Godinama čekamo obilaznice Nedelišća, Čakovca, Murskog Središća i Preloga – rekao je Pavlic
– Prema Zakonu o cestama u državni proračun uplaćuje se naknada
po svakoj litri naplaćene trošarine na energente (benzini i ulja)
i to 0,03 eura na račun Hrvatskih autocesta i 0,11 eura na račun
Hrvatskih cesta. Hrvatske ceste će tako, u 2023. godini, po toj
stavci prihodovati 246,12 milijuna eura.
Proporcionalno bi ispalo da će se iz Međimurske županije u
državni proračun, u 2023. godini, uplatiti oko 6 milijuna eura. U
Međimurskoj županiji godinama čekamo na ulaganja u našu kritičnu
cestovnu infrastrukturu, tu pogotovo mislim na obilaznice
Nedelišća, Čakovca, Murskog Središća i Preloga, koji je izgleda
najbliži početku gradnje, a zadnje ulaganje bilo je u prvu fazu
sjeverne obilaznice Čakovca koja je puštena u promet 13. srpnja
2020. godine. S druge strane, u drugim krajevima Hrvatske,
Hrvatske ceste izvode ili planiraju opsežne radove.
Npr. tako je neki dan predsjednik Uprave Hrvatskih cesta
Alen Leverić u Varaždinu istaknuo kako su 100
milijuna eura koja se ulažu u varaždinsku županiju izvorni
prihodi Hrvatskih cesta. Ovako izgleda da se novac od trošarina
prikupljen u Međimurju slijeva u druge krajeve Hrvatske, naglasio
je vijećnik Željko Pavlic (MDS) te uputio
pitanje županu Matiji Posavcu: ‘Jeste li
zadovoljni ulaganjima Hrvatskih cesta u Međimursku županiju?’
Odgovarajući na pitanje vijećnika Pavlica župan Posavec
konstatirao je da nikako ne može biti zadovoljan.
– Naravno da nisam zadovoljan, naročito dinamikom, a osobito
nisam zadovoljan u usporedbi s nekim drugim projektima koji su
vezani za cestovnu infrastrukturu. Pomaka ima i pozdravljam
ulaganja Hrvatskih cesta u sanaciju državne ceste D3 koja vodi iz
Čakovca preko Štefanca prema graničnom prijelazu, ali jednako
tako smatram da je zbog svoje aktivnosti i dinamike prometa već
prije nekoliko godina trebala biti izgrađena obilaznica grada
Preloga, obilaznica Murskog Središća, sanirana ceste iz Čakovca
preko Šenkovca do Murskog Središća, a osobito cesta koja spaja
dva središta županija, Čakovec i Varaždin, rekao je župan Posavec
te dodao da je za spomenutu cestu pred završetkom otkup
zemljišta te na jesen možemo očekivati raspisivanje natječaja za
izvođača radova.
– Zbog naše zemljopisne pozicije, ali i broja registriranih
vozila kojih je 60.000 na 105.000 stanovnika, potrebna nam je
moderna cestovna infrastruktura. Apeliram na Hrvatske ceste da
pojačano ulažu u cestovnu infrastrukturu, osobito kad uzmemo u
obzir da kroz Međimurje prolazi preko 120 km državnih cesta.
Usto, kroz Međimursku županiju preko graničnih prijelaza prošle
je godine prošlo oko 8,5 milijuna putnika, dodao je Posavec te
zaključio da takva pojačana dinamika zahtijeva i pojačana
ulaganja u cestovnu infrastrukturu.