PRELOG

TAKO SE TO RADI Pritužba građanina na neljubaznost službenice PP Prelog nije prošla nezapaženo – PUM korektno reagirala

U našu je redakciju prije nekoliko dana stigla pritužba čitatelja o neljubaznosti i neprofesionalnosti službenice na šalteru PP Prelog

U nadi da će se nedolično ponašanje sankcionirati, volio bih podijeliti svoje neugodno iskustvu sa šalterskom službenicom (i njezinim nadređenim) PP Prelog, ističe čitatelj, a njegovo pismo prenosimo u cijelosti:

“U utorak (17.09.2024.) nakon posla namjeravao sam prijaviti nestanak vozačke dozvole. Da sam istu izgubio (nakon svih provjera gdje bi mogla biti) shvatio sam dan ranije kada mi je trebala za potrebe osiguravajuće kuće. Radno vrijeme mi je do 15:05 te sam procijenio da stignem prijaviti nestanak, budući da je rad sa strankama do 16:30h, barem tako piše na SLUŽBENIM stranicama PU Međimurske (slika niže). Zamolio sam kolegu (s kojim se inače vozim na posao) da me nakon posla ostavi kod PP Prelog.

U postaju sam stigao oko 15:40 te sam stao u red. Obzirom da na ni jednom šalteru nije označeno za koju vrstu posla/prijave je namijenjen, čim se oslobodio jedan šalter upitao sam djelatnicu na njemu na kojem šalteru je moguće prijaviti nestanak vozačke dozvole.

– Gospođa mi je ljubazno odgovorila da to mogu napraviti na jednom od dva šaltera. Nakon toga stao sam u red za krajnje lijevi šalter (na kojem radi gospođa D.M.) i čekao. Kada sam došao na red (oko 15:50- 15:55) rekao sam gospođi da trebam prijaviti nestanak vozačke na što mi je ista odmah odgovorila da ona radi do 16:00 i da me ne može obraditi.

Zatim je uslijedilo klasično šaltersko „Dojdi sutra vjutro“, kao da je tek tako moguće izostati iz posla. Nakon što sam rekao da ne mogu jer radim, ista mi je ponovila da me ne stigne obraditi.

Razočaran odgovorom zaputio sam se do oca koji me čekao da me poveze doma i rekao mu što se dogodilo te smo kontrolom radnog vremena utvrdili da je primanje stranaka do 16:30 (još 30 minuta). Kontaktirali smo voditelja upravnih poslova koji mi je još jednom ponovio da moj zahtjev danas neće biti zaprimljen i da neka dođem za 2-3 dana jer je vozačka sigurno doma.

Zakon je po tom pitanju jasan i obveza je prijaviti nestanak vozačke dozvole odmah „bez odgode“. Isti je time pokazao nepoznavanje Pravilnika o vozačkim dozvolama, konkretno članak 30. (slika dolje).

Nakon rasprave s nadležnim, priključila se i djelatnica šaltera te su odlučili da će ipak primiti moj zahtjev, makar radili i prekovremeno?! (iako se sve to događalo još uvijek za vrijeme primanja stranaka). Službenica mi je dala karton na koji sam se samo potpisao i upisao OIB . Bahato ponašanje službenice primijetile su i druge stranke na ostalim šalterima što sam osobno saznao dva dana kasnije. Za vrijeme primanja mog zahtjeva (upitno da li je to bilo „zaprimanje zahtjeva“ jer na papiru koji sam dobio drugi dan, naveden je datum 18.09.) službenica i voditelj pokazali su neprofesionalno i bahato ponašanje na način da su glasno artikulirali zašto sam došao tek sad, zašto sam izgubio vozačku i slično. Također su cijelo vrijeme naglašavali da će si pisati prekovremene za koje sam ja glavni „krivac“ i da će „sve to netko platiti.“ Na moje pitanje, ako tvrdi da radi do 16:00, a na službenih stranicama PU Međimurske piše da je primanje stranaka do 16:30, što je onda s vremenom između 16:00 i 16:30, ista mi je bahato odgovorila „to je nekaj drugo“, pa se pitam što???

Nadam se da će se ovakvo neprofesionalno i bahato ponašanje sankcionirati i da nitko neće doći u istu situaciju da bude javno ponižavan i prozivan jer je postupio po zakonu.

Ovim putem otvaram slijedeća pitanja svim nadležnim institucijama:

  1. U kojem vremenu je predviđen rad sa strankama?
  2. Pravno značenje pojma „bez odgode“
  3. Način zaprimanja prijave gubitka vozačke dozvole i ophođenje sa strankama
  4. Poznavanje Zakona o sustavu državne uprave, posebice članak 11. i 14.

Napominjem da se ovaj prigovor ne odnosi na sve šalterske djelatnike jer ih većina svoj posao radi odgovorno i savjesno, a pojedinci ovakvim ponašanjem iskrivljuju sliku svih šalterskih službenika.“, ističe čitatelj.

PUM je odmah reagirala

Kako bismo osigurali objektivan prikaz situacije i dobili službenu stranu priče, poslali smo upit i u Policijsku upravu. Odgovor je stigao u svega nekoliko dana te smo ostali zadivljeni brzom reakcijom nadležnih.

“Policijska postaja Prelog je istovremeno s novinarskim upitom zaprimila i pritužbu građanina koja se odnosi na sporno postupanje državnog službenika te je u tijeku detaljna provjera i analiza svih navoda. Nakon inspiciranja cjelokupnog postupanja te utvrđivanja svih činjenica poduzet će se odgovarajuće mjere.

Radno vrijeme Policijske postaje Prelog potpuno je jednako, kao i radno vrijeme drugih ustrojstvenih jedinica Ministarstva unutarnjih poslova. Odlukom ministra unutarnjih poslova radno vrijeme tijekom ljetnih mjeseci, konkretno u razdoblju od 1. lipnja do 30. rujna 2024., svakim je radnim danom od 7 do 15 sati. Dakle, referade upravnih poslova Policijske postaje Prelog u spomenutom razdoblju rade od 7 do 15 sati, dok se stranke zaprimaju od 7 do 14:30 sati. Iznimno, utorkom kada je radno vrijeme tih referada od 9 do 17 sati, dok se stranke zaprimaju od 9 do 16:30 sati. Upravni referenti dužni su zaprimiti i riješiti zahtjeve svih stranaka koje pristupe referadama unutar naznačenog radnog vremena za rad sa stranaka.

Kada stranka prijavljuje gubitak svoje vozačke dozvole službenik na referadi dužan je zaprimiti prijavu gubitka, uz izjašnjavanje stranke o okolnostima gubitka. Nakon toga službenik će poduzeti radnje koje se odnose na potragu za izgubljenim dokumentom te će na inicijativu stranke zaprimiti zahtjev za izdavanje nove vozačke dozvole. Potom će unijeti podatke u odgovarajuću evidenciju iz koje se generira obrazac, a kojeg potom stranka potpisuje. Temeljem poduzetih radnji izdaje se potvrda o prijavi gubitka vozačke dozvole s podacima o novoj vozačkoj dozvoli kojom se stranka može koristi do izdavanja nove vozačke dozvole.

U pravu je čitatelj kada citira zakonsku odredbu da je vozač dužan bez odgode prijaviti gubitak vozačke dozvole, no u praksi se događa da su vozači podnijeli prijavu, bez da su prethodno isključili svaku mogućnost da su vozačka dozvola negdje zametnuli. Vrlo često nakon prijave gubitka pronalaze vozačku dozvole te traže obustavu postupka i povrat novca, a što nije moguće jer je izrada nove vozačke dozvole već pokrenuta. Također, nerijetko pronađu vozačku dozvolu čiji su gubitak službeno prijavili te se njome koriste kao važećom vozačkom dozvolom, a što nije dopušteno, odnosno osoba koja se koristi takvom vozačkom dozvolom može počiniti kazneno djelo krivotvorenja isprava. Upravo zbog takvih situacija referenti prije pokretanja postupka prijave gubitka, upozoravaju stranku na tu mogućnost, ali ako stranka isključuje mogućnost pronalaska vozačke dozvole te inzistira na prijavi gubitka, dužni su bez odgode zaprimiti prijavu gubitka isprave.

U konkretnom slučaju stranka je pristupila u Policijsku postaju Prelog unutar uredovnog radnog vremena referada upravnih poslova, a koje je toga dana bilo do 16:30 sati. Stranka je pritom ustrajala na prijavi gubitka te izdavanju nove vozačke dozvole, dakle samim time nije postojao opravdani razlog da se ne poduzmu sve potrebne radnje temeljem zahtjeva stranke. Prijava gubitka u konačnici je zaprimljena i provedena kroz odgovarajuće evidencije te je zaprimljen i zahtjev za izdavanje nove vozačke dozvole koja je u međuvremenu izrađena te uručena stranci. 

Okolnosti na koje se nezadovoljni građanin pritužuje u podnesku portalu e-Medjimurje.hr te u podnijetoj pritužbi Policijskoj postaji Prelog, temeljito će se ispitati. Ako se tom prilikom utvrde propusti u radu i komunikaciji sa strankom, poduzet će se odgovarajuće disciplinske mjere prema odgovornim službenicima, kao i eventualno potrebne organizacijske prilagodbe. Ujedno, u narednom edukacijskom ciklusu svim službenicima ukazat će se na utvrđene propuste, a sve u cilju da se takvi i slični propusti više ne ponavljaju. 

Potrebno je naglasiti kako je podnositelj pritužbe na rad šalterske službenice, odmah po događaju dobio konkretna i cjelovita pojašnjenja od voditelja upravnih poslova Policijske postaje Prelog te potom i načelnika spomenute policijske postaje, ali usprkos tome podnio je službenu pritužbu na rad državnog službenika te o događaju izvijestio lokalne medije (eMedjimurje.hr).   

Ovim putem, neovisno o ishodu daljnjih provjera i analiza, upućujemo ispriku nezadovoljnom građaninu zbog mogućeg neprofesionalnog ponašanja državnih službenika  te mu zahvaljujemo što je ukazao na konkretne propuste u radu. U narednom razdoblju poduzet će se sve raspoložive mjere i radnje kako bi se spriječilo njihovo ponavljanje sa željom unaprjeđenja rada na referadama upravnih poslova Policijske uprave međimurske”.  

U današnja vremena, kada je odnos sa strankama, klijentima i kupcima nadasve bitan, PUM je pokazala kako ozbiljno shvaća svaku pritužbu i opasku. Djelatnice i djelatnici za šalterom prvi su kontakt stranaka s ustanovom i prvi dojam je ključan u uspostavljanju komunikacije i stjecanju povjerenja prema ustanovi. Nadamo se kako će obje strane biti zadovoljne učincima poduzetih mjera.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije