Sve stranke/građani od 16. studenog. 2021. prilikom ulaska u objekte Ministarstva trebaju predočit digitalnu COVID potvrdu ili drugi dokaz o cijepljenju, preboljenju ili testiranju
Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske je 12. studenog 2021.,
zbog ubrzanog širenja i povećanog rizika prijenosa bolesti
COVID-19 donio Odluku
– Odluka o uvođenju posebne sigurnosne mjere obveznog testiranja
državnih dužnosnika, državnih službenika i namještenika,
službenika i namještenika u javnim službama, službenika i
namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te
zaposlenika trgovačkih društava i ustanova, a koja Odluka
stupa na snagu u utorak, 16. studenog.
Navedenom Odlukom uvodi se posebna sigurnosna mjera
obaveznog testiranja na virus SARS-CoV-2.
Osim dužnosnika, državnih službenika i namještenika, službenika i
namještenika u javnim službama, službenika i namještenika u
lokalnoj područnoj (regionalnoj) samoupravi te zaposlenika
trgovačkih društava i ustanova čiji su osnivači Republika
Hrvatska ili jedinice lokalne i regionalne (područne) samouprave
ili Republika Hrvatska ili jedinice lokalne i područne
(regionalne) samouprave u njima imaju većinski dio i zaposlenika
trgovačkih društava koja su u većinskom vlasništvu trgovačkih
društava u kojima Republika Hrvatska ili jedinice lokalne i
područne (regionalne) samouprave imaju većinski udio, navedena
Odluka odnosi se i na stranke/građane koji dolaze u
službene prostorije u kojima rade zaposlenici, potom i
na pružatelje usluga koji pružaju različite usluge u
tim prostorima ili su angažirani za određene poslove u njihovim
prostorima ili dolaze u njihove prostore po bilo kojoj
osnovi.
Provedba Odluke za stranke/građane
Radi provedbe navedene Odluke obavještavamo sve
stranke/građane da od utorka, 16. studenog. 2021. prilikom
ulaska u objekte Ministarstva trebaju predočiti:
- ili digitalnu COVID potvrdu;
- ili drugi dokaz o cijepljenju, preboljenju ili
testiranju odnosno dokazati da:
– su preboljeli bolest COVID-19 i da im je dijagnoza
postavljena na temelju brzog antigenskog testa unazad 12
mjeseci (potvrda liječnika primarne zdravstvene zaštite
koju izdaje na temelju nalaza brzog antigenskog testa);
– su imali dijagnosticiranog COVID bolesnika u obitelji i
imali su s tim oboljenjima kontakte, proglašeni su tzv.
vjerojatnim slučajem te im je bolest nije dijagnosticirana
laboratorijskim testom (dokazuje se potvrdom liječnika primarne
zdravstvene zaštite o preboljenju unutar 12 mjeseci, a na temelju
medicinske dokumentacije);
– im je bolest COVID-19 dijagnosticirana PCR testom prije više od
6 mjeseci, a manje od 12 mjeseci (dokazuje se potvrdom o
preboljenju izdanom od liječnika primarne zdravstvene zaštite ili
nalazom PCR testa ne starijim od 12 mjeseci);
– su preboljeli bolest COVID-19, a bolest im je
dijagnosticirana PCR-om, BAT-om ili su bili vjerojatni slučaj, a
cijepljene su jednom dozom cjepiva unutar 8 mjeseci od
preboljenja te nije prošlo više od 12 mjeseci od primitka prve
doze (dokazuje se potvrdom liječnika primarne zdravstvene o
preboljenju ili nalazom pozitivnog PCR testa i potvrdom o
cijepljenju jednom dozom cjepiva protiv bolesti COVID-19 pri čemu
je datum cijepljenja unutar 8 mjeseci od preboljenja, a nije
prošlo više od 14 mjeseci od cijepljenja).
Valjani su testovi:
- PCR test koji nije stariji od 72 sata od trenutka testiranja
- BAT (brzi antigenski test na SARS-CoV-2) koji nije stariji od
48 sati od trenutka testiranja
*Testovi se provode u ovlaštenoj
ustanovi ili laboratoriju
Provjera uvjeta ulaska zaposlenika, stranaka i pružatelja
drugih usluga u objekte Ministarstva
Provjere ispunjavanja uvjeta za ulazak zaposlenika, stranaka i
pružatelja usluga provodit će se na adekvatnom mjestu prije
ulaska u objekt ustrojstvene jedinice.
Provjera valjanosti EU digitalnih COVID potvrda provodit će se uz
korištenje CovidGO aplikacije, a provjera valjanosti dokaza o
testiranju ili drugog odgovarajućeg dokaza (potvrde liječnika)
provjeravat će službenici neposrednim uvidom u predočeni
dokument.
Ispunjavanje uvjeta za ulazak – u odnosu na djelokrug rada ovog
Ministarstva – ne primjenjuje se na:
- osobe mlađe od 16 godina,
- na osobe koje prate osobu koja se ne može brinuti za sebe i
- na osobe kod kojih postoje kontraindikacije za cijepljenje
ili za dovršetak cijepljenja bilo kojim cjepivom protiv COVID-19
– što se dokazuje liječnikom potvrdom – koju pregledava osoba
određena za provjeru ispunjavanja uvjeta ulaska.
Ograničenje ulaska stranaka u prostore/objekte ovog
Ministarstva ne odnosi na osobe čija prisutnost u
prostorijama Ministarstva je rezultat primjene policijskih
ovlasti (npr. uhićenje, dovođenje, privođenje, zadržavanje,
poziv, kriminalističko istraživanje i sl.).
U odnosu na zaprimanje kaznenih prijava građana koji ne
ispunjavaju uvjete za ulazak u prostorije
Ministarstva, građani mogu kaznenu prijavu napisati i sami
pa je policiji dostaviti putem elektronske pošte ili osobno.
Pouke o pravima i potvrda o prijavljenom kaznenom djelu, tada će
im se dostaviti i naknadno, a eventualna daljnja komunikacija o
prijavljenom kaznenom djelu odvijat će se putem telefona ili
elektronskom poštom.
Međutim, ukoliko se radi o žurnom i neodgodivom slučaju, kada je
kaznenu prijavu potrebno zaprimiti odmah, kaznena prijava će se
zaprimiti u službenim prostorijama uz strogo pridržavanje
epidemioloških mjera u smislu držanja distance i korištenja
zaštitne opreme od strane građana i policijskih
službenika.
Naime, radi se o osobama koje su u ranijoj Odluci Stožera
definirane kao osobe čija je prisutnost nužna u zakonom
propisanim postupcima pred pravosudnim, državnim i drugim
tijelima.
Ukoliko stranka ili pružatelj usluga – koji je u obvezi ispuniti
uvjete za ulazak u objekte Ministarstva – te uvjete ne ispuni,
odbit će mu se ulazak.