MUP već niz godina poduzima brojne preventivno-represivne mjere i provodi aktivnosti, a sve kako bi zaštitili djecu u prometu
U prve razrede osnovnih škola na području Hrvatske upisano je oko
40.000 prvašića, a što znači i toliko novih svakodnevnih
sudionika u prometu. Zato će policija u sklopu strateških
aktivnosti Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa
poduzimat razne aktivnosti, a sve kako bi djeca u prometu bila
sigurnija
Ovogodišnje stanje sigurnosti u prometu karakterizira povećanje
broja svih pokazatelja, za što je zaslužan gušći promet, povratak
stranih turista i aktualna poboljšana epidemiološka
situacija. Podsjetimo da je 2020. godina bila COVID-19
godina značajno manjeg kretanja i ljudi i vozila te smanjenja
prometa općenito.
Stradavanje djece
Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske već niz godina
poduzima brojne preventivno-represivne mjere i provodi
aktivnosti, a sve kako bi zaštitili djecu u prometu. Njihovo
poznavanje prometnih propisa ima veliku ulogu u povećanju
sigurnosti cestovnog prometa, kao i podizanju prometne kulture
općenito.
Najpoznatija od svih aktivnosti je akcija “Poštujte naše
znakove”. Da je ova akcija pokazala svoju punu opravdanost,
govori podatak da se broj smrtno stradale i ozlijeđene djece na
hrvatskim prometnicama od 1995. godine do sada znatno
smanjio.
Bez obzira na pozitivne pomake, unatrag deset godina, na
hrvatskim prometnim površinama smrtno je stradalo 69 djece, a
ozlijeđeno je njih 9481. Smanjenje broja najtežih stradavanja,
sigurno je za istaknuti, pogotovo kada je riječ o djeci, ali
zabrinjava nešto drugo. Naime, struktura smrtno stradale djece
prema svojstvu u kojem su sudjelovala u nesrećama, bitno se
promijenila. Prije petnaestak godina djeca su najviše stradavala
kao pješaci, a danas najviše stradavaju kao putnici u
vozilima.
Najgore je da su djeca putnici najčešće u vozilima svojih
roditelja ili najbližih osoba, s kojima bi trebala biti i
najsigurnija, ali stvarnost je drugačija.
Roditelji djecu nepropisno prevoze na prednjim sjedalima, sjede
na stražnjim sjedalima nevezana ili se nalaze u neadekvatnim
sjedalicama koja ne zadovoljavaju najosnovnije uvjete sigurnosti.
To je problem na koji će se, između ostalog, i dalje usmjeravati
preventivno i represivno djelovanje policije.
Tijekom prošle godine na cestama je smrtno stradalo troje djece,
dok je ove godine u istom razdoblju, u uvjetima povećanog i
gušćeg prometa, smrtno stradalo šestero djece.
Djeca su najčešće stradavala kao putnici u vozilima, što što
nažalost govori potvrđuje ranije navedeni zabrinjavajući trend
sve većeg broja djece svih uzrasta koja se u vozilima prevoze na
neadekvatan način, unatoč današnjem velikom napretku pasivne
sigurnosti u automobilima.
Počinje škola
Zbog svega toga, početkom i ove školske godine 2021./2022., u
kojoj je u prve razrede osnovnih škola na području Hrvatske
upisano oko 40.000 prvašića, dakle novih svakodnevnih sudionika u
prometu, u sklopu strateških aktivnosti Nacionalnog programa
sigurnosti cestovnog prometa i temeljem godišnjih planova rada,
policija će poduzeti sljedeće aktivnosti:
Aktivnosti policije prije početka školske
godine
Policijski službenici su, zajedno s predstavnicima tijela
jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave nadležnim za
promet te poduzećima nadležnim za održavanje prometnica,
pregledali prometnice i prometnu signalizaciju u blizini škola te
su zahtijevali otklanjanje uočenih nedostataka.
Cijeli članak pročitajte klikom ovdje.