ZANIMLJIV PROJEKT

‘ZNANSTVENIK U MENI’ Gimnazijalka Dora Fažon i njezina ljubimica Iggy pobijedile u komunikacijskim kategorijama

Na ovogodišnjoj su Završnici natjecanja u komunikaciji znanosti i originalnim istraživačkim radovima "Znanstvenik u meni" proglašeni novi mladi pobjednici

U kategoriji originalnih istraživačkih radova pobjedu je
odnijela Sara Studen iz Srednje škole
Jastrebarsko, dok je Dora Fažon iz
čakovečke Gimnazije Josipa Slavenskog slavila pobjedu u
komunikacijskim kategorijama.

Završnica petog uzastopnog natjecanja, koje je namijenjeno
učenicama i učenicima srednjih škola u Republici Hrvatskoj, a
koje provodi Društvo za edukaciju van okvira, održala se
jučer u Osijeku u dvorani tvrtke BIOS Poduzetnički
inkubator. Prezentirano je osam najboljih radova komunikacijske
kategorije te dva originalna istraživanja.

Sara Studen iz Srednje škola Jastrebarsko u svom originalnom
istraživačkom radu pod nazivom Elektrostatska
levitacija proučavala je fizikalni fenomen elektrostatska
levitacija i ovisnost levitacije NACA oblika o nekim relevantnim
parametrima.

“Jako sam zadovoljna s cijelim natjecanjem i s organizacijom, a
najdraže mi je bilo što sam mogla prenijeti znanje drugima i što
su drugi mogli razumjeti moj rad”, poručila je Sara Studen nakon
proglašenja pobjednika.

Doru Fažon iz čakovečke Gimnazije Josipa Slavenskog ljubav prema
životinjama potaknula je da izradi inkubator za izlijeganje
pilića te rad pod nazivom “Upoznajte Iggyja” prijavi u
komunikacijske kategorije natjecanja Znanstvenik u meni.

Inkubator je napravila od raspoloživih materijala sa senzorom za
kontrolu temperature i ručnom kontrolom vlage, te je regulacijom
uvjeta potrebnih za inkubaciju jaja u različitim fazama došla do
uspješnog izlijeganja pilića – njene kućne ljubimice Iggy koja i
danas šeće njenim dvorištem.

“Nimalo nisam očekivala ovaj rezultat. Spontano sam se uključila,
ali sam sad pozitivno iznenađena. Najbolji dio natjecanja bio mi
je pobijediti samu sebe i prezentirati jer mi je ovo prvi ovakav
javni nastup”, objasnila je Dora Fažon nakon pobjede, dodavši
kako je za natjecanje doznala od mentorice Melite
Sambolek.

Za sudjelovanje u petom izdanju natjecanja “Znanstvenik u meni”
natjecatelji su osmislili prezentacijski nastup s temom po
vlastitom izboru iz domene znanosti te ga snimili u obliku
videozapisa koji su potom poslali uz svoju prijavu. Nakon toga,
ocjenama stručnog žirija i glasovima publike izdvojeni su
najbolji radovi i istraživanja, koji su pozvani u Završnicu.

Na samoj Završnici učenici nastupaju uživo i iznova dobivaju
ocjene od žirija, na temelju kojih nastaje konačna ljestvica. U
nastupima se vrednuju sposobnost prenošenja teme u vidu karizme,
korisnih analogija i usporedbi, pametna upotreba rekvizita i
odstupanje od stereotipa te “predavačkih” idioma.

Organizatori natjecanja, studenti istraživačke fizike
Petra Ivatović i Jakov Budić,
ističu kako ovim projektom žele motivirati učenike srednjih škola
da se upoznaju s vještinom prezentiranja znanstvenih rezultata na
način dostupan širokoj publici te im omogućiti da i sami provedu
istraživanje, koje zatim javno predstavljaju.

Žele potaknuti učenike, potencijalne buduće znanstvenike i
popularizatore znanosti, da se upoznaju s jednim od ključnih, a
ujedno i rijetko spominjanim aspektom znanstvenika – znanstvenom
komunikacijom.

“Zadovoljna sam ovogodišnjim natjecanjem i Završnicom. Učenici su
svojim nastupima pokazali odlične komunikacijske vještine i
razumijevanje sadržaja, a stručni žiri davao je korisne i
konstruktivne kritike. Mislim da su ovakvi projekti vrlo važni za
razvoj Hrvatske, ne samo zbog hrvatske znanosti i tehnologije kao
takve, već da je komunikacija znanosti izrazito bitna za razvoj
društva. Komunikacija znanosti ima funkciju puno veću od
inspiracije nove generacije znanstvenika. Ona ima ključnu ulogu u
stvaranju odnosa povjerenja između znanstvenika i javnosti te
kroz širenje ideja i educiranje utječe na mišljenja društva, a
kroz to i na donošenje odluka”, izjavila je organizatorica Petra
Ivatović.

Natjecanje “Znanstvenik u meni” dio je projekta pod nazivom
“Korak u znanost: kontinuirani razvoj znanstvenih vještina u
srednjoškolaca” koji se provodi u organizaciji Društva za
edukaciju van okvira zajedno s Institutom Ruđer Bošković te
Institutom za razvoj obrazovanja.

Projekt je osmišljen s ciljem jačanja kapaciteta
organizacija civilnoga društva za aktivno uključivanje djece i
mladih te opće populacije u popularizaciju STEM-a, a
njegova ukupna vrijednost iznosi 1 300 430,00 kn (172
596,72 €), od čega je 85 posto sufinancirala Europska unija
iz Europskog socijalnog fonda.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije