Iako je pojedinačnih slučajeva bilo i prije u drugoj polovici ove godine sve više potrošača ukazuje na nepoštenu poslovnu praksu koja zapravo predstavlja prijevaru, koju potrošači jednostavno moraju kazniti
Najviše slučajeva u pojedinim trgovačkim lancima javlja se u
težini unaprijed zapakiranih proizvoda, posebno povrća i voća,
ali ima i slučajeva kada u trgovini unaprijed zapakiranog
“grincega” , sir, salame i sl. iskazana težina ne odgovara
stvarnoj težini.
Ima slučajeva da je na pakiranoj vreći krumpira istaknuta težina,
a time i cijena od 2,5 kg ili 5 kg , ali kada se vreća
stavi na vagu težina je u pravilu manja i to često osjetno i do
500 gr. Zapakirani “grinceg”, kojeg pripremaju u nekim
trgovinama u pravilu nema težinu koja je deklarirana, a na
prigovor potrošača, trgovci odgovaraju da je povrće
kaliralo. Znači li to da bi potrošač morao plaćati i kalo
na koje trgovci ostvaruju ekstraprofit.
Naravno da ne, potrošač je dužan platiti ono što kupuje po cijeni
i težini koja je istaknuta, stoga pozivamo potrošače da prilikom
kupnje izvažu takve zapakirane proizvode i da traže od trgovca da
im obračuna cijenu za stvarnu težinu, a ne da plaćaju težinu koju
je trgovac navodno izvagao prije nekoliko dana, pa je proizvod
“kalirao”.
Ujedno pozivamo potrošače da nam jave, naravno s dokazom, sve
slučajeve takve nepoštene prakse, jer mi kao udruga potrošača
možemo pokrenuti instrumente zaštite potrošača.
Nedavno je jedan trgovački lanac prodavao zapakirani krumpir na
kojem je bila istaknuta težina od 2,5 kg, a prilikom vaganja na
vagi u trgovini je utvrđeno da je težina 2,2 – 2,3 kg. Trgovac
nije želio smanjiti cijenu prema stvarnoj težini te smo slučaj
prijavili nadležnom tijelu. Već drugi dan sporni proizvod je
povučen s polica dotičnog trgovačkog lanca.
Jasno da naši aktivisti ne mogu obilaziti sve trgovine, ali “svi
smo mi potrošači”, djelujmo zajedno i nedajmo da nas varaju!