DIGITALNA OSOBNA ISKAZNICA

PU MEĐIMURSKA Saznajte sve o uvođenju digitalne osobne iskaznice

Na konferenciji za medije sudjelovat će direktorica prodaje u Agencija za komercijalnu djelatnost Adela Jelinek Bišćan

U utorak, 11. listopada, u 11,30 sati u zgradi policijske
uprave u Čakovcu, Jakova Gotovca 7, održat će
se konferencija za medije povodom provođenja projekta
uvođenja digitalne osobne iskaznice.

Naime, Ministarstvo unutarnjih poslova i Agencija za komercijalnu
djelatnost (AKD) provode projekt koji financira Europska
unija iz fonda NextGeneration EU
, a kojemu je cilj
potaknuti što veći broj građana na aktivaciju i korištenje
nacionalnog identifikacijskog osobnog dokumenta. Građani će na
taj način moći lakše, bez dolaska u policijsku upravu ili
postaju, predati zahtjeve za dokumente, ali riješiti i druge
poslove.

Na konferenciji za medije sudjelovat će direktorica prodaje u
Agencija za komercijalnu djelatnost Adela Jelinek
Bišćan.

U nastavku je sažetak provođenja projekta: eOsobna i
točka!

Dosadilo vam je šetati od šaltera do šaltera nadajući se da je
sljedeća točka na vašem putu ujedno posljednja? Otkažite turneju
potrage za dokumentima, jer od sad sve možete obaviti online!

Ministarstvo unutarnjih poslova i Agencija za komercijalnu
djelatnost (AKD) provode Projekt uvođenja digitalne osobne
iskaznice. Projekt digitalne osobne iskaznice
financira Europska unija iz fonda NextGeneration EU.

Cilj provođenja kampanje je potaknuti što veći broj građana na
aktivaciju i korištenje nacionalnog identifikacijskog osobnog
dokumenta kako je definirano Zakonom o osobnoj iskaznici. Za
aktivaciju osobne iskaznice više nije potreban čitač kartice, već
građani mogu osobnu iskaznicu odmah aktivirati na
aktivacijskom kiosku koji se nalazi u
prostorijama Policijske uprave međimurske.

Nova osobna iskaznica donijela je čak šest noviteta, a ključan se
odnosi na povezanost s mobilnom aplikacijom
Certilia koja omogućava korištenje mobilnog
digitalnog identiteta i pouzdano udaljeno potpisivanje
dokumenata. Preuzimanjem udaljenog potpisnog certifikata, koji
ima istu pravnu snagu kao i vlastoručni potpis, građani će putem
mobilnih uređaja moći pravovaljano potpisivati digitalne
dokumente. Mobilni identitet također olakšava korištenje e-usluga
unutar sustava e-Građani jer omogućava pristup uslugama i putem
mobitela ili tableta. Osim pristupačnosti i jednostavnog
korištenja, eOsobna pruža i najvišu razinu sigurnosti uz
dvostruku autentifikaciju i biometrijsku identifikaciju.

Uz aktiviranu eOsobnu građanima je dostupno više od 100
usluga putem platforme eGrađani
pa se tako u samo
nekoliko klikova može predati zahtjev za predati zahtjev za
putovnicu ili vozačku dozvolu, zatražiti dostavu dokumenata na
kućnu adresu, prijaviti novorođenče, upisati dijete u dječji
vrtić, upotrebljavati portal zdravlja ili se naručiti za pregled
kod liječnika.

Kako bi građani mogli koristiti novu funkcionalnost potrebno je
aktivirati eOsobnu, zatražiti mobilni identitet i instalirati te
aktivirati aplikaciju Certilia. Registracija i uporaba
aplikacije je besplatna.

Za cijeli postupak potrebna je osobna iskaznica s čipom, PIN
omotnica i mobitel. U slučaju gubitka inicijalnih podataka za
registraciju i aktivaciju (PIN omotnica), građani mogu zatražiti
nove u policijskoj upravi te na jednostavan način aktivirati
eOsobnu i ostvariti pristup digitalnim uslugama uz najvišu razinu
sigurnosti.

Tijekom prvih devet mjeseci 2022. godine u Policijskoj upravi
međimurskoj evidentiran je znatan porast rješavanja upravnih
poslova građana u odnosu na 2020. i 2021. godinu. Tako je u prvih
devet mjeseci ove godine zaprimljeno 15510 zahtjeva za izdavanje
osobne iskaznice, što je 36% više u odnosu na isto razdoblje
lani, odnosno čak 100% više u odnosu na 2020. godinu. Također je
podnijeto 2701 zahtjev za putovnice, što je za 100% više nego
lani, a 220% više u odnosu na isto razdoblje 2020.godine.
Djelatnice na šalterima obavile su i 2.518 prijava prebivališta.
Osim toga na svim ostalim poslovima oko rješavanju statusnih
pitanja građana zabilježena su povećanja aktivnosti.

Neki od tih poslova mogu se rješavati i putem sustava eGrađani pa
će tako onima koji aktiviraju eOsobnu rješavanje tih poslova biti
lakše putem svog mobitela, bez potrebe dolaska u policijsku
upravu ili policijsku postaju. Istovremeno, oni koji i dalje
trebaju dolaziti u prostorije policije brže će i lakše doći na
red jer će se djelatnice rasteretiti dijela poslova koji će se
obavljati online.

Sve informacije su navedene na stranicama www.eid.hr

Video upute za aktivaciju:

eOsobne iskaznice Aktivacija elektroničke osobne iskaznice – YouTube.

MobileID Aktivacija mobileID osobne iskaznice – YouTube

Video prikaz prijave u sustav e-građani: MobileID prijava u e-Građani.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije