Neki dobavljači najavili su dizanje cijena od 1. listopada
Vlada je prošloga tjedna proširila košaricu osnovnih artikala
kojima je zamrznula cijenu pojedinih vrsta mesa, mesnih
prerađevina, mliječnih proizvoda, povrća i voća, higijenskih
potrepština te još nekih drugih proizvoda, no ovu relativno dobru
vijest iz Vlade ovih je dana pokvarila najava da bi cijene u
trgovinama od 1. listopada opet mogle rasti, piše net.hr.
Naime, predsjednik Saveza udruga malih trgovaca Oliver
Vuletić, rekao je u ponedjeljak u ‘RTL-u Danas’ kako je
dio dobavljača najavio nove cjenike.
– Imamo najavu određenog dijela dobavljača. Njih osam su poslali
novi cjenik trgovcima za podizanje cijena od 1. listopada.
Primjerice, mliječna industrija je poslala svoj novi cjenik u
kojem je marža na ograničenim proizvodima jogurta od 180 i 200
grama u prosjeku od tri do pet posto, kazao je Vuletić.
‘POGREŠNO JE S TRGOVCIMA PREGOVARATI’
Kako se će to utjecati na cijene, hoće li se, ukoliko se to
ostvari, poništiti učinak novog Vladinog protuinflacijskog paketa
mjera, komentirali su ekonomski analitičar Petar
Vušković i sindikalist Krešimir
Sever.
– Trgovina ne smije biti jedini pravi izvor narodnog bogatstva.
Čini mi se da se sve vrti oko trgovine. Udio osobne potrošnje u
BDP-u sugerira da smo razvili trgovinsku ekonomiju i da sada zbog
toga ispaštamo. Inflacija je opet porasla nakon što je više od
pola godine padala. Vladi preostaje da zaprijeti porezom na
ekstraprofit trgovaca. Pogrešno je s trgovcima pregovarati. To je
gubitak vremena. Jednostavno imaju uvijek bolje kalkulacije, kaže
Vušković.
Nadalje, Vušković naglašava da 30 ‘zamrznutih’ cijena proizvoda,
trgovci mogu kompenzirati dizanjem cijena 30 proizvoda čija
cijena nije ‘zamrznuta’.
– Čak i ako to ne naprave, opet su marže toliko visoke da
zamrzavanjem cijena mogu zaraditi. Neki trgovci su već
‘snižavanje’ cijena iskoristili za marketinšku kampanju pa
pozivaju potrošače da kupuju kod njih. Opet se sve svodi na
zaradu, dodao je.
Ništa manje odrješito nije reagirao ni Sever, predsjednik
Nezavisnih hrvatskih sindikata. On kaže kako je cijelo vrijeme
pozornost građana bila usmjerena na trgovine koje su ‘prva crta’
gdje kupujemo ono što nam treba, dok se za to vrijeme ispod
radara provlače oni koji su pumpali dizanje cijena, odnosno
dobavljači.
– Apsolutno jedan bezobrazluk, bahatost, prepotencija i
nepoštivanje građana. Nije funkcija trgovine osigurati samo da
dobara ima, nego je isto tako funkcija trgovine osigurati da
dobra budu po povoljnoj cijeni. Ali to ne ovisi samo o trgovcima,
nego i o dobavljačima. Pa kad govorimo da su se mnogi itekako
‘nabrali’ prošle godine, ne govorimo samo o trgovini, nego i o
dobavljačima. Oni će uvijek naći nekakav razlog jer se ne žele
odreći visokih profita, kazao je Sever te dodao kako očekuje da
se veliki trgovački lanci postave čvršće prema dobavljačima jer
mali trgovci to ne mogu.
Cijeli članak pročitajte na net.hr.