PRVA HRVATSKA "ZELENA DESTINACIJA”

GREEN DESTINATION Rudi Grula: Nagrada je zaslužena, nikako plaćena!

Međimurka županija i njezina Turistička zajednica, nedavno su dobili priznanje Green Destination za održivost turizma. Time je Međimurje postalo prva regija u Hrvatskoj koja je pristupila tom certificiranju i zadovoljila kriterije.

Što nagrada znači, što je bilo potrebno da se dobije i ima li
mjesta spekulacijama da je “kupljena”, odgovorio nam je
predsjednik Turističke zajednice Međimurske županije Rudi
Grula. 

– Green Destinations je znanstveno utemeljena, javna i
transparentna metodologija i sustav kvalitete koji u obzir uzima
faktore bitne za održivo upravljanje turističkom destinacijom.
Alat je globalno potvrđen i prihvaćen, a kad je riječ o
upravljanju turističkom destinacijom.

Organizacija Green Destinations je ugledna međunarodna
organizacija koja djeluje prema načelima Ujedinjenih naroda
i  čiji rad potvrđuje međunarodno tijelo koje uspostavlja i
upravlja globalnim standardima za održivo putovanje i turizam
“The Global Sustainable Tourism Council”.


Što je bilo potrebno da bi se dobilo priznaje?

– Nakon analize nezavisnog stručnjaka imamo li uvjete, trebalo je
prikupiti podosta dokumentacije; od zakona, pravilnika,
prostornih planova, strateških razvojnih dokumenata za turizam,
ispitivanja zadovoljstva lokalne zajednice turizmom, ispitivanje
zadovoljstva gostiju turističkom ponudom, analizu
turističkog  lanca vrijednosti, dokumente o 
čitavom  nizu komunalnih djelatnosti od zbrinjavanja otpada,
gospodarenja u vodoopskrbi i otpadnim vodama, energetskoj
efikasnosti, prometu,  mjerenja kvalitete zraka, voda,
svjetlosnog zagađenja, mjerenje buke, pa do radno pravnih
zakonskih i podzakonskih akata, poštivanja ljudskih prava, rodne
i spolne ravnopravnosti, zaštite i  upravljanja kulturnom
baštinom, upravljanja zaštićenom prirodom, pa do dobrobit
životinja…

Kroz posebnu aplikaciju trebalo je objasniti u 86 područja i
potkrijepiti ih primjerima, na koji način se svi ti dokumenti
primjenjuju  u praksi od državne razine do pojedinca
uključenog u turizam.  Uslijedilo je obilaženje dionika i
razgovori.

Obavljen je i takozvani audit “iz sjene”, odnosno obilazak
Međimurja bez našeg znanja i snimanje stanja na pojedinim
vitalnim  ali i kritičnim turističkim točkama vezanim za
okoliš, gospodarenje vodama, promet i kulturnu baštinu. 

Što to znači za Međimurje?

– Prema podacima Svjetske turističke organizacije UNWTO, 80%
turista želi putovati održivo i održivost predstavlja važan
element kod donošenja odluke o izboru destinacije. Turisti su
spremni potrošiti i 20% više da ne bi ugrozili održivost
destinacije. 

Dakle Međimurje se ovime odredilo kakve goste želi i kojem se
tržištu obraća.  Oznaka Green Destinations nas uvrštava u
još uvijek mali broj uglednih destinacija iz cijelog svijeta koji
koje planiraju i  provode najviše standarde kvalitete
održivosti. To je snažan marketinški alat.

– Bilo je i javnih prozivki da je nagrada kupljena. O čemu se
radi?

Nagrada se NE plaća. Plaća se članarina u visini dvije tisuće
eura godišnje ako zadovoljite certifikacijski postupak i dobijete
oznaku GD odnosno nagradu. I to je jedini novac koji ide Green
Destinations organizaciji. 

Plaćene su neke analize i elaborati koje rade nezavisne i
ovlaštene tvrtke, a koje smo morali priložiti, što je uobičajeno
i normalno u bilo kojem procesu certifikacije kao primjerice i za
ISO sustav. 

Troškovi vezani uz certificiranje i članarina pokriveni su iz
potpore koja je TZMŽ-u odobrena iz Fonda za turistički
nerazvijena područja. 

– Čega je sve TZMŽ članica i koliko se izdvaja za članstvo u
raznim udruženjima i sličnim organizacijama?
TZMŽ je pridružena članica Svjetske turističke organizacije
UNWTO, plaća godišnju članarinu u visini 2.000 eura. 
 Članovi  smo i mreže Europskih destinacija izvrsnosti
EDEN, članarina je bila 1.500 eura godišnje, a 2020.g.  je
zbog  COVID krize ukinuta, a prethodnih godina tu članarinu
nam je sufinancirao HTZ. Za tu članarinu dobivate mjesto na web
stranici tih globalnih organizacija, pristup njihovim bazama
podataka, oni vas promoviraju na konferencijama i sajmovima na
kojima sudjeluju ili koje organiziraju uz čitav niz drugih
pogodnosti.

Članstvo u takvim organizacijama doprinosi rejtingu i odličan je
alat za promociju i odnose s javnošću. 

Govorimo li o turizmi ili tek o razvoju turizma u Međimurju?

– 2021. godine Međimurska županija naručila je od Instituta za
turizam analizu izvršenja Masterplana razvoja turizma 2016.-2020.
i Strateškog marketing plana za isto razdoblje. Rezultati analize
su pokazali da smo u navedenom razdoblju realizirali  80%
zacrtanog.

Smatram da se u Međimurju upravlja razvojem turizma u najvećoj
mogućoj mjeri, a upravo je Green Destination potvrdio da to
radimo i na ekonomskom, ekološkom  i društvenom polju. 

Što pokazuju podaci? 

– Trendovi u ovoj godini su vrlo povoljni. Imamo rast dolazaka i
noćenja od 15% u prva tri mjeseca ove godine što je odlično. No u
fokusu nam nije porast broja dolazaka i noćenja već kakva nam je
struktura gostiju. Želimo goste o kojima sam govorio na početku
intervjua, a to su oni koji su spremni platiti i 20% više jer
dolaze u održivu destinaciju. To je naš cilj. 

*Preuzeto iz Lista Međimurje, broj 3545.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije