Ugradnja bukobrana je prevelika investicija koja ne bi dala željene rezultate, stoji u odgovoru Grada Čakovca
– Zašto se stanarima u višestambenim zgradama u Kalničkoj
ulici ne postave bukobrani, kad se zna da problem buke postoji
još od sanacije nadvožnjaka?, upitala je vijećnica
Sandra Oslaković (HDZ) na aktualnom satu
jedne od sjednica čakovečkog Gradskog vijeća te zatražila pisano
objašnjenje.
Ovih dana stigao je i odgovor.
– Projekt sanacije nadvožnjaka i izvedeni radovi u Kalničkoj
ulici u Čakovcu, između ostalog, imali su bitan utjecaj na
smanjenje razine buke kod odvijanja prometa samim time što su
elementi konstrukcije objekta zamijenjeni i obnovljeni, od
statičke sanacije sivih elemenata konstrukcije, zamjene
prijelaznih rampi, zamjene ležajeva, sanirane pod-konstrukcije s
hidroizolacijom nosive ploče kolnika i novog asfaltnog sloja.
Također, zabranjen je promet teretnih motornih vozila iznad 5t
nosivosti.
U listopadu prošle godine izrađen je idejni projekt ugradnje s
odabirom tipa bukobrana, s obzirom na ograničenu dopuštenu
nosivost konstrukcije mosta s procjenom troškova njegove
ugradnje. Terenskim pregledom lokacije i preliminarnim proračunom
određeno je područje zahvata i utjecaja buke na susjedne stambene
građevine, što bi bilo potrebno detaljno razraditi u glavnom i
izvedbenom projektu, stoji u dopisu kojeg potpisuje Damir
Šoltić pročelnik Upravnog odjela za komunalno
gospodarstvo, izgradnju grada i upravljanje nekretninama u Gradu
Čakovcu.
PROBLEM BUKE NA DESETKE LOKACIJA U GRADU
– S obzirom na navedeno i utvrđene elemente s parametrima koji
utječu na smanjenje razine buke, prema samoj izmjeri razine buke
i poznatom financijskom okviru radova, oko 2.500.000 kuna s
PDV-om, mišljenje struke je da se ne mogu postići značajna
smanjenja buke ugradnjom bukobrana te da vrijednost investicije
nije adekvatna rezultatima koje bi dobili.
Moramo spomenuti da bi po kriterijima buke na nadvožnjaku mogli
utvrditi na desetke lokacija u gradu i mjesnim odborima koje bi
iziskivale rješavanje problema ublažavanja prekomjerne buke. Buka
je, nažalost, prisutna na svim prometnijim pravcima gdje nema
potrebne širine koridora, a posebno je taj problem izražen u
urbanim sredinama, naglasio je Šoltić.