u sklopu projekta IC4HEDS

TIC MEĐIMURJE Hrvatski i mađarski studenti zajedno učili o digitalnoj transformaciji

Glavni cilj projekta jačanje je kompetencija mađarskih i hrvatskih studenata u svrhu bolje pripreme za tržište rada provođenjem tečajeva intenzivnog učenja o digitalnoj transformaciji i industriji 4.0 te nizom radionica kojima im se prenose tražena znanja i vještine na tržištu rada

Prezentacijama studenata Fakulteta organizacije i informatike, Sveučilišta u Zagrebu (FOI) i Sveučilišta Pannonia, Nagykanizsa (UP) kojima su predstavili rezultate samostalnog, timskog rada, završen je prvi krug dvotjednog intenzivnog tečaja o digitalnoj transformaciji na FOI-u. Studentski zadatak bio je usmjeren na korištenje tehnika, metoda i pristupa digitalnoj transformaciji o kojima su učili. Tečaj o digitalnoj transformaciji provodi FOI u sklopu projekta Intensive Courses for Higher Education Students (IC4HEDS), pri čemu se kombinira online nastava i samostalni rad studenata te klasična nastava licem-u-lice.

Tečaj se provodi na engleskom jeziku kako bi na njemu bez problema mogli sudjelovati mađarski i hrvatski studenti. Jedan od glavnih ciljeva projekta IC4HEDS, na kojem ulogu glavnog partnera ima Tehnološko-inovacijski centar Međimurje d.o.o. (TICM), a ostali partneri su FOI, UP i poslovni inkubator Nagykanizsa Asset Management Plc. (NKVG), je pripremiti studente za tržište rada na način da im omogućimo stjecanje aktualnih i traženih znanja i vještina.

Glavni alati u postizanju tog cilja su tečajevi intenzivnog učenja i radionice za jačanje njihovih vještina i upoznavanje prilika u poslovnom svijetu. U sklopu projekta kreirana su dva tečaja intenzivnog učenja, tečaj koji je upravo završio na FOI-u pokriva temu digitalne transformacije, dok će tečaj o industriji 4.0 provoditi Sveučilište Pannonia, Nagykanizsa.
Prvi tjedan tečaja započeo je uvodom predavača s FOI-a; prof. dr. sc. Vjerana Strahonje, doc. dr. sc. Martine Tomičić Furjan i izv.prof. dr. sc. Katarine Tomičić-Pupek, koji su ujedno zaslužni za kreiranje tečaja. Oni su se studentima obratili videom koji je prenošen live streamom. Ostatak tjedna studenti su koristili materijale dostupne na e-learning platformi IC4HEDS, a znanje su nakon svake obrađene teme mogli provjeriti kvizom. Teme o kojima su učili su pristupi, tehnike i metode digitalne transformacije (DIGITRANS metoda, DT compass), metode i tehnike kreativne analize digitalne transformacije (Strategic landscape map, Blue ocean…), kreativne metode i tehnike za istraživanje potreba kupaca (Persona, Customer Journey, itd.)

Drugi tjedan je započeo s upoznavanjem ubrzane metode provedbe digitalne transformacije – DIGITRANS Fast Forward (dostupna ovdje), a ostatak tjedna je bio posvećen upoznavanju studenata s različitim primjerima iz prakse, kreiranju timova i dodjele zadatka. Na kraju tjedna, u četvrtak i petak organiziran je studijski posjet mađarskih studenata Hrvatskoj. U četvrtak, 14. listopada 2021., sudjelovali su na radionicu u TICM-u. Studentima je pozdravio direktor TICM-a Ivan Plačko i ukratko im je predstavio TICM i projekt IC4HEDS.
Radionicu je održao Nikola Brežnjak, iskusni predavač, organizator i voditelj brojnih meet up-ova koji trenutno vodi čak 30 inženjera kao VP of Engineers u Teltechu, brzorastućoj komunikacijskoj kompaniji sa sjedištem u New Yorku. Radionica je studentima pružila realan i neuljepšan pogled na poslovni svijet.
Nakon radionice, TICM je za studente organizirao posjet Razvojno-edukacijskom centru za metalsku industriju – Metalska jezgra Čakovec, Ekomuzeju Međimurje Malo i nedavno otvorenom Muzeju nematerijalne baštine Riznica Međimurja, primjerima povlačenja i korištenja sredstava iz EU fondova za razvoj znanosti, gospodarstva i kulturnog života određenog kraja.
Prilike su tu, ali ih treba znati prepoznati i iskoristiti, a najvažniji element u tome je fokus i vrijedan rad. Vrijeme nakon završetka fakulteta je najbolje vrijeme za to – to je samo jedna lekcija koju su studenti mogli naučiti. Studente su najviše zanimale teme upravljanja vremenom, osobni razvoj, kako se istaknuti na tržištu te kako funkcioniraju i kako su ustrojene suvremene organizacije. Posebno je prikazana organizacijska struktura u brzorastućim poduzećima.

Dobili su i savjet o tome na koje znakove pripaziti prilikom odabira budućeg poslodavca i kad “bježati glavom bez obzira”. Reakcije studenata i svih prisutnih bile su odlične jer se rijetko pruža prilika da saznaju toliko o životu nakon završetka studija, a da ujedno dobiju mnoštvo mudrih savjeta koji će im zasigurno pomoći kod donošenja važnih životnih odluka.

U petak, 15. listopada 2021., studenti su sudjelovali u zadnjem danu tečaja na FOI-u i to prezentacijama vlastitih projektnih ideja. Studenti su morali razviti inovativni poslovni model pomoću metoda i tehnika o kojima su učili na tečaju. Svi studenti koji su prezentirali imali su sjajne ideje, a određeni timovi su te ideje i savršeno razradili. Iskustvo i znanje koje su stekli sudjelovanjem na ovom tečaju, studentima će puno značiti, kao značajna referenca u životopisu, ali i kao baza za razvoj i razradu ideja i napredovanje u organizacijama u kojima će se zaposliti. 

Ova priča se nastavlja zajedničkim sudjelovanjem studenata za intenzivnom tečaju o industriji 4.0 koji će provoditi Sveučilište Pannonia, Kampus u Nagykanizsi u drugoj polovici listopada.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije