CENTAR ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE ČAKOVEC

ERASMUS+ Djelatnice Centra za odgoj i obrazovanje Čakovec prikupljale europska znanja i vještine

Erasmus tim Centra za odgoj i obrazovanje Čakovec je uspješnom prijavom na Erasmus+ natječaj osigurao financiranje projektnih aktivnosti sa svrhom unaprjeđenja rada s učenicima s teškoćama u razvoju, polaznicima Centra

Ciljevi
projekta pod nazivom No stress, no mess:
Kvalitetnije suočavanje učitelja sa stresom u razredu i
poboljšanje razredne klime u radu s učenicima s većim teškoćama u
razvoju bili su sprečavanje daljnjeg profesionalnog
sagorijevanja odgojno-obrazovnih djelatnika,  upoznavanje s
metodama i strategijama prilikom iskazivanja nepoželjnih
ponašanja učenika s autizmom te načini oblikovanja okruženja
poticajnog za učenje. Mobilnosti djelatnica, kao temeljne
projektne aktivnosti, ostvarene su tijekom listopada i studenog
2023. Deset djelatnica – edukacijske rehabilitatorice,
logopetkinje, socijalna pedagoginja, psihologinja i ravnateljica
Centra sudjelovale su u deset različitih tečajeva u organizaciji
Europass Teacher Academy u Barceloni i Firenci.

U
Firenci su od 9.do 14.10.2023. boravile Ana
Kraljić
i Valentina Babić. Uključile su
se u tečajeve pod nazivima Designing Inclusive Learning
Environments to Support all Students i Social and Emotional
Learning (SEL) for Successful Schools. Iz Italije su, osim
prekrasnih dojmova o talijanskoj kulturi, ponijele i iskustva
kako na kreativan način  produbiti svoja znanja i vještine
koje se odnose na rad s djecom i mladima kroz praktične primjere
i vježbe, razumijevanje  tzv. “SEL” okruženja te
promišljanje  zašto su asertivnost, učinkovita komunikacija,
empatija, samosvijest, postavljanje zdravih granica i učinkovito
donošenje odluka ključni za dobar, ispunjen i uspješan život.
Spoznale su da ključ dobrog/konstruktivnog poučavanja leži u
školskom okruženju koje potiče, podržava i modelira emocionalnu i
socijalnu inteligenciju.  Upoznale su se s novim metodama
poučavanja koje omogućuju uključivanje svih učenika u nastavni
proces bez obzira na stil učenja, koje se, uz određenu
prilagodbu, mogu primijeniti i u radu s učenicima s većim
teškoćama u razvoju. 

Tjedan dana boravka u Barceloni (od 9.do 15.10.2023.) su
Dragica Benčik, Adriana Kolman,
Tatjana Žižek i Dinka Žulić
iskoristile da steknu nova iskustva i razmijene postojeća s
kolegama iz ostalih europskih zemalja uključenih u tečajeve pod
nazivima Coaching and Mentoring to Support Teachers, Traditional
Arts and ICT Art Tools for Teaching your Subjects and Promoting
Life Skills, Stress Management and Recognition: Key Strategies
for Teachers te Team Building for School: Play and Fun, Building
Educators’ Communities. Tečajevima su unaprijedile svoja znanja i
vještine vezane za mentoriranje učitelja u školskom okruženju u
čemu je ključan  razgovor  tijekom kojeg učitelju treba
pružiti podršku  u samorefleksiji i samoprocjeni te mu dati
konstruktivne, formativne povratne informacije koje će mu
omogućiti unapređenje rada u razrednom okruženju te doprinijeti
pozitivnoj školskoj klimi. Naučile su integrirati uporabu
tradicionalnih umjetničkih tehnika ( slikanje, crtanje, pisanje)
i ICT alate u svoje poučavanje. Prikazane tehnike pomogle su im
da otkriju i razviju svoju kreativnost i dale im nove ideje kako
potaknuti kreativnost kod učenika s teškoćama. Upoznale su
i  koristile praktične alate za upravljanje stresom u
obrazovnim okruženjima te na konkretnim primjerima učile kako
pomoći učenicima i učiteljima  da se nose sa školskim
stresom kroz vježbe opuštanja, disanja, usredotočene svjesnosti i
načela pozitivne psihologije. Stekla su uvid u korištenje novih
učinkovitih alata i strategija za suočavanje sa stresom te
njihovu primjenu kroz učenje izvan učionice, u okruženju  u
zajednici. Osvijestile su važnost team building aktivnosti u
ostvarivanju suradnje i zajedničkog rješavanja problema te
atmosfere zajednice, tolerancije i timskog duha. Posebno ih je
oduševilo što je u sklopu tečaja bilo organizirano i
upoznavanje  Barcelone te katalonske i španjolske kulture i
tradicije.

U
posljednjem terminu, od  30. listopada do 4. studenog,
također u Barceloni, boravile u Laura Barat,
Damira Braniša, Anita Marciuš i
Anja Slovenc. Njihovi tečajevi su bili 
Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies,
Effective Motivation, Cooperation and Evaluation
Strategies;  Successful Strategies for Teaching Students
with Special Needs in Every Classroom, Design the positive:
Positive Thinking, Positive communication and Positive School
Places i We Are All Special: Inclusion and Support for Students
with Special Needs In and Out of the Classroom. Na tečajevima su
proširile svoja znanja o učinkovitijem upravljanju razredom i
upoznale se s najnovijim tehnikama i alatima koji im mogu u tome
pomoći. Dobile su uvid u nastavne metode i digitalne alate koji
doprinose aktivnom uključivanju učenika s razvojnim teškoćama u
nastavni proces i jačanju pozitivne klime u razredu. Produbile su
svoja znanja o poticanju komunikacije, socijalne interakcije i
poželjnih oblika ponašanja u razredu.  Raspravljale su i o
primjeni teorijskih znanja o različitim vrstama razvojnih
poremećaja poput poremećaja iz spektra autizma te ADHD-a u
kreiranju podrške za djecu s ovim poremećajima. Imale su prilike
pisati plan podrške, spojiti simptome s različitim teorijama,
osvijestiti koliko su grafički simboli apstraktni te koliko je
zapravo teško kreirati odgovarajući oblik potpomognute
komunikacije. Fokusirajući se na konstruktivne načine
komunikacije, tečajevi su im omogućili bolje razumijevanje načina
uspostavljanja povezanosti i razumijevanja s drugima na izuzetno
pozitivan način. Pružena su im konkretna i praktična rješenja za
rješavanje konflikata kroz pozitivnu komunikaciju. Naučile su
kako prepoznati potencijalne nesuglasice i riješiti ih na
prihvatljiviji način. Kroz razne vježbe, simulacije i primjere iz
stvarnog života, dobile su priliku primijeniti naučeno odmah i
vidjeti konkretnu razliku u svojoj komunikaciji. Na taj način,
ova edukacija nije samo obogatila njihov način komuniciranja, već
je postavila temelje za izgradnju harmoničnijih odnosa i
produktivnijeg okruženja. 

Svoje dojmove, nova znanja i iskustva su kroz predavanja i
radionice članice projektnog tima po povratku podijelile s
ostalim kolegama iz Centra, kao i na županijskim stručnim
vijećima- logopeda, edukacijskih rehabilitatora, psihologa,
socijalnih pedagoga, voditelja školskih preventivnih programa,
ravnatelja posebnih ustanova te na 30. godišnjoj konferenciji
hrvatskih psihologa. Praktične primjere novih metoda rada te
suočavanja sa stresom i izazovnim ponašanjima učenika prikazale
su i na stručnim aktivima u nastojanju da što veći broj učitelja
unaprijedi svoje kompetencije u radu s učenicima s teškoćama u
razvoju uz sprečavanje profesionalnog sagorijevanja, što su bili
i ciljevi projekta. 

Sve djelatnice Centra uključene u mobilnosti u okviru projekta
govore o osobnom i profesionalnom osnaživanju. Dodatnu vrijednost
cijelom doživljaju daje porast osobnog samopouzdanja kroz
situacije snalaženja u novoj sredini, putovanja i komunikaciju na
engleskom jeziku. Zaključuju da mobilnost odgojno-obrazovnih
djelatnika daje veliki poticaj za njihovu daljnju kreativnost i
nadahnuće u poslu. Ovo iskustvo im je pomoglo da izađu iz svojih
okvira, uđu u nepoznato i novo i uvjere se da granice osobnog i
profesionalnog rasta ne postoje.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije