Dionice Facebooka izgubile su na vrijednosti još nakon izvješća zviždača, a potom su nastavile padati
Facebook Inc okrivio je “neispravnu promjenu konfiguracije” za
gotovo šestosatnu blokadu koja je spriječila 3,5 milijarde
njihovih korisnika u pristupu društvenim medijima i uslugama
razmjene poruka kao što su WhatsApp, Instagram i Messenger.
Tvrtka na blogu nije navela tko je izvršio promjenu konfiguracije
i je li bila planirana. Nekoliko zaposlenika Facebooka koji su
željeli ostati anonimni rekli su ranije Reutersu kako vjeruju da
je do prekida došlo zbog interne greške u načinu na koji se
usmjerava internetski promet. Kvarovi internetskih
komunikacijskih alata i drugih resursa koji ovise o istoj mreži
pojačali su problem, rekli su zaposlenici. Sigurnosni stručnjaci
nisu odbacili mogućnost nenamjerne pogreške, ali ni
sabotaže.
Ispadanje Facebooka iz globalne mreže bio je drugi udarac tom
divu društvenih medija par dana nakon što je zviždač u nedjelju
optužio tvrtku da učestalo daje prednost dobiti umjesto
suzbijanja govora mržnje i dezinformacija. Dionice Facebooka
izgubile su na vrijednosti još nakon izvješća zviždača, a potom
su nastavile padati. Dok se svijet hrlio konkurentskim
aplikacijama poput Twittera i TikToka, dionice Facebooka pale su
4,9 posto, što je njihov najveći dnevni pad od studenog prošle
godine, javlja Reuters. “Žao mi je za svaku malu i veliku tvrtku,
obitelj i pojedinca koji ovisi o nama”, napisao je na Facebooku
glavni tehnološki direktor Mike Schroepfer, dodajući da “može
proći neko vrijeme da dođu do 100 posto”.
Twitter je u ponedjeljak izvijestio o upotrebi većoj od
uobičajene, što je dovelo do nekih problema u pristupu postovima
i izravnim porukama. Podsjetimo, Facebook i njegove aplikacije
WhatsApp i Instagram srušili su se u kasnim poslijepodnevnim
satima, a neki korisnici Facebooka počeli su ponovno dobivati
djelomični pristup toj društvenoj mreži oko 23,45 sati po
hrvatskom vremenu. Nestanak veze je bio drugi udarac tom divu
društvenih medija u par dana nakon što je zviždač u nedjelju
optužio tvrtku da učestalo daje prednost dobiti umjesto
suzbijanja govora mržnje i dezinformacija. Facebook, koji je
najveći prodavač internetskih oglasa na svijetu nakon Googlea,
gubio je oko 545.000 dolara prihoda od oglasa u SAD-u na sat,
prema procjenama tvrtke Standard Media Index. Tek nešto prije
ponoći počeli su se povezivati s internetskom mrežom, gotovo
šest sati nakon globalnog pada. Ubrzo nakon izbacivnja iz mreže
Facebook je priznao da korisnici imaju problema s pristupom
njegovim aplikacijama, ali nije dao nikakve pojedinosti o prirodi
problema niti je rekao koliko je korisnika pogođeno.