Dođite u čakovečku crkvu na koncert Stabat mater
U nedjelju, 12. ožujka s početkom u 19:30 sati u Crkvi Svetog
Nikole u Čakovcu održat će se koncert Stabat mater.
Opis glazbenog programa:
Giovanni Battista Pergolesi napisao je “Stabat Mater” u
posljednjim godinama svog života bolujući od tuberkuloze, a prema
predaji, djelo je dovršio na dan svoje smrti kada je imao samo 26
godina. Himna “Stabat Mater” (Stala plačuć’ tužna mati) svojim
sadržajem nudi žensku perspektivu Kristovog raspeća te se temelji
na Šimunovom proročanstvu da će mač probosti Majčino srce. Tekst
je pripisivan papi Inocentu III., ali najvjerojatniji autor je
franjevački fratar Jacopone da Todi u 13. stoljeću, koje se
smatra vrhuncem franjevačke posvećenosti raspeću.
Pergolesijeva Stabat Mater obiluje kromatikom i tonskim
slikanjem, kojima Pergolesi postiže potresne prikaze tuge.
Nastala je pod utjecajem napolitanskog galantnog stila i nudi
jedne od najintimnijih arija duhovne glazbe. Pri pisanju
Pergolesi upotrebljava svoje operno nasljeđe te izmjenjuje tugu s
vedrinom, čime se približava Bachovom viđenju smrti kao novom
početku.
Književni kritičar i pisac, Ludwig Tieck, jedan od začetnika
romantizma u Njemačkoj, nakon jedne izvedbe Pergolesijeve Stabat
Mater stvarajući poveznicu s Mozartovim Requiemom i Mozartovim
posljednjim trenucima života, rekao je:
“Morao sam sakriti svoje lice kako bih sakrio svoje suze,
pogotovo na ariji Vidit suum dulcem natum (Gleda svoga milog
sina)”.
1. Stabat mater dolorosa, duet
2. Cujus animam gementem, arija – sopran
3. O quam tristis et afflicta, duet
4. Quae moerebat et dolebat, arija – alt
5. Quis est homo, qui non fleret, duet
6.Vidit suum dulcem natum, arija – sopran
7. Eja mater fons amoris, arija – alt
8. Fac ut ardeat cor meum, duet
9. Sancta mater, istud agas – duet
10. Fac ut portem Christi mortem, arija – alt
11. Inflammatus et accensus, duet
12. Quando corpus morietur, duet
Vinka Siladi rođena je 28.07.2000. godine u
Čakovcu, gdje i živi. Od 2009. do 2015. godine bila je polaznica
Umjetničke škole Miroslav Magdalenić u Čakovcu – smjer glasovir.
2013. Godine upisala je Glazbenu školu u Varaždinu, smjer solo
pjevanje, te je tamo i nastavila svoje srednjoškolsko obrazovanje
na dva smjera: solo pjevanje u klasi profesorice Margarete
Matišić i teorija glazbe kao nadarena učenica. Osvajala je mnoge
nagrade na međunarodnim natjecanjima: Lav Mirski, Viva la musica,
Kornelije, Međunarodno natjecanje mladih solfeggista, uglavnom
prva, druga i treća mjesta. Kao talentirana učenica pjevala je na
48. Varaždinskim baroknim večerima uz pratnju Varaždinskog
komornog orkestra, a godinu dana kasnije pjevala je na koncertu
nagrađivanih učenika Glazbene škole u Varaždinu, također uz
pratnju Varaždinskog komornog orkestra. Trenutno studira na
Muzičkoj akademiji u Zagrebu – smjer glazbena pedagogija te solo
pjevanje u klasi red.prof.art. Vlatke Oršanić. Tijekom studija
pjevala je u projektu sa Zborom Hrvatske radiotelevizije uz
pratnju Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije na
kojem je dirigirala poznata norveška dirigentica Grete Pedersen.
Također, sudjelovala je na raznim projektima Muzičke
Akademije kao što su: I.Kuljerić: Animal Farm, Antologija
hrvatske zborske glazbe, C. Orff: Carmina Burana te na Smotri
pjevačkog odsjeka kao solist.
Antonija Žarković rođena je 1998. u Zagrebu.
Nakon završene srednje glazbene škole Blagoje Bersa u Zagrebu,
smjer pjevanje, u klasi Viktorije Badrov, 2019. upisuje Muzičku
akademiju u Zagrebu, smjer pjevanje, u klasi Renate Pokupić. Od
2015. do 2017. bila je višestruko nagrađivana na natjecanjima iz
pjevanja HDGPP-a, a 2020. je na međunarodnom pjevačkom natjecanju
“Lav Mirski”, u Osijeku, bila pobjednica u svojoj kategoriji. Od
koncerata koje je imala do sada značajniji su “Stabat Mater”
G.B.Pergolesija (Crkva Bezgrješnog Srca Marijina, Zagreb) te
nastupi u sklopu Festival Srca Isusova 2021. i 2022. godine.
Također, sudjelovala je na raznim projektima Muzičke
Akademije kao što su: L. van Beethoven: 9. Simfonija, J.
Massenet: Pepeljuga, J. S. Bach: Muka po Marku i dr. Kao
zboristica oratorijskog zbora Cantores Sancti Marci pjevala je na
Advent Classic Festu, festivalu Zagreb Classic, Večerima na
Griču, Festivalu Sv. Marka i dr. Višestruko je tumačila ulogu
grofice Lydije iz operete “Barun Trenk” Srećka Albinija u
poluscenskim, koncertnim izvedbama projekta “Hrvatske operete”
(Zagreb, Split). Radila je s mnogim pedagozima od kojih se
ističu: Marija Kuhar Šoša, Martina Zadro, Olivera Miljaković,
Claudia Visca, Guglielmo Pianigiani i dr. Dobitnica je Rektorove
nagrade 2020. godine za sudjelovanje u opernom projektu: J.
Massenet, “Pepeljuga” Muzičke akademije u Zagrebu.
Dubravko Ćepulić Polgar (1999.), u djetinjstvu
glasovir uči samostalno te uz profesora Domagoja Grubišića,
orgulje kod prof. Hrvoja Tagmeštera, a srednjoškolsko glazbeno
obrazovanje stječe u Glazbenoj školi Pavla Markovca u klasi prof.
Pavla Mašića. Prvonagrađen je na Državnom natjecanju iz orgulja
2015. i 2021. u organizaciji HDGPP-a, te na Međunarodnom
natjecanju “Sonus op. 3” iz solfeggia 2017. Od 2016. godine
glavni je orguljaš crkve Bezgrješnog Srca Marijina u Zagrebu gdje
uspješno surađuje s dječjim i velikim mješovitim zborom, često i
uživo na Radio Mariji. Uspjehe niže i kao skladatelj, a suradnju
ostvaruje i sa Zborom HRT-a na misama u izravnom prijenosu.
Student je orgulja u klasi red.prof.art. Maria Penzara te čembala
u klasi izv.prof. Pavla Mašića.