U doba kada se poljoprivredom i proizvodnjom hrane bavi sve manje ljudi, kao kupci zaboravljamo da se voće i povrće ne “štanca” na proizvodnoj traci u Kini, već da su namirnice na domaćim tržnicama u većini slučajeva plod rada malih lokalnih OPG-ova
Nakon jučerašnjeg apokaliptičnog nevremena koje je poharalo dio Hrvatske, danas su Facebook grupe koje okupljaju vrtlare i OPG-ove pune fotografija razornih posljedica oluje.
Cijela polja puna povrća, usjeva, vrtovi puni voćaka i plodova nestali su u par minuta.
U očaju vlasnici OPG-ova pišu objave o nemoći, očaju i nesigurnoj budućnosti.
Njihovo ulaganje, trud i težak fizički rad ove se godine neće povratiti. I dok OPG-ovci pokušavaju što prije sanirati štetu i spasiti što se spasiti da, evo dežurnih dušebrižnika u komentarima ispod zaista potresnih objava i slika: “Sad će opet cijene na tržnicama otići u nebo. Samo deru po nama kupcima”.
U doba kada se poljoprivredom i proizvodnjom hrane bavi sve manje ljudi i sve manje ljudi zna odakle potječe hrana koju konzumiraju, kao kupci zaboravljamo da se voće i povrće ne “štanca” na proizvodnoj traci u Kini, već da su namirnice na domaćim tržnicama u većini slučajeva plod rada malih lokalnih OPG-ova kojima je to možda jedini prihod.
Hajka na društvenim mrežama
U prošlotjednom posjetu čakovečkoj tržnici, prodavač Đuro Benc iz Struge kraj Svetog Đurđa, koji zajedno sa suprugom proizvodi povrće na svom OPG-u, pokazivao nam je fotografije svojeg imanja, svojih polja na kojima trenutno ima posađen grah i mahune. Razočarano nam se povjerio da je kupaca sve manje, a da se njegov i suprugin trud omalovažava na društvenim mrežama.
“Slike naših proizvoda, kao i naših cijena znaju se naći u raznim Facebook grupama, a tu onda počinje hajka i pisanje da smo preskupi, da se želimo na brzinu obogatiti. A nitko me nije pitao u koliko sati ustajem da na vrijeme uberem svježi grašak, da ga dovezem na tržnicu i da ga očistim za kupce.
Nikoga ne zanima činjenica da se za naše malo imanje brinemo cijele godine, strepimo nad svakim oblakom i žešćim naletom vjetra. Ove godine mi je već nekoliko puta poplavilo polje. Meni je naš OPG sve – i kruh i veselje i briga. I onda, nakon svih napora i muke, netko na društvenim mrežama napiše ‘UŽAS!’ i objavi sliku mojeg štanda. Ti ljudi ne bi smjeli pisati takve stvari jer ne znaju koliko truda je potrebno da se proizvede taj kilogram graška nad kojim se zgražaju”.
O ukusima se ne raspravlja – svatko ima pravo na svoje mišljenje i na izbor. Ili ćemo kupovati na tržnici ili pak u trgovačkim lancima. Kako god da bilo, omalovažavajući komentari na društvenim mrežama sigurno neće smanjiti cijene, ali će nekome uništiti trud i obraz.