Javnozdravstvena kampanja 'Dan crvenih haljina' pokrenuta je kako bi se podigla svijest o moždanom udaru kod žena
Moždani udar u žena nedovoljno je prepoznat, nedovoljno istražen
i nedovoljno liječen.
Prva kampanja “Dan crvenih haljina”, #nosicrveno, odnosno,
“Go Red for Women” pokrenuta je u Americi, a danas je to
međunarodna kampanja posvećena prevenciji, dijagnostici i
kontroli kardiovaskularnih bolesti, što uključuje bolesti krvnih
žila srca i mozga kod žena.
Simbol kampanje je crvena haljina – haljina kao univerzalna slika
žene i crvena kao boja zdravlja, života i živosti, ali i
upozorenja.
Kampanja ima za cilj potaknuti žene da se brinu o svom zdravlju,
prvenstveno zdravlju srca i krvnih žila, jer je većinu tih
bolesti moguće spriječiti zdravim životnim navikama, a isto tako
želi potaknuti stručnjake u zdravstvu na posebnu pozornost za
srčani i moždani udar kod žena, zbog njihovih razlika u odnosu na
muškarce.
U Hrvatskoj je Hrvatsko neurološko društvo 2019. godine pokrenulo
kampanju “DAN CRVENIH HALJINA” posvećenu borbi protiv moždanog
udara u žena, a obilježava se prvog petka u veljači.
Zaštitni znak je silueta žene u crvenoj haljini koja je
istovremeno krhka i snažna i koja savršeno oslikava misiju ove
akcije. Na društvenim mrežama akciju obilježava
hashtag #nosicrveno koji poziva sve da 03. veljače
odjenu nešto crveno i na taj način pruže podršku, napisali su na
društvenim mrežama Županijske bolnice Čakovec, i priključili se
akciji.