Dionica državne ceste D-20 rekonstruirana je u dva navrata
– Dio državne ceste D-20 od Štefanca do Preloga, preko
Svetog Križa, jedan je od najprometnijih prometnih pravaca u
Međimurskoj županiji i kao takav sigurnosno rizičan za sudionike
u prometu. Svakodnevno brojni građani tim pravcem dolaze i odlaze
na posao, prometnica je opterećena teretnim prometom te je
poveznica na autocestu iz donjeg i gornjeg Međimurja, zbog
blizine poljoprivrednih površina tom prometnicom prometuje i
veliki broj poljoprivrednih vozila, pa je prometnica zbog svega
toga izuzetno opasna i za bicikliste i pješake. O tome govore i
brojne prometne nesreće koje se na ovom pravcu događaju godinama,
konstatirao je na prošloj sjednici Skupštine Međimurske županije
vijećnik Željko Pavlic (MDS)
uputivši pitanje Hrvatskim cestama planiraju li investicije na
spomenutoj prometnici kako bi se povećala sigurnost sudionika u
prometu.
IZGRADNJA PJEŠAČKO-BICIKLISTIČKE STAZE NIJE U
PLANU
U odgovoru kojeg potpisuje Davor Bobičanec,
rukovoditelj Poslovne jedinice Hrvatskih cesta Varaždin, stoji
kako je dionica državne ceste D-20 Štefanec – Sveti Križ – Prelog
rekonstruirana u dva navrata: dionica Štefanec – Sveti Križ
rekonstruirana je tijekom izgradnje autoceste A4 Goričan –
Varaždin, a 2013. godine i dionica Sveti Križ – Prelog.
– Sve je obavljeno sukladno važećoj regulativi i projektnoj
dokumentaciji te kao takva ispunjava važeće tehničko-sigurnosne
uvjete. Hrvatske ceste d.o.o. Zagreb u svojim planovima za buduće
razdoblje nemaju izgradnju pješačko-bicikističkih staza na
spomenutoj dionici, navodi se u odgovoru.
Kako se dalje navodi, jedinice lokalne samouprave su te koje,
sukladno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, a uz
prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove
i ministarstva nadležnog za polove prometa, uređuju promet na
svom području tako da, između ostalog, određuju promet pješaka i
biciklista, pješačke zone, sigurne pravce za kretanje školske
djece, posebne tehničke mjere za sigurnost pješaka i biciklista u
blizini obrazovnih, zdravstvenih i drugih ustanova, kao i sustav
tehničkog uređenja prometa.
…ALI, POSTOJI MOGUĆNOST
Stoga iz Hrvatskih cesta predlažu da jedinice lokalne samouprave,
svaka na svom području, pokrenu postupak izrade idejnog rješenja
i ishođenja posebnih uvjeta građenja te izradu tehničke
dokumentacije, a u skladu s važećom prostorno-planskom
dokumentacijom i zakonskom regulativom.
Nakon provedbe navedenog postupka te utvrđivanja vrste i procjene
vrijednosti zahvata, s obzirom da se radi o zahvatu koji će se
izvoditi uz državnu ceste D-20, bez obzira što Hrvatske ceste
nemaju u bližoj budućnosti planirane zahvate na toj dionici,
postoji mogućnost da se dijelom u sam projekt uključe i Hrvatske
ceste i to u pripadajućem dijelu koji će se utvrditi nakon izrade
tehničke dokumentacije, te ga uvrstiti u svoje planove ovisno o
utvrđenom terminu izgradnje projektnog zahvata.