Kakva su vaša iskustva vožnje vlakom?
Stanovnici zapadnog dijela Zagrebačke županije suočavaju se s
upornim problemom kašnjenja. Mnogi od njih kasne na važne obveze,
bilo da je riječ o dolasku na posao ili fakultet, pojavljivanju
na sudu ili zakazanom terminu u liječničkoj ordinaciji. Kako
prenosi net.hr glavni krivac za ove nedaće je –
kašnjenje vlakova.
– Imala sam dogovoren pregled na Rebru u 9 sati, kupila sam kartu
Laduč – Glavni kolodvor s polaskom u 7.10 i uspjela zakasniti jer
je vožnja trajala gotovo dva sata umjesto 31 minute kako stoji na
stranici HŽ-a. Situacija me užasno uzrujala pa mi je tlak
podivljao, srećom uspjela sam obaviti pregled na koji sam čekala
mjesecima, požalila se 66-godišnjakinja iz Laduča novinarima iz
Jutarnjeg lista.
HOĆE LI VLAK UOPĆE DOĆI?
Prolazi već treći dan, a linija koja povezuje Harmicu, Savski
Marof, Brdovec, Zaprešić i Zagreb još uvijek miruje. Stanovnici
ovog područja sve su više nezadovoljni zbog kašnjenja i
nepravilnosti u prometu, a službene stranice Hrvatskih željeznica
prepune su obavijesti o odstupanju od uobičajenog voznog reda
zbog radova. Popis izmjena u prometovanju na toj liniji izaziva
zabrinutost među građanima.
Jedna od nezadovoljnih putnica, Kristina, već
sedam godina svakodnevno putuje tom linijom i primjećuje kako
vožnja umjesto u očekivanih 25 minuta sada traje čak sat i 40
minuta. Stvarni razlog kašnjenja strojovođa ne najavljuje, niti
obavještava putnike o tome zašto vlak stoji. Kristina i mnogi
drugi putnici osjećaju se obeshrabreno jer za ovakvu uslugu
moraju platiti punu cijenu, dok ona nije zadovoljavajuća.
– Vozni red i propuštanje vlakova tijekom ovih radova su zaista
užasni. Često, kad putujem na posao između 7 i 8 sati, vlak stoji
u pretrpanom stanju pola sata samo da bismo propustili drugi vlak
u kojem je svega dvoje ljudi. Najviše me frustrira kada u
najvećoj gužvi šalju samo jednu kompoziciju vlaka, zbog čega
ljudi jednostavno ne mogu ući u vlak na zapadnom dijelu Zagreba,
izjavila je ogorčena putnica Kristina.
I Tihana dijeli slično iskustvo, primijetivši da
u zadnje vrijeme nije bila sigurna ni hoće li vlak doći.
Nepouzdanost i nepravilnosti u rasporedu stvaraju nelagodu kod
putnika, a to ima negativan utjecaj na svakodnevni život i
poslovne obveze.
– Nedavno sam kupila kartu i ušla u vlak, stajali smo 10 minuta
kad je kondukterka rekla da vlak danas ne vozi zbog nekog
problema. Ispostavilo se da je nestalo struje, po vrućini sam
pješačila do tramvajske stanice na kojoj je 40-ak ljudi čekalo
prijevoz, prisjeća se Tihana.
Nakon toga, pokušala je dobiti povrat novca za kupljenu kartu, no
objasnili su joj da to nije moguće ako je karta kupljena preko
aplikacije. Ponudili su joj da se obrati telefonski, ali cijena
poziva iznosi gotovo trećinu karte, a na mail nikada nije dobila
odgovor.
NIŠTA OD POVRATA NOVCA
Putnici koji koriste usluge Hrvatskih željeznica sve su više
nezadovoljni zbog niza problema s kojima se susreću. Unatoč
postojanju aplikacije HŽPP Planer koja bi trebala pružiti
informacije o kretanjima i kašnjenjima vlakova u stvarnom
vremenu, mnogi putnici su frustrirani jer aplikacija ne
funkcionira kako bi trebala.
– Aplikacija nije u skladu s onim što se događa u stvarnosti.
Vlak 8009, koji vozi samo do Glavnog kolodvora, prema aplikaciji
uredno stiže do Dugog Sela, iako putnici čekaju već 20 minuta na
kolodvoru. To je kao HŽ-ov virtualni svijet – ako u stvarnosti ne
vozi, barem u ‘virtuali’ ide po točnom rasporedu, objasnila je
jedna putnica.
Osim nesigurnosti u informacijama iz aplikacije, putnici se
suočavaju i s problemima vezanim uz kašnjenja vlakova. Mnogi od
njih kupili su godišnje pokaze po visokoj cijeni od 224,17 eura,
ali zbog čestih kašnjenja vlakova, primorani su tražiti
alternative u drugim prijevoznim sredstvima, pa im pokazi gube
svoju svrhu.
Iako HŽ obično isplaćuje naknadu za kašnjenja u slučaju duljeg
zastoja, u ovom slučaju, cijena karte iznosi samo četiri eura,
što znači da putnici nemaju pravo na nikakav povrat. Ovaj problem
posebno pogađa putnike koji ovu liniju koriste zbog poslovnih
obveza ili drugih redovnih aktivnosti u gradu.
HŽ SE ISPRIČAVA ZBOG POTEŠKOĆA
Na pitanje o kašnjenju jedna od djelatnica odgovorila je putnici
da Česi, Mađari i Nijemci imaju potpisan ugovor s ‘našima’ i da
njihovi vlakovi prometuju na vrijeme, dok domaći kasne jer treba
– osloboditi prugu”, prenosi net.hr.
Upit o ovoj situaciji poslan je i Hrvatskim željeznicama, a
odgovor donosimo u cijelosti.
“Poštovani,
ispričavamo se putnicima zbog poteškoća tijekom putovanja zbog
radova na projektu modernizacije željezničke pruge na dionici
Zagreb Kustošija – Zagreb Zapadni kolodvor – Zagreb Glavni
kolodvor. Taj se projekt nastavlja na obnovu 17,8 km duge pružne
dionice od Savskog Marofa do Kustošije, koja se izvodila od 2020.
do 2022.
Projekt “Modernizacija dionice Zagreb Kustošija – Zagreb Zapadni
kolodvor – Zagreb Glavni kolodvor” provodi se na kratkoj, ali
jednoj od najprometnijih dionica u Hrvatskoj koja se nalazi na
sjecištu koridora RH1 i RH2 i kojom na dan prođe oko 150 vlakova.
Pružna dionica duga 3,5 km iznimno je važna za međunarodni
teretni i gradsko-prigradski prijevoz. Obnova navedene dionice
počinje od stajališta Kustošija, koje je obnovljeno prošle
godine, pa do ulaza u Zagreb Glavni kolodvor. Zbog radova uvode
se posebne regulacije prometa na cijeloj pruzi od kolodvora
Savski Marof do Zagreb Glavnog kolodvora tijekom kojih neizbježno
dolazi do kašnjenja vlakova. Također želimo napomenuti da se
tijekom radova na mjestima radova uvode se tzv. lagane vožnje,
kapacitet pruge je prepolovljen te se na pojedinim relacijama
(prema Zaprešiću, Harmici i Savskom Marofu) dio vlakova mora
otkazivati.
Po završetku radova na projektu vlakovi će tom dionicom moći
prometovati brzinom do 120 km/h, podignut će se razina sigurnosti
i interoperabilnost, a povećat će se propusna moć pruge i
mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom
prometu.”