Glavni cilj projekta jačanje je kompetencija mađarskih i hrvatskih studenata u svrhu bolje pripreme za tržište rada provođenjem tečajeva intenzivnog učenja o digitalnoj transformaciji i industriji 4.0 te nizom radionica kojima im se prenose tražena znanja i vještine na tržištu rada
Prezentacijama studenata Fakulteta organizacije i informatike,
Sveučilišta u Zagrebu (FOI) i
Sveučilišta Pannonia, Nagykanizsa (UP) kojima su predstavili
rezultate samostalnog, timskog rada, završen je prvi krug
dvotjednog intenzivnog tečaja o digitalnoj transformaciji na
FOI-u. Studentski zadatak bio je usmjeren na korištenje tehnika,
metoda i pristupa digitalnoj transformaciji o kojima su učili.
Tečaj o digitalnoj transformaciji provodi FOI u sklopu projekta
Intensive Courses for Higher
Education Students (IC4HEDS), pri čemu se kombinira online
nastava i samostalni rad studenata te klasična nastava
licem-u-lice.
Tečaj se provodi na engleskom jeziku kako bi na njemu bez
problema mogli sudjelovati mađarski i hrvatski studenti. Jedan od
glavnih ciljeva projekta IC4HEDS, na kojem ulogu glavnog partnera
ima Tehnološko-inovacijski centar Međimurje d.o.o. (TICM), a
ostali partneri su FOI, UP i poslovni inkubator Nagykanizsa Asset
Management Plc. (NKVG), je pripremiti studente za tržište
rada na način da im omogućimo stjecanje aktualnih i traženih
znanja i vještina.
Glavni alati u postizanju tog cilja su tečajevi intenzivnog
učenja i radionice za jačanje njihovih vještina i upoznavanje
prilika u poslovnom svijetu. U sklopu projekta kreirana su dva
tečaja intenzivnog učenja, tečaj koji je upravo završio na FOI-u
pokriva temu digitalne transformacije, dok će tečaj o industriji
4.0 provoditi Sveučilište Pannonia, Nagykanizsa.
Prvi tjedan tečaja započeo je uvodom predavača s FOI-a; prof.
dr. sc. Vjerana Strahonje, doc. dr. sc.
Martine Tomičić Furjan i izv.prof. dr. sc.
Katarine Tomičić-Pupek, koji su ujedno zaslužni
za kreiranje tečaja. Oni su se studentima obratili videom koji je
prenošen live streamom. Ostatak tjedna studenti su koristili
materijale dostupne na e-learning platformi IC4HEDS, a znanje su
nakon svake obrađene teme mogli provjeriti kvizom. Teme o kojima
su učili su pristupi, tehnike i metode digitalne transformacije
(DIGITRANS metoda, DT compass), metode i tehnike kreativne
analize digitalne transformacije (Strategic landscape map, Blue
ocean…), kreativne metode i tehnike za istraživanje potreba
kupaca (Persona, Customer Journey, itd.)
Drugi tjedan je započeo s upoznavanjem ubrzane metode provedbe
digitalne transformacije – DIGITRANS Fast Forward (dostupna
ovdje), a
ostatak tjedna je bio posvećen upoznavanju studenata s različitim
primjerima iz prakse, kreiranju timova i dodjele zadatka. Na
kraju tjedna, u četvrtak i petak organiziran je studijski posjet
mađarskih studenata Hrvatskoj. U četvrtak, 14. listopada 2021.,
sudjelovali su na radionicu u TICM-u. Studentima je pozdravio
direktor TICM-a Ivan Plačko i ukratko im je
predstavio TICM i projekt IC4HEDS.
Radionicu
je održao Nikola Brežnjak, iskusni predavač,
organizator i voditelj brojnih meet up-ova koji trenutno vodi čak
30 inženjera kao VP of Engineers u Teltechu, brzorastućoj
komunikacijskoj kompaniji sa sjedištem u New Yorku. Radionica je
studentima pružila realan i neuljepšan pogled na poslovni
svijet.
Nakon
radionice, TICM je za studente organizirao posjet
Razvojno-edukacijskom centru za metalsku industriju – Metalska jezgra Čakovec, Ekomuzeju Međimurje Malo
i nedavno otvorenom Muzeju
nematerijalne baštine Riznica Međimurja, primjerima
povlačenja i korištenja sredstava iz EU fondova za razvoj
znanosti, gospodarstva i kulturnog života određenog
kraja.
Prilike
su tu, ali ih treba znati prepoznati i iskoristiti, a najvažniji
element u tome je fokus i vrijedan rad. Vrijeme nakon završetka
fakulteta je najbolje vrijeme za to – to je samo jedna lekcija
koju su studenti mogli naučiti. Studente su najviše zanimale teme
upravljanja vremenom, osobni razvoj, kako se istaknuti na tržištu
te kako funkcioniraju i kako su ustrojene suvremene organizacije.
Posebno je prikazana organizacijska struktura u brzorastućim
poduzećima.
Dobili su i savjet o tome na koje znakove pripaziti prilikom
odabira budućeg poslodavca i kad “bježati glavom bez obzira”.
Reakcije studenata i svih prisutnih bile su odlične jer se
rijetko pruža prilika da saznaju toliko o životu nakon završetka
studija, a da ujedno dobiju mnoštvo mudrih savjeta koji će im
zasigurno pomoći kod donošenja važnih životnih odluka.
U petak, 15. listopada 2021., studenti su sudjelovali u zadnjem
danu tečaja na FOI-u i to prezentacijama vlastitih projektnih
ideja. Studenti su morali razviti inovativni poslovni model
pomoću metoda i tehnika o kojima su učili na tečaju. Svi studenti
koji su prezentirali imali su sjajne ideje, a određeni timovi su
te ideje i savršeno razradili. Iskustvo i znanje koje su stekli
sudjelovanjem na ovom tečaju, studentima će puno značiti, kao
značajna referenca u životopisu, ali i kao baza za razvoj i
razradu ideja i napredovanje u organizacijama u kojima će se
zaposliti.
Ova priča se nastavlja zajedničkim sudjelovanjem studenata za
intenzivnom tečaju o industriji 4.0 koji će provoditi Sveučilište
Pannonia, Kampus u Nagykanizsi u drugoj polovici
listopada.