ZANIMLJIVI PODACI

ISTRAŽIVANJE DZS-A Hrvati online kupuju i aute, a surfa 40 posto umirovljenika

Tek na šestom mjestu omiljenih internetskih aktivnosti su društvene mreže, a slijedi ih traženje informacija o zdravlju

Svako osmo kućanstvo nema internet jer za njim “nema potrebu”, a
najčešće ga koristi dobna skupina između 16 i 34, uglavnom za
slanje poruka, ali i za šoping, primjerice, torbice ili
automobila. Dok oni koji kupuju, prosječno najčešće potroše
između 750 i dvije tisuće kuna. Rezultati su ovo istraživanja
Državnog zavoda za statistiku o primjeni informacijskih i
komunikacijskih tehnologija u Hrvata, a osim već spomenutog,
utvrđeno je i da su se u ovoj godini weba posebno dohvatili
umirovljenici.

Korisnici interneta u Hrvatskoj uglavnom su mlađi ljudi, kao što
smo već i rekli, ali deset posto više “surfanja” u odnosu na lani
ostvarila je skupina ljudi u dobi od 65 do 74 godine. Gotovo 40
posto penzionera spojeno je sad na mrežu, na kojoj Hrvati, osim
slanja poruka preko WhatsAppa, Vibera, Facetimea i Skypea, vole
pronaći informacije o proizvodima i uslugama, pročitati najnovije
vijesti, ali i slati mailove.

Tek na šestom mjestu omiljenih internetskih aktivnosti društvene
su mreže, slijedi ih, u skladu sa situacijom u svijetu, traženje
informacija o zdravlju, koristi se Hrvatska i e-bankarstvom te
e-upravom, ali ne toliko i pretraživanjem oglasnika za posao jer
potencijalna zaposlenja na internetu zanimaju manje od 18 posto
korisnika unatoč podatku da se oko 85 posto nezaposlenih redovito
koristi različitim internetskim pretraživačima.

A gotovo polovica onih koji internet imaju, koriste ga za šoping,
baš kao što su to radili i lani, u prvoj godini pandemije. Što
kupuje 46 posto na mrežu spojenih Hrvata? Odjeću, obuću, torbe i
nakit najviše, pa filmove i glazbu, telekomunikacijske usluge,
kozmetičke proizvode, knjige, časopise i novine, elektroniku i
kućanske aparate. Hranu, u smislu gotovog obroka koji isporučuje
Glovo, Wolt, Bolt Food ili bilo tko drugi s biciklom i golemim
ruksakom, naručuje 21 posto ljudi, ulaznice kupuje njih 17 posto,
a osam posto Hrvata online je naručilo automobil, bicikl ili
motocikl.

Hranu i piće iz trgovina naručuje šest posto ljudi. A rade li to
često? Pa i ne baš, pokazuju podaci Državnog zavoda za
statistiku, koji otkrivaju da je u ovoj godini 62 posto kupaca
šopingiralo između jedan i pet puta, a 72 posto kupaca potrošilo
je do dvije tisuće kuna.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije