Formalno, prema odluci Stožera, školama stranih jezika je omogućen rad online ili na drugi način, ali činjenično, radi se o toliko značajnom ograničenju da je nemoguće obaviti svoju djelatnost na kvalitetan način i sukladno očekivanjima polaznika – navode u HUP-u
Jedine smo obrazovne ustanove kojima se ne dozvoljava rad uživo,
upozoravaju škole stranih jezika koje bezuspješno pokušavaju
ishoditi dozvole da od danas i one počnu s nastavom u učinicama,
a ne online. Drugi problem na koji upozorava Zajednica za strane
jezike jest to što se njihov rad smatra ograničenim, a ne
obustavljenim, pa ne mogu dobiti potpore za očuvanje radnih
mjesta ukoliko ne dokažu pad prometa od barem 60 posto. Hrvatska
udruga poslodavaca otposlala je dopise raznim ministarstvima i
HZZ-u u kojem podsjeća da je Stožer civilne zaštite
Republike Hrvatske 27. studenoga 2020. godine kao nužnu
epidemiološku mjeru naložio da škole stranih jezika mogu svoju
djelatnost obavljati samo online ili na drugi način za održavanje
kontakta na daljinu.
– Prije ovih mjera rad škola stranih jezika bio je ograničen
mjerama smanjenja broja polaznika u učionici. Formalno, prema
odluci Stožera, školama stranih jezika je omogućen rad online ili
na drugi način, ali činjenično, radi se o toliko značajnom
ograničenju da je nemoguće obaviti svoju djelatnost na kvalitetan
način i sukladno očekivanjima polaznika. Mjere navode na pogrešan
zaključak da sve škole stranih jezika mogu organizirati rad na
drugačiji način koji bi bio prihvatljiv polaznicima.
Među školama stranih jezika, a procjenjujemo da obuhvaćaju oko
50.000 polaznika, prisutno je veliko nezadovoljstvo jer su kao
djelatnost jedini isključeni iz mjera potpore uz obrazloženje da
na redovit način mogu obavljati svoju djelatnost online – navode
u HUP-u. Tek trećina škola stranih jezika uspjelo je u potpunosti
organizirati nastavu na daljinu kao zamjenski oblik rada, no sve
škole zabilježile su velik gubitak polaznika, i to dijelom zbog
toga što se dio polaznika ne može prilagoditi nastavi na daljinu.
– Prema tome, ne može se smatrati da škole stranih jezika mogu
redovnu nastavu zamijeniti nastavom na daljinu bez ikakve vanjske
potpore, niti je to tako u stvarnosti – ističe u dopisu
Ministarstvu rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne
politike i HZZ-u glavni direktor HUP-a dr. sc. Damir Zorić.
Posljedice, ističe, mogu biti potpuni gubitak ugovorenih prihoda
i dugoročno teške situacije sve do sljedećeg upisnog razdoblja,
što znači i gubitak radnih mjesta za nastavno i nenastavno
osoblje. HZZ školama šalje odbijenice na zahtjeve za potpore
za očuvanje radnih mjesta uz obrazloženje da škole stranih jezika
mogu izvoditi nastavu online. To se, napominju u jednoj od škola,
može usporediti s ugostiteljima kojima je bio ograničen broj
osoba koje mogu istovremeno boraviti u prostoru, da bi im potom
bio zabranjen rad.
– Ugostiteljima je isto tako dozvoljeno dostavljati piće ili
hranu, dakle izvršavati uslugu na drugačiji način, kao što je
nama dozvoljeno izvođenje samo online nastave. Time i mi i
ugostitelji spadamo u istu kategoriju obustavljenih i zabranjenih
djelatnosti koje imaju pravo na potpore za očuvanje radnih mjesta
bez podnošenja dokaza o padu prihoda – smatraju u jednoj od
škola. Inače, Agencija za strukovno obrazovanje i
obrazovanje odraslih objavila je da škole za obrazovanje
odraslih, a tu spadaju i brojne škole za strane jezike, mogu
nakon 15. siječnja započeti s radom ukoliko imaju odobrenje
lokalnog stožera, te ako se pridržavaju propisanih uvjeta za rad
u epidemiološkim uvjetima. No, lokalni stožeri ih, žale se u
Zajednici za strane jezike, redom odbijaju jer su na popisu
zabranjenih djelatnosti.