Na potezu od centra Železne Gore pa sve do table Toplica Sveti Martin uznapredovala je gradnja pješačke staze, zasigurno prikladne i za vožnju biciklom
I bit će to doista pravi nogostup, uzdignut od kolnika, a ne puko proširenje ceste odvojeno crtom.
Već se to vidi od topličke strane gdje je staza dobila asfalt. Mi smo ovih dana radnike u akciji zatekli na drugom kraju, kod Trnovčaka. Nakon što je utaban šljunak, stigla je i njegova finija, separirana varijanta.
– To je šesnajstica, tak napiši! I drugi put pošaljite neku novinarku, a ne uvijek ti… – dobacili su dobro raspoloženi momci razvlačeći na trasi nogostupa ono za što smo amaterski pomislili da je sipina.
Načelnik Štrigove Stanislav Rebernik i tajnica Mirjana Gregur Sever izvukli su nam iz troškovnika kako je riječ o dionici dugoj tri kilometara. Cijena je 625 tisuća eura, veći dio pada na ŽUC, a udio Općine je 197.500 plus PDV.
Turistički značaj
– Važnost ove staze nije samo u tome što će biti povećana sigurnost pješaka, naročito djece. Njezina je važnost daleko veća jer se spajamo s Toplicama; to mnogo znači za naš turizam – kaže Rebernik. Isprva se govorilo kako će staza biti napravljena u tri faze, no ona se izvodi u cijelosti i to je dobra vijest.
Riječ je o stazi uz županijsku cestu. A pravo pitanje, to jest ono što slijedi, jest spust s vrha Železne Gore do benzinske postaje na ulazu u samu Štrigovu. To je već državna cesta, a Hrvatske ceste su, preuzimajući ju, najavili staze od Čakovca do Štrigove! O tome je na nedavnoj sjednici govorio i Ivan Frlin iz Železne Gore, predsjednik Općinskog vijeća.
– Nogostupi su državnom cestom došli do općine Štrigova, vrijeme je da i uđu u nju. Ceste su nam preuske, pješaci nemaju kuda. Nakon uvođenja kanalizacijske mreže trebamo se ozbiljno pozabaviti time, odraditi te projekte. Treba nam što više nogostupa, kako za djecu, tako i zbog turizma – kazao je Frlin.
Ne daju svoje…
Načelnik kaže kako se već projektira taj spust stazom od vrha Železne Gore do benzinske. Njime bi u potpunosti stazom bili spojeni Štrigova i Toplice Sveti Martin.
– No taj brijeg je najzahtjevnija dionica za takav zahvat u cijelome Međimurju – upozorava. Dodaje kako bi, unatoč tome, sve bilo drukčije da je više sluha.
– Neki ne bi dali zemljište uz cestu potrebno za gradnju nogostupa. Takvih je slučajeva više nego što biste mislili. Da nema tog problema, Hrvatske ceste već bi imale gotov projekt – kaže.
Uspiju li ipak pronaći zajednički jezik s vlasnicima, ili na neki drugi način, nakon što bude riješen spust s Železne Gore prema Štrigovi, preostat će dionica na suprotnoj strani. Riječ je o samom ulazu državnom cestom u općinu Štrigova iz smjera susjednog Svetog Jurja na Bregu, preko Prekope.
– Ostvarit će se i to jednoga dana, ali to traje – zaključuje načelnik.
*Preuzeto iz Lista Međimurje, br. 3625