Po struci je diplomirana novinarka, no posao kojim se danas bavi obuhvaća ne samo novinarsku profesiju u užoj modnoj specijalizaciji, nego i čitav niz poslova koji se tome mogu pribrojiti, a koje je Ana Bacinger (36) uspješno obuhvatila pod imenom Little Fashion Paradise, odnosno mali modni raj
Ana je, dakle, modna novinarka, blogerica, stilistica, influencerica i uspješna poduzetnica. U svojoj je dugogodišnjoj karijeri na modnoj sceni radila i kao glavna urednica portala Fashion.hr, te urednica mode u časopisu Cosmopolitan, a danas svemu ovome može pribrojiti još i kreiranje i uređivanje sadržaja na internetu i društvenim mrežama, odnosno posao content creatora i content managera, te se okušala i u agencijskom poslu koji je, kaže, izuzetno zabavan.
Tata Čedomir Bacinger uvijek se šali da je još kao djevojčica bila sve osim vatrogasca, na što Ana kaže:
– Očito sam taj tip – ne vidim se u jednom poslu, želim ih isprobati sve!
Iako već šest godina s privatnim i poslovnim partnerom Sebastijanom Kodbom živi i svoj mali modni raj vodi u Varaždinu, Ana ponosno kaže da je bila i ostala Međimurka, naša Nedelišćanka, a kako je od svojih razigranih modnih kombinacija, po kojima se isticala još kao djevojčica, izgradila uspješan brend i pokrenula tvrtku i posao od kojeg danas živi, govori u svojem prvom razgovoru za naš portal.
Na modnoj ste sceni više od deset godina, ali ove ste godine proslavili prvi veliki jubilej svojeg bloga Little Fashion Paradise, kako je sve počelo?
– U vrijeme kad sam radila kao modna novinarka na portalu Fashion.hr, u svijetu su počeli nicati modni blogovi koji su u samom startu izgledali kao genijalni modni portali, puni zanimljivih tekstova, šik modnih kombinacija i imali su neki osobni prizvuk koji me oduševljavao pa sam i ja poželjela otvoriti svoj blog.
Krenula sam skromno, sa svakodnevnim objavama nekih meni zanimljivih tema i povremenim objavama svojih odjevnih kombinacija koje smo fotkali mobitelom i obrađivali u Instagram filterima. U Hrvatskoj je u to vrijeme niknulo još nekoliko modnih blogova, počele smo dobivati sve više medijske pažnje zbog čega je rasla i čitanost, a dobre su brojke dovele i do prvih suradnji.
Moda je oduvijek bilo Vaše područje interesa, a uz to ste veliki kreativac, kako ste onda završili u novinarstvu?
– Sasvim slučajno, moram priznati. Želja mi je bila studirati modni dizajn, no nisam nikad briljirala u predmetima koji su bili na prijemnom ispitu pa sam odustala od te želje. Pripremala sam se za Filozofski fakultet, a Fakultet političkih znanosti je imao identičan prijemni pa sam odlučila probati i novinarstvo. Razmišljala sam kako je to stvarno široko područje i kako postoje genijalni novinari koji su pronašli neku svoju nišu u ovoj profesiji. Nitko te ne tjera da budeš politički novinar ili da postaneš voditelj ili novinar deska ako ti to ne leži! U novinarstvu stvarno možeš pronaći područje koje te zanima, posvetiti mu se i izgraditi karijeru koja će te ispunjavati i činiti sretnom. Na četvrtoj godini studija sam krenula volontirati na jednom modnom portalu i dobrih pola godine sam pisala na dnevnoj bazi tekstove besplatno. Tada je to bilo skroz normalno i jedini način da se ubaciš u branšu, svi smo volontirali neko duže vrijeme i zatim radili za neki simboličan honorar. Paralelno sam krenula raditi odnose s javnošću našoj dizajnerici Kseniji Vrbanić i zapravo sam zbog jednog sjajnog PR teksta bila pozvana na razgovor za posao na Fashion.hr. To su neki počeci svega.
Koliko Vam je službena profesija pomogla u ‘specijalizaciji’ za područja kojima se danas bavite kao influencerica, u digitalnom marketingu, pa i organizaciji događaja poput hvaljene Kreativnice na varaždinskom Špancirfestu?
– Moja mi je profesija u startu bila velik vjetar u leđa jer sam pokrenula modni blog kao modna novinarka. Imala sam već izgrađenu reputaciju, kontakte, na sceni sam bila poznata… To mi je pomoglo da danas uspješno žongliram u svemu čime se bavim. Što se tiče Kreativnice, tu su najviše pomogle godine rada na Fashion.hr-u jer sam upoznala gotovo sve kreativce na našoj sceni i dobro sam znala koji od njih će se svojom estetikom sjajno uklopiti u cijeli koncept.
Pitanje svih pitanja: može li se od Instagrama doista živjeti?
– Naravno da se može. Vjerujem da mnogi to ne smatraju ozbiljnim poslom, no ako ga radite kvalitetno i predano, možete živjeti od njega. Već dvije godine imam svoj obrt preko kojeg radim sve svoje poslove, pa tako i one vezane uz influencanje.
Kako izgleda jedan radni tjedan u Vašem poslu, za pretpostaviti je svaki dan prilično dinamično?
– Moj radni tjedan je jedno veliko žongliranje. Uz posao influencanja i bloganja, pišem tekstove, radim PR, stvaram sadržaj za naše brojne brendove, a radim i na vlastitome, tako da je svaki dan jako dinamičan i drugačiji. Velik je plus to što sama raspolažem svojim vremenom i uz dobru organizaciju stignem i uživati u danu, a minus je što moj radni tjedan ne traje od ponedjeljka do petka, nego su radni i vikendi, kada zapravo imamo najviše posla oko snimanja.
Vaš Mali modni raj ne bi bio to što jest bez Vaše druge polovice, partnera Sebastijana Kodbe koji potpisuje fotografije i sukreator je vizuala i LFP estetike. Je li ta privatno-poslovna kombinacija u Vašem slučaju recept za uspjeh?
– Uvijek govorim – da nema njega ne bi bilo ni bloga, ni mojeg Instagrama. Većina fotografija ikad objavljena nosi njegov potpis i upravo smo zbog njegovih fotografija i moje estetike danas sjajan tim koji uspješno radi pod imenom LFP.studio. Naravno da ima dana kada ‘frcaju iskre’, mislim da je to skroz normalno kad s nekim radiš godinama.
Foto: Karmen Poznić
Fotografije često snimate i u Međimurju, koje su posebno fotogenične lokacije?
– Zapravo nikad ne ‘lovim’ one tipično fotogenične lokacije, nego uvijek tražim neka mjesta koja možda nekom drugom nisu fotogenična na prvu. Ali jako se veselim obnovljenom Starom gradu Zrinskih jer sam uvjerena da će biti odlična kulisa za fotke!
Kao influencerica, podrazumijeva se da neki način utječete na Vašu publiku i pratitelje, osjećate li u kreiranju svojih sadržaja odgovornost prema njima, posebice mlađim naraštajima?
– Mislim da bi svaka osoba koja svojim sadržajem može utjecati na nekoga morala dobro razmisliti kakav sadržaj stvara i kako se prezentira publici. Dok smo mi imali uzore u poznatim glumcima, pjevačima ili nekim stvarnim ljudima iz privatnog života, mlađim naraštajima su glavni uzori influneceri i Youtuberi, pa smatram da je jako bitno kroz sadržaj educirati i biti pozitivan primjer.
Kako birate brendove s kojima surađujete i je li bilo suradnji na koje niste željeli pristati, zašto?
– Posljednjih par godina uspjela sam doći do toga da imam par stalnih brendova s kojima radim i u čijoj se estetici pronalazim. Mislim da je najbitnije kod ovog posla ostati svoj i raditi isključivo s brendovima čije bi kreacije/proizvode i inače kupovali/koristili. Sve ostalo nije iskreno i umanjuje reputaciju i kredibilitet. U ovih deset godina javili su mi se brendovi koji jednostavno nisu moj stil i nisam ih nikako mogla uklopiti u svoj sadržaj pa sam takve suradnje odbila.
Koliko je pandemija utjecala na Vaš posao?
– Kad je lani u ožujku proglašeno prvo zatvaranje, bila sam jako zabrinuta što će biti s mojim poslom. Osim kontinuiranih suradnji koje imam putem bloga i Instagrama, vanjski sam suradnik brojnih modnih izdanja, stvaram sadržaj raznim klijentima i u tom jednom danu mi je sve bilo otkazano. Mogla sam se samo nadati da to razdoblje neće predugo trajati i da će klijenti shvatiti da oglašavanje, stvaranje sadržaja i ostale suradnje moraju krenuti dalje. Dva mjeseca sam bila bez posla, no krajem svibnja klijenti su se počeli vraćati i, evo, danas se mogu pohvaliti da ih imam čak i više nego prošle godine u ovo isto vrijeme. Bilo je to jedno izuzetno stresno razdoblje jer sam prvi put u trinaest godina, koliko sam freelancer – slobodnjak, na kratko požalila što nemam neki siguran posao.
U vrijeme kad ste počeli, blogovi su bili u ekspanziji, a danas ste još jedna od rijetkih koja svoj nije ugasila. Primat su preuzele društvene mreže, poglavito Instagram, no, ima li i on ‘rok trajanja’, imate li plan što ćete kad se to dogodi?
– Jedino razumno je razmišljati o trenutku nakon Instagrama, jer će se on sigurno dogoditi. Upravo iz tog razloga nisam prestala pisati blog, nisam prestala raditi kao novinar i pokrenula sam svoj modni brend za koji sam uvjerena da će jednog dana postati relevantno ime na našoj modnoj sceni.
Na tom tragu, polako se okrećete kreiranju vlastitih kolekcija, prva je svjetlo dana ugledala prije pola godine, kako si zadovoljni i imate li u planu već nešto novo?
– Pokrenula sam vlastiti modni brend LFP_collection, koji je u potpunosti baziran na organskim materijalima, bojan prirodnim bojama na bazi vode i u duhu tzv. slow fashion pokreta – spore, odnosno održive mode. Reakcije na prve komade iz kolekcije bile su sjajne i dale su mi vjetar u leđa da krenem dizajnirati dalje. Imam jako puno sretnih i zadovoljnih klijentica koje kupuju svaki artikl koji izbacim što je zapravo najbolji feedback koji možeš dobiti. Upravo radim na novim komadima za ljeto i jedva čekam da ih vidite!