Kada se radi o dnevnim navikama, neprikosnoveno prvo mjesto pripada društvenim mrežama te ih ne posjećuje samo jedan posto onih koji su na internetu
Nije novost, ali istraživanjem koje je ovaj put provela Hrvatska
regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) opet je
potvrđeno da hrvatski građani jednostavno obožavaju društvene
mreže i vole se na njima dopisivati i informirati.
Ispitivanje o navikama i iskustvima korištenja interneta
provedeno je u prosincu 2020. na reprezentativnom uzorku od 1003
ispitanika u dobi od 18 do 65 godina. Ispitivanje javnosti je za
HAKOM provela agencija Ipsos. Pritom se pokazalo da su najčešći
razlozi zbog kojih ispitanici koriste internet upravo društvene
mreže, čitanje portala, razgovor, navigacija i javni servisi.
Dakle, velika većina, njih 84 posto, koristi internet provodeći
vrijeme na društvenim mrežama i čitajući dnevne vijesti.
Chat aplikacije i navigacija razlog su da budu online za 74 posto
ispitanika, a javni servisi na petom su mjestu na ljestvici
razloga prikapčanja na internet jer zbog njih to čini 68 posto
ispitanika. Kada se radi o svakodnevnim navikama, hrvatski
građani, pokazalo je istraživanje, doista obožavaju društvene
mreže, Čak 93 posto ispitanika kazalo je da je svakodnevno na
društvenim mrežama, a njih 85 posto svaki dan koristi aplikacije
za dopisivanje. Vijesti čita i informira se svakodnevno na
internetskim portalima ili društvenim mrežama 83 posto
ispitanika, a internetske igre igra svaki dan 48 posto ispitanih.
Kada se radi o budućnosti, korisnici interneta htjeli bi više
koristiti internet za rad na daljinu (53 posto) i za obrazovanje
(47 posto), a za te usluge manje su zainteresirane osobe starije
od 55 godina i one s nižim primanjima, pokazuje istraživanje
HAKOM-a.
Ispitivanje je pokazalo da su od komunikacijskih usluga najčešće
korištene govorna usluga u mobilnoj mreži (98 posto) te usluga
pristupa internetu (81 posto) i govorna usluga u fiksnoj mreži
(69 posto). Većina korisnika (86 posto) koristi uslugu pristupa
internetu u sklopu paketa usluga. Dominantni uređaji kojima se
korisnici spajaju na internet su pametni telefon (95 posto) i
prijenosna računala (86 posto), a stolna računala za spajanje
koristi 50 posto ispitanika. Zanimljivo je da samo manji udio
korisnika (16 posto) redovito provjerava brzinu pristupa
internetu; većina to čini samo kad uoče promjenu u brzini (39
posto). Pri odabiru operatora korisnicima je najvažnija brzina
pristupa internetu, cijena paketa te kvalitetna korisnička
služba.