Javnozdravstvena kampanja 'Dan crvenih haljina' pokrenuta je kako bi se podigla svijest o moždanom udaru kod žena. Moždani udar u žena nedovoljno je prepoznat, nedovoljno istražen i nedovoljno liječen
Prva kampanja “Dan crvenih haljina”, #nosicrveno, odnosno,
“Go Red for Women” pokrenuta je u Americi, a danas je to
međunarodna kampanja posvećena prevenciji, dijagnostici i
kontroli kardiovaskularnih bolesti, što uključuje bolesti krvnih
žila srca i mozga kod žena. Američko kardiološko društvo kampanju
je pokrenulo 2004. godine, a Svjetska kardiološka federacija
kampanju je proširila na razini svijeta. Danas više od 50 zemalja
provodi nacionalne kampanje “Go Red for
Women” #nosicrveno, podižući svijest i osiguravajući
sredstva za borbu protiv srčanih bolesti i moždanog udara.
Kampanja se provodi kroz organizacije stručnih skupova,
edukacijskih promotivnih kampanja, modnih revija, zdravstvenih
pregleda, sportskih događaja.
Simbol kampanje je crvena haljina – haljina kao univerzalna slika
žene i crvena kao boja zdravlja, života i živosti, ali i
upozorenja.
Kampanja ima za cilj potaknuti žene da se brinu o svom zdravlju,
prvenstveno zdravlju srca i krvnih žila, jer je većinu tih
bolesti moguće spriječiti zdravim životnim navikama, a isto tako
želi potaknuti stručnjake u zdravstvu na posebnu pažnju za
srčani i moždani udar kod žena, zbog njihovih razlika u odnosu na
muškarce.
U Hrvatskoj je Hrvatsko neurološko društvo 2019. godine pokrenulo
kampanju “Dan CRVENIH HALJINA” posvećenu borbi protiv moždanog
udara u žena, a obilježava se prvog petka u veljači.
Zaštitni znak je silueta žene u crvenoj haljini koja je
istovremeno krhka i snažna i koja savršeno oslikava misiju ove
akcije. Na društvenim mrežama akciju obilježava
hashtag #nosicrveno koji poziva sve da odjenu nešto
crveno i na taj način pruže podršku.