24-godišnja djevojka iz Kotoribe ruši predrasudu da su muškarci bolji za volanom. Odlično se snalazi za volanom automobila, autobusa, kamiona...
– Žene su nježniji spol pa, samim time, i nježnije voze. Nisu grube za volanom i mjenjačem, no načelno nema razlike između muškaraca i žena za volanom, potpuno siguran priča za portal ePodravina Marcel Lončar, instruktor vožnje s 23 godine dugim iskustvom.
Iako je duži, lakše joj je voziti autobus nego kamion
Razlog zašto su mu postavili to pitanje jest jedna od njegovih posljednjih kandidatkinja – Glorija Nađ (24). Naime, ova je mlada Međimurka iz Kotoribe u prosincu položila C kategoriju, što znači da je i službeno sposobna za vožnju kamiona. Ni mjesec dana kasnije, u vozačku je dozvolu dodala slovo D, ono koje simbolizira autobus. – Uspjela sam! Iako je autobus veći i duži, lakše mi je voziti ga nego kamion. Kamion je lakši jer je kraći i manji, ali bez obzira na to treba puno opreza u vožnji. U autobusu, pak, posebno treba obratiti pozornost na način kočenja jer voziš putnike, kao i na dužinu i širinu. Vožnja mora biti ugodnija – kaže Glorija, inače administratorica u Autoškoli Rally, a uskoro instruktorica i predavačica prometnih propisa.
Bojala sam se sjesti za volan
Kako se uopće našla u auto-moto svijetu koji, budimo iskreni, ne
broji osobito puno žena?
Pa, temelji su postavljeni još u djetinjstvu kada su dvorištem
njezine obitelji odzvanjali zvukovi paljenja, recimo, traktora i
drugih poljoprivrednih strojeva.
– Znam zamijeniti žaruljice, znam gdje je ulje i slično. Znam
osnovne stvari, ali ne puno o većim popravcima. Zamijeniti gumu?
Nisam još probala, ali mogla bih. Ili bih zvala HAK – dodaje uz
smijeh.
Uspješno zaključivši srednju školu za prometnog tehničara u
Čakovcu, okrenula se višem stupnju obrazovanja te upisom
prometnoga fakulteta u Gospiću nastavila gdje je stala.
– Od 25 studenata, bilo je svega pet cura. Jako, jako malo –
prisjeća se Glorija studentskih dana.
Da bi uopće polaganje za golema vozila došlo u obzir, valjalo je
riješiti klasičnu B kategoriju. Učinila je to 2018. godine. Iz
prve, naravno, kao i u slučaju kamiona i autobusa. Inače,
polaganje za B kategoriju podrazumijeva 30 sati predavanja i 35
sati vožnje, za kamion 15 sati predavanja i 15 sati vožnje, a za
autobus 20 sati predavanja i 25 sati vožnje.
–
S obzirom na to da sam radila u autoškoli, propisi mi nisu bili
problem. Vožnja također, premda sam se bojala sjesti za volan.
Nijedan mi element vožnje nije bio problematičan, sve je bilo u
redu – prepričava kako je teklo polaganje B kategorije.
U to je vrijeme, usto, počela raditi u čakovečkoj autoškoli, čime
je prepoznala potencijal za napredovanjem, od instruktora preko
predavača pa do stručnoga voditelja. Ili, može i u drugome obliku
– od instruktorice preko predavačice do stručne
voditeljice.
– Vozila je smireno i opušteno. Iako nije imala iskustvo s
teretnim vozilima, jako je dobro procjenjivala. Slušala je upute
i naredbe potrebne za savladavanje skretanja ili prepreka, što je
najvažnije kod velikih vozila. Nije isto, naravno, voziti
automobil i autobus dug 12 metara. Potrebno je pratiti prometnu
situaciju, planirati, kočenja ne smiju biti nagla jer vozimo
putnike, ne teret, te je potrebno pratiti peto, šesto ili deseto
vozilo ispred nas. Ne smijemo čekati kočenje posljednjeg vozila.
Naravno, kako bi vožnja bila elegantna, nužno je prilagoditi
brzinu kretanju – opisuje Lončar Gloriju i njezine vozačke
vještine koje je prezentirala na poligonu u Koprivnici.
Više pročitajte na portalu ePodravina.