kupca. Ako odgovore negativno, onda imate pravo kao potrošač to predati inspektoratu. Oni tada to preuzimaju i to je ovdje slučaj. Inspektorat je to proslijedio dalje, na Europski potrošački centar u Ministarstvu gospodarstva, objasnio nam je Zlatko Polišanski iz Udruge.
Dodaje da uvijek postoje više instance koje rješavaju problem na koji potrošači mogu naići, no da je važno reagirati u za to predviđenom roku, a to je 14 dana. Naglašava da je prema važećim zakonima zajamčeni rok za sve proizvode dvije godine. Kad je riječ o ormaru koji je pogrešno isporučen, još se uvijek čeka rješenje nadležnih inspekcija, dok online trgovina i dalje negira pravo kupca na povrat robe, doznajemo od naše sugovornice.
– Unatoč ovom iskustvu, moram reći da ima pouzdanih trgovina od kojih sam više puta naručivala i uvijek je sve bilo u redu. Jasno mi je da kad kupuješ putem interneta da kupuješ na slijepo, no ovo je prvi put da se s nekim nisam mogla dogovoriti. Sve zakone sam proučila, a ne mogu dobiti svoje novce iako u Zakonu sve piše, pa i da moraju dati razuman rok za kupce, dodaje naša sugovornica.
*Preuzeto iz Lista Međimurje, br. 3628