Udruga slijepih Međimurske županije od 2015. godine osigurava asistentsku pomoć pomoćnika u nastavi djeci s teškoćama u razvoju. Na taj način pomaže učenicima s teškoćama u razvoju u inkluziji i integraciji u odgojno – obrazovne ustanove te im olakšava usvajanje nastavnog programa uz pomoć pomoćnika u nastavi
Tako ove školske godine preko projekta “Budi uz mene”, koji
financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Udruga osigurava
10 pomoćnika za 10 djece, od čega je 2 djece učlanjeno u Udrugu.
Partnerske organizacije na projektu su osnovne škole: Jože
Horvata Kotoriba, Ivana Gorana Kovačića Sveti Juraj na Bregu,
Tomaša Goričanca Mala Subotica, III. osnovna škola Čakovec te
Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, Grad Čakovec i Međimurska
županija. Pomoćnica u nastavi, Ella Prebeg,
iznijela je svoje iskustvo pomoćnice u nastavi.
– Definicija riječi “pomoćnik” glasi: “onaj koji pomaže u čemu”.
Zapitajmo se, što je to
zapravo pružanje pomoći. Je li to samo fizička pomoć, pomoć kod
učenja, pomoć kod
prelaska ceste ili je to nešto više, nešto dublje, nešto što ni
sami ne možemo objasniti i definirati. Druga je godina kako sam
pomoćnica u nastavi. Smatram da za sve postoji razlog, tako da
vjerujem da me sudbina dovela ovdje, ne samo da budem pomoćnik
već da učinim nešto više. Ukratko ću predstaviti svoju učenicu,
njeno ime je Lana Toplek, ona je učenica prvog
razreda jezične gimnazije i slijepa je. Isprva kada sam saznala
kakvu vrstu poteškoće ima moja učenica, neću lagati, ali nije mi
bilo svejedno.
Stalno sam propitkivala sebe samu, hoću li to moći, što ako
nešto krivo učinim, prekasno upozorim na stepenicu ili još gore,
ako joj se ne svidim. Prije samog početka školske godine, održana
je u sjedištu Udruge slijepih Međimurske županije radionica
“Tečaj ophođenja sa slijepim osobama”. Na radionici su nam
pokazali kako prići slijepoj osobi, kako se upoznati sa slijepom
osobom, kako je voditi i na koji način komunicirati. Nakon ovog,
sigurno mislite, pa što je tu toliko teško? Međutim nije stvar u
težini tog posla, nego je stvar u želji da na adekvatan način
pomognete slijepoj osobi.
Ovdje se treba preuzeti jako velika odgovornost, jer u nekim
situacijama možete dovesti slijepu osobu u životnu opasnost i
njen život je u vašim rukama. Na razgovoru za posao dobila sam
upute što će biti moja dužnost i što bih sve trebala raditi.
Dakle, malo ću vas informirati, ako ikad poželite ili vam se
ukaže prilika pa i vi postanete pomoćnik slijepom učeniku.
Slijepu učenicu potrebno je pod ruku voditi po školi, na svakom
koraku joj objašnjavati što se događa oko vas i što slijedi.
Morate shvatiti da slijepe osobe nemaju takvu predodžbu stvari i
prostora kao što imamo mi pa je najvažnije biti što precizniji i
konkretniji. Također, važno je naučiti kako joj što lakše
pripremiti materijal za školu, no prije svega toga budite joj
oslonac.
Jedna od težih stvari je upoznati se sa Brailleovim pismom,
zanimljivo je nadasve, no nije za svakoga. Nakon što je radionica
završila, a ja sam unatoč svojim nedoumicama i strahovima
prihvatila objeručke posao te je ostalo samo upoznati Lanu. S
ponosom danas mogu reći da sam se odlično snašla i da ne bih
ništa promijenila u svom nastupu. To vam je nešto što se riječima
ne može opisati, to je ono nešto što se dogodi i tada shvatite da
baš ovdje morate biti. Tako je meni s Lanom, ona je jedna divna
mlada djevojka, koja bi trebala biti inspiracija svim mladim
ljudima, ljudima koji misle da nema izlaza, ljudima koji misle da
je život pretežak, ljudima koji odustaju nakon prvog pada.
Ona je razlog zbog kojeg ni ja neću odustati od nje, iako nije
lako, ali halo kome je matematika ikad išla u jezičnoj gimnaziji?
Želim vam reći, to je više od vođenja po školskim hodnicima, to
je više od pomaganja čitanja, pisanja i rješavanja zadaće. Vi
zapravo pomažete toj osobi da se ona osjeća prihvaćeno, da se ne
osjeća usamljeno, da ne zamrzi ovaj surov svijet u kojem živimo,
pun negacija, mržnje i osuđivanja, vi naposljetku pomažete sebi.
I tada shvatite, da svi vaši problemi nisu toliko veliki, da
postoji nešto veće i od vas samih.