Rezultati redovitog istraživanja tržišta tiska Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja pokazuju da je u 2020. godini najčitaniji tjednik u Hrvatskoj bio 'Međimurje', koji izlazi u nakladi poduzetnika List Međimurje d.o.o., a istaknut je i kao pozitivan primjer rasta prihoda od oglašavanja, kojim drži drugu poziciju među tjednicima
Svojim je redovitim godišnjim istraživanjem tržišta tiska AZTN u
2020. godini obuhvatila ukupno 33 poduzetnika, novinskih
nakladnika i distributera tiska, što je, u odnosu na 2019.
godinu, pet nakladnika manje jer su neke tiskovine ugašene.
Iako prodana naklada tjednika bilježi pad od 20 posto u odnosu na
godinu ranije, pa je ukupno prodano oko 2,3 milijuna
općeinformativnih tjednika (u 2019. je to bilo nešto manje od 2,9
milijuna), među prva tri tjednika bilježe se veće promjene.
Tako najprodavaniji tjednik više nije 7Dnevno kao prijašnjih
godina, već je to u 2020. godini postao
Međimurje u nakladi poduzetnika List
Međimurje d.o.o.
Drugi po prodanoj nakladi u 2020. godini je Hrvatski tjednik, dok
je 7Dnevno pao na treće mjesto. Sva tri tjednika bilježe tržišni
udio od 10-20 posto. Četvrti i peti su tjednici koji imaju
izrazitu nacionalnu dimenziju, tjednik Nacional i 24sata Express,
s tržišnim udjelom manjim od 10 posto.
Prihodi od oglašavanja na istoj su razini kao i 2019. godine i
iznose nešto više od 26 milijuna kuna, no i tu se tjednik
Međimurje ističe kao pozitivan primjer, jer bilježi rast
prihoda kojim zauzima drugo mjesto po prihodu od oglašavanja među
tjednicima u cijeloj zemlji, a od ukupno 23 nakladnika, njih 13
bilježi pad prihoda.
Istaknimo samo za kraj da redakciju Lista Međimurje čini mala ali
uhodana ekipa od svega 15 djelatnika – od novinara i djelatnika u
grafičkoj pripremi do marketinga i službe oglašavanja.
Kontinuirano izlazi od 5. lipnja 1952. godine i svakog
ponedjeljka na prodajnim mjestima vjerni čitatelji jedva dočekaju
novi broj. Potvrđuju to i rezultati ovog istraživanja – među
velikim je nakladnicima najbolji upravo ovaj – ‘mali’.