POTRAŽILI SMO ODGOVOR

UPIT ČITATELJA ‘Koji je smisao stanarske zone u kojoj su na 20 mjesta parkirana tri auta?’

Na upit čitatelja o parkiralištima u jednom dijelu Čakovca potražili smo i dobili jasan i konkretan odgovor dogradonačelnika Medveda

– Javljam se u vezi problema s parkiralištem u ulicama Josipa Kozarca i Aleksandra Schulteissa u Čakovcu. Parkirališta u spomenutim ulicama do nedavno su bila slobodna za sve koji su se tamo imali potrebu parkirati, i uvijek je bilo slobodnog mjesta. Unazad dva mjeseca parkirna mjesta su obilježena kao stanarska zona.

Od GKP Čakom dobio sam odgovor da pravo na stanarsku kartu imaju samo stanari Ulice Josipa Kozarca 15 koji su navodno i podnijeli zahtjev za stanarsku zonu. Na upit Čakomovom djelatniku koji je dijelio opomene, gdje bih kao stanar zgrade u navedenoj ulici trebao parkirati, odgovor je bio da mogu ‘parkirati kod Lidla’. Moje je pitanje nadležnima u Gradu Čakovcu i u GKP Čakom, koji je smisao stanarske zone u kojoj su na 20-ak obilježenih mjesta parkirana tri vozila i je li se itko raspitao kolika je zapravo potreba stanara navedene zgrade za parkirnim mjestima, čime je stvoren problem zaposlenima i ostalim stanarima navedenih ulica? – stoji u upitu čitatelja.

Odgovorio nam je dogradonačelnik Grada Čakovca Mario Medved.

– Odlukom o izmjeni Pravilnika o javnim parkiralištima na području Grada Čakovca, koja je temeljena na Odluci o pakiranju i zaustavljanju vozila na području Grada Čakovca, od 27.10.2020.g. oformljena je nova stanarska zona Ulica A. Schulteissa, parkiralište uz poslovno-stambenu zgradu TEAM, te nasuprot njega bočno parkiralište uz barake bivše GK Međimurje Visokogradnje do okomitog parkirališta (proširenja) u Ulici J. Kozarca i Ulica 17. rujna 1991..

Stanarska zona oformljena je na zahtjev stanara navedenih ulica, uzimajući u obzir činjenicu da je parkiralište navedenim ulicama građeno u okviru predmetne stambeno-poslovne građevine, i namijenjeno je za vlasnike i korisnike iste. Obzirom da je uvođenjem naplate parkiranja u ul. J. Kozarca (Stara vaga), došlo do znatnog poremećaja prometa u mirovanju iz razloga  izbjegavanja plaćanja parkirališta, vlasnici vozila parkirali su učestalo na parkiralištu u okviru navedenog stambenog bloka, te su na taj način onemogućavali i sam pristup objektu. Stanarima su predstavljene sve prednosti i nedostaci takvog rješenja, a broj stanarskih mjesta određen je u skladu sa podacima predstavnika stanara o broju vozila kao u utvrđivanja broja parkirališta na licu mjesta.

Medved je naveo kako je točno da pravo na stanarsku kartu nemaju stanari cijele ulice J. Kozarca, nego samo stanari dijela te ulice koji je opisan u Pravilniku (parkiralište uz poslovno-stambenu zgradu TEAM te nasuprot njega bočno parkiralište uz barake bivše GK Međimurje Visokogradnje do okomitog parkirališta (proširenja) u Ulici J. Kozarca), obzirom da je prvi dio Ulice J. Kozarca (počevši od Caffe bara Patrix pa do križanja s Ulicom. A. Schulteissa) zona pod naplatom, pa prema tome ne može istovremeno biti i stanarska kategorija.

Dodao je i da vlasnici individualnih stambenih objekata u Ulici J.Kozarca parkiraju vozila unutar svoje parcele, tj. svog vlasništva, a stanari koji žive u ulicama u kojima su formirana parkirališta pod naplatom mogu kupiti godišnju kartu za tu kategoriju parkirališta prema cjeniku GKP ČAKOM d.o.o. uz popust od 30%.

– U konkretnom slučaju upita, svi stanari predmetnih ulica obavješteni su putem GKP Čakom d.o.o., o svim aktivnostima uvođenja S-zone parkiranja, kao i sa svim pravima i obvezama stanara. Stambena zgrada iz koje dolazi upit također je obavještena o pravima i obvezama, međutim očita je činjenica da je prilikom gradnje i rekonstrukcije iste projektant i investitor parkirališna mjesta za stanare (vlasnike) riješio unutar svog vlasništva, tj. nije sudjelovao u financiranju jednokratne naknade za korištenje javnih parkirališta, smatrajući da unutar parcele postoji dovoljni broj parkirnih mjesta.

O navedenoj činjenici očito prilikom prodaje ili iznajmljivanja nije obavijestio vlasnike ili korisnike, stoga isti mogu koristiti parkirališta unutar parcele, a javna parkirališta kao i ostali stanari uz popust od 30%, kao i na drugim lokacijama u Gradu – rekao je na kraju i poručio: – Tijekom vremena kada se ne vrši naplata, nadzor i kontrola parkirališta, stanari mogu koristiti parkiralište u Ulici J. Kozarca koje je u sustavu naplate bez plaćanja.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije