Kupci na internetu sada trebaju biti oprezniji nego ikad jer organizirane kriminalne skupine neprekidno prilagođavaju svoje metode online prevara kako bi iskoristili građane i tvrtke koje se bave e-trgovinom
Od početka pandemije, mnoge tvrtke morale su prijeći na online
način poslovanja. S obzirom na to da građani sada online usluge
koriste nekoliko puta tjedno te sve više kupuju online,
kibernetički kriminalci imaju sve više prilika za napad.
Čak i ako je online kupnja učinjena sigurnijom kroz primjenu
novih tehnologija poput pouzdane autentifikacije klijenta ili
dvostruke provjere autentičnosti, kibernetički kriminalci
svejedno pronalaze načine za krađu.
Europol, zajedno s Vijećem za rizike trgovaca i zemljama
sudionicama, danas pokreće #SellSafe kampanju nakon uspješne
prošlogodišnje kampanje kako bi istaknuo najuspješnije taktike za
borbu protiv online prevara. Cilj kampanje je učiniti e-trgovinu
sigurnijom promicanjem sigurnih metoda online kupovine te
pomažući novim trgovcima u otvaranju njihove prve online trgovine
bez opasnosti od kibernetičkih napada.
To je rezultat udruživanja snaga tijela za provedbu zakona iz
zemalja sudionica, uz potporu Europola i Vijeća za rizike
trgovaca, u koordiniranoj akciji borbe protiv online prevara koja
je trajala od 1. do 31. listopada u sklopu akcije eCommerce 2021.
Posljedično, uhićeno je 28 osumnjičenih osoba povezanih s
prijevarnim transakcijama. Način rada uključivao je korištenje
određenih mobilnih aplikacija povezanih s bankama kako bi se
obavile nezakonite transakcije i kupnje.
Zemlje sudionice uključuju Albaniju, Austriju, Belgiju,
Kolumbiju, Hrvatsku, Grčku, Mađarsku, Irsku, Italiju, Gruziju,
Nizozemsku, Sjevernu Makedoniju, Poljsku, Portugal, Sloveniju,
Slovačku, Španjolsku, Švicarsku i Sjedinjene Države.
Zemlje sudionice promicat će kampanju putem svojih društvenih
medija koristeći hashtag #SellSafe kako bi upoznale potrošače s
rizicima prevara povezanih s e-trgovinom.
U svrhu zaštite potrošača, Europol je osigurao niz korisnih
savjeta kako bi bili korak ispred prevaranata i kako bi izbjegli
gubitak novca.
Savjeti za zaštitu vašeg e-poslovanja:
Pobrinite se da svi zaposlenici budu upoznati s problemima
vezanim za prevare koje pogađaju online trgovine
Redovito se informirajte o vrstama prevara pri plaćanju koje
pogađaju tvrtke i imajte alate za njihovo sprječavanje. Vaša
organizacija za nacionalna plaćanja raspolaže detaljnim
informacijama o vrstama prevara pri plaćanju
Upoznajte svoje kupce kako biste mogli provjeriti njihova
plaćanja
Savjeti za online kupce:
Nikad nikome ne šaljite broj svoje kartice, PIN ili druge
informacije o kartici elektroničkom poštom
Nikad ne šaljite novac osobama koje ne poznajete
Uvijek sačuvajte svu dokumentaciju vezanu za vaše online
kupnje
Ako ništa ne kupujete, ne otkrivajte podatke s kartice
Detalje pronađite
NA LINKU.