Iza Osnovne škole Strahoninec brojne su nagrade, kako za učenike tako i za učitelje
Još uvijek se mogu hvaliti da su procjenjivanjima na temelju
podataka dostupnih na platformi e-Rudnik najbolja škola u
Međimurju. Među nedavnim je priznanjima i Europska jezična oznaka
za projekt “Eco Happy School” koja im je dodijeljena
tijekom održavanja Nacionalne konferencije eTwinninga 2023.
“Inovativno poučavanje s eTwinningom na europskoj platformi za
školsko obrazovanje”.
Jedina su škola kojoj je ove godine uručena ta nagrada, a na
svečanosti dodijele bili su ravnatelj Josip
Šipek i učiteljice Tamara Vidović te
Tea Horvatić koja je ujedno i koordinatorica
projekta.
– Jako smo ponosni, iznenađeni i zahvalni jer to nismo očekivali.
Bila je jako velika konkurencija tako da je lijepo biti odabran i
znati da su naše metode i inicijative prevladale i pokazale se
dobrima. To je nagrada kojom se ističu europski prioriteti u
području višejezičnosti i učenja jezika. Dodjeljuje ju Europska
komisija svake dvije godine na nacionalnoj razini. Kriterij je
bio da se radilo na projektu na poboljšanju učenja jezika pomoću
informacijsko-komunikacijske tehnologije, učenje jezika i
promicanje pravednosti, aktivno građanstvo ili profesionalni
razvoj nastavnika. Mi smo u tom projektu imali i tu komponentu,
imali smo i rano učenje jezika, objasnila je Horvatić.
Za provedbu projekta “Eco happy school” dobili su više od 40
tisuća eura koje su utrošene na brojne mobilnosti te stručna
usavršavanja učitelja. Učenici su tako bili u Njemačkoj i
Španjolskoj u pratnji učiteljica njemačkog i engleskog jezika
Tamare Vidović i Snežane Nedelkovske. Projektom su željeli
povezati ekološke navike učenika, povezati ih s obiteljima,
zajednicom i promovirati sretne trenutke pa su održane radionice,
stručna usavršavanja, a sve s ciljem razvijanja kompetencije 21.
stoljeća.
– Kao škola sve se više otvaramo svijetu. To je počelo s
eTwinningom, zatim smo pokušavali neke dobre metode rada
prenijeti u virtualni svijet. To je platforma gdje škole mogu
besplatno surađivati s drugim školama u Europi, a mogu čak doći i
gosti iz drugih zemalja. Nastojala sam nekako povezati učenike s
drugim kulturama da oni vide što mi radimo u našoj učionici i da
mi vidimo primjere dobre prakse. Povezali smo recimo prvašiće
koji su učili ‘obične’ riječi kao što su životinje, hrana ili
pozdravi s drugim školama i te digitalne primjere smo podijelili
sa svima, otkrila je Horvatić i naglasila da učenici vrlo rado
surađuju i istražuju druge kulture.
Ako mogu prvašići, mogu svi
Kad je riječ o učenju stranih jezika, ova učiteljica napominje da
danas imamo sreće jer smo doslovno okruženi raznim stranim
jezicima.
– Kad uključimo televizor čujemo neki strani jezik i imamo srećom
titlove pa možemo zapamtiti neke riječi, čitati knjige,
slikovnice. Možete početi s jednostavnim materijalima koje smo mi
izradili, učiti kroz memorijske kartice. Najviše se pak uči
komunikacijom, odnosno da se dovodite u situacije da morate
govoriti strani jezik. Ako mogu prvašići, mogu svi,
smatra Horvatić. Dodaje da djecu možemo stimulirati kroz
igru, zabavu, tu su i razne aplikacije za učenje stranih jezika,
pjesme, crtići, filmovi.
– Sve što se radi na stranom jeziku, može pomoći. Djeca danas uče
puno i preko raznih platformi, primjerice gledajući Youtube, ali
u svemu treba biti umjeren, napominje.
*Preuzeto iz Lista Međimurje br. 3581