- Tijekom rada u osnovnoj školi, pa i u onoj s manjim brojem učenika, povremeno učitelji i ostali djelatnici mogu svjedočiti pojavi darovitih učenika. Poneki od njih prihvate izazov koji im okruženje nudi i svoje talenta njeguju, razvijaju i realiziraju na zadovoljstvo odraslih i na ponos škole koju pohađaju. Jedna od takvih izuzetnih učenika bila je i Marijela Drvoderić - riječi su ravnateljice OŠ Domašinec Martine Kivač
Kako je učenicima s nešto slabijim postignućem potrebno
ohrabrenje, tako je i učenicima s razvijenim vještinama i
širokim znanjem potrebna podrška kako bi što bolje iskoristili
svoje potencijale.
Veliku podršku svojih nastavnika i mentora imala je izvanredna
učenica, dvostruka državna prvakinja i novopečena srednjoškolka
14-godišnja Marijela Drvoderić, bivša učenica
Osnovne škole Domašinec, gdje će je pamtiti po njenom trudu,
angažmanu i talentu. To dokazuju i lijepe riječi koje su o njoj
ispričali njezini bivši nastavnici i ravnateljica, a koje
donosimo u nastavku.
Dvostruka
državna prvakinja
Marijela trenutno pohađa prvi razred opće gimnazije u Srednjoj
školi Čakovec. Kako kaže, izrazito je zanimaju jezici, stoga je
kao dodatne predmete upisala francuski i DSD (Deutsches
Sprachdiplom).
U 6. i u 7. razredu sudjelovala je na državnom natjecanju
Čitanjem do zvijezda gdje je jedne godine osvojila 7., a druge
10. mjesto. Ove je godine zauzela 2. mjesto na državnom
natjecanju iz njemačkog jezika u kategoriji povratnika, 1. mjesto
na Olimpijadi iz njemačkog jezika, kao i 1. mjesto na državnom
natjecanju iz tehničke kulture u kategoriji elektrotehnike.
Natjecanje iz njemačkog trebalo održati u Zadru, a natjecanje iz
tehničke kulture u Primoštenu, što zbog trenutne situacije
nažalost nije bilo moguće, pa su se natjecanja održala u Osnovnoj
školi Domašinec. Evo što nam je Marijela rekla o dojmovima s
natjecanja.
– Sudjelovanjem na natjecanjima uvijek steknem brojna nova
iskustva. Osim što sam puno toga naučila, upoznala sam i ljude s
kojima dijelim iste interese, ali ove godine nažalost samo
virtualnim putem. Dojmovi su vrlo pozitivni, jer dolazak na
državno natjecanje pokazao mi je da se isplati dati sve od sebe.
Naravno da bi bilo puno ljepše da su se natjecanja održala na
planiranim mjestima, ali zahvalna sam što sam uopće imala
mogućnost pokazati dio svog znanja – ispričala je.
Za natjecanja se pripremala tijekom cijele školske godine, a kako
kaže, kad se pojavilo malo slobodnog vremena čitala je knjige
vezane uz elektrotehniku ili uzela alat pa probala nešto
izraditi, jer se tehnička kultura temelji uglavnom na primjeni.
Što se tiče njemačkog, učila je na nešto drugačiji način.
– Volim gledati njemačke televizijske programe i čitati njemačke
romane. Iako su pripreme zahtijevale mnogo vremena, ne mogu reći
da su bile naporne. Čak bih rekla da sam uživala učeći, jer me
oba područja stvarno jako zanimaju – dodaje.
Iza
svakog uspješnog učenika stoji uspješan učitelj
Velika podrška u natjecanjima bile su joj mentorica iz tehničke
kulture, nastavnica Renata Martinec, mentorica
iz njemačkog jezika, učiteljica Simona Sinković
te knjižničarka Marija Tot, mentorica Čitanja do
zvijezda.
– Učiteljica Martinec došla je tek prošle godine u našu školu,
kad sam počela polaziti 8. razred. Od kad nam je ona predavala
tehničku kulturu to mi je postao jedan od omiljenih predmeta.
Satovi su bili zabavni, a istovremeno vrlo poučni. Mogu reći da
je u pripreme uložila puno truda i vremena kako bi mi prenijela
sva znanja. Često smo još poslije nastave ostale u školi i
pripremale se za natjecanje kako bi rezultat bio što bolji, a na
kraju je bio najbolji.
Moja mentorica iz njemačkog jezika bila je učiteljica Simona Sinković, koja mi je pomogla razviti svoje jezične vještine. Strani jezik nije lako naučiti, zbog toga je potrebno puno vježbati, a vježba u našim pripremama nikako nije izostajala. Mentorica iz Čitanja do zvijezda, knjižničarka Marija Tot, dala mi je do znanja da su knjige jedan predivan čaroban svijet. Ovim putem bi se htjela zahvaliti svojim mentoricama, koje su otkrile moj talent. Zahvaljujući njima ostvarila sam ove sjajne rezultate na natjecanjima – poručila je. Učenica generacije
Učenicom generacije Marijela je bila proglašena na školskoj
završnoj svečanosti koja je održana u lipnju ove godine.
– Bila sam jako iznenađena, jer do sad u našoj školi ta titula
nikad nije bila nikome dodijeljena. Biti učenica generacije meni
jako puno znači, jer mi je to potvrda da se moj trud tijekom
osnovnoškolskog obrazovanja isplatio. Smatram da učenika
generacije ne čine samo odlične ocjene koje se steknu učenjem
napamet, nego je vrlo bitno naučeno razumjeti i nakon toga
primijeniti u praksi, a natjecanja su odlična mogućnost gdje se
to može pokazati – rekla je i pritom zahvalila svim učiteljima i
djelatnicima Osnovne škole Domašinec, koji su se tijekom osam
godina iz dana u dan trudili uljepšati osnovnoškolsko obrazovanje
i s veseljem prenosili svoje znanje te im svima pružili podršku u
tom životnom razdoblju.
Ravnateljica Kivač o Marijeli
– Tijekom rada u osnovnoj školi, pa i u onoj s manjim brojem
učenika, povremeno učitelji i ostali djelatnici mogu svjedočiti
pojavi darovitih učenika. Poneki od njih prihvate izazov koji im
okruženje nudi i svoje talenta njeguju, razvijaju i realiziraju
na zadovoljstvo odraslih i na ponos škole koju pohađaju. Jedna od
takvih izuzetnih učenika bila je i Marijela Drvoderić. Od prvog
razreda vidjelo se da je vrijedna učenica koja je osobito voljela
ručni rad. Činilo se da dolazi iz obitelji koja je bila velika
podrška djeci i podržavala razvoj njihovih sposobnosti.
Povremeno Marijela je sudjelovala na školskim natjecanjima iz
pojedinih predmeta, preko kojih se povremeno plasirala na
županijska natjecanja. Tijekom obrazovanja u osmom razredu kad se
plasirala na državna natjecanja iz njemačkog jezika i tehničke
kulture njezine sposobnosti doživljavaju svoja vrhunska
ostvarenja. I dok plasman iz njemačkog jezika nije bio veliko
iznenađenje jer je Marijela, prije upisa u prvi razred živjela s
obitelji u Austriji gdje je i rođena, plasman na natjecanje iz
tehničke kulture zavređuje svako poštovanje upornosti učenice,
ali i kvalitetu rada mentorice učiteljice Renate Martinec koja je
te godine tek započela rad u OŠ Domašinec, ali odmah i prepoznala
Marijeline sposobnosti i motivirala je za ostvarenje ovog
vrhunskog postignuća.
Bez
obzira na to što je u rujnu krenula u nove životne izazove u
srednjoj školi, rado se vratila u našu školu i pokazala što zna i
što može. Isticala se u znanju, ali i vještinama. Sudjelovala u
radu zadruge, likovnim, literarnim natječajima. Ponosni smo na
njen uspjeh, a još više na to da se Marijela izgradila u
odgovornu, empatičnu i dragu mladu osobu za koju s punim pravom
možemo reći da je čeka svijetla budućnost. Neka i dalje nastavi
pratiti svoje snove, a zahvaljujući njenoj marljivosti rezultati
će doći sami po sebi – poručuje ravnateljica OŠ Domašinec Martina
Kivač.
Mentorica Renata Martinec o natjecanju i Marijelonom
uspjehu
S obzirom na pandemiju koja je zadesila cijeli svijet sva
natjecanja su bila otkazana. Učitelji su se peticijom prema
agenciji izborili da se natjecanja održe online. Natjecanje iz
Tehničke kulture bilo je zakazano za listopad, a s obzirom na to
da je natjecanje iz TK vrlo specifično, jer se sastoji od tri
dijela – pismenog ispita, izrade tehničke tvorevine u trajanju od
8 sati te prezentaciji i obrani rade ispred tročlane komisije,
samim time ga je bilo i najteže organizirati.
– Organizatori natjecanja odlučili su da će svi natjecatelji
izrađivati istu tehničku tvorevinu no svatko iz svog područja
natjecanja. Zadatak za sve natjecatelje bio je izraditi igračku s
materijalom koje su koristili na županijskom natjecanju uz
odstupanje od 30 posto. Marijela se natjecala u području
Elektrotehnika, a zadatak na županijskom natjecanju bio joj je
izraditi bimetalnu sklopku. To je značilo osmisliti igračku koju
pokreće bimetalna sklopka, a kojoj je izvor pokretanja toplina, u
našem slučaju lučica zatim izraditi svu potrebnu Tehničku
dokumentaciju koja se sastoji od opisa zadatka, faza izrade,
različitih crteža. Najviše problema zadalo nam je osmišljavanje
igračke koju je potrebno pokrenuti svijećom uz ograničenje
materijala – ispričala je Renata.
Marijela je imala nekoliko ideja no sve su premašile ovih 30
posto dozvoljenog materijala. Sve dok nije jedan dan bila u školi
i vidjela da petaši uče o prometu, došla na ideju da im izradi
vozilo za igru i učenje prometnih pravila.
– I tako je ideja pala na izradu Vatrogasnog vozila sa sirenom.
Ja sam joj dala uvjet da se materijal ne kupuje, već da iskoristi
ono što već imamo u školi. No i tu se javio problem, bilo je
potrebno dobiti zvuk sirene a u školi je imala samo obične
zujalice koje “zuje”. Dakle, morala je Vatrogasnom vozilu dati
zvuk sirene i svjetlosni signal. Ovdje sam ja malo uskočila
savjetima, no nikako rješenjem. Rekla sam joj da razmisli što bi
trebalo napraviti da na trenutak jednoj od zujalica ‘uzme’
električnu struju i ona se utiša dok se druga zujalica čuje.
Prespavala je i drugi dan došla s rješenjem.
U svoj strujni krug ugradila je trepteću diodu koja je zapravo
ponaša kao sklopka. Dakle, kada dioda trepće – pali se i gasi, u
drugom trenutku jedna od zujalica se također utiša/ pojača
(ovisno o diodi) i tako se ova druga zujalica čuje prividno
glasnije Marijela je igračku izradila kao puzzle za igranje pa se
može koristiti posebno drveni dio, a uz nadzor učitelja i kao
sklop od dva dijela – objašnjava.
Većinu rada izradila je kod kuće, a 20. listopada nastupila je
obrana rada u obliku prezentacije uratka putem Zoom
aplikacije. To je bila zadnja faza natjecanja. U pet minuta
Marijela je morala ispričati sve o svom radu kojeg je
izrađivala mjesec dana, što baš i nije bilo jednostavno s
obzirom na količinu odrađenog posla, no uspjela je.
– Mirno, staloženo i vrlo stručno, objasnila je sve od ideje
do samog završetka. Tročlana komisija dala joj je 19 od ukupno 20
bodova i time se plasirala na prvo mjesto. Iako smo provele
zajedno izrazito malo vremena, što zbog toga što sam tek došla
raditi u OŠ Domašinec, što zbog poteškoća uzrokovanih Korona
virusom, oduševljena sam njenom voljom za učenjem novih sadržaja.
Ta djevojčica, naizgled vrlo krhka, mirna i tiha ima toliko
znanja, ideja, rješenja, inovacija da je to nevjerojatno.
Odličnih je retoričkih vještina kao i tehničkih. Ne sumnjam da će
jednog dana biti uspješna, koje će god područje odabrati kao
područje svog djelovanja. Želim joj sreću iz sveg srca. Ako ikada
zatreba pomoć, na mene uvijek može računati kao i svi moji
natjecatelji do sada. Želim joj zahvaliti na trudu i puno
odricanja tijekom natjecanja – poručuje.
Odlični rezultati u poznavanju njemačkog jezika
– Učenica Marijela Drvoderić izvrsnim rezultatima i osvojenim
prvim mjestom na županijskom natjecanju iz njemačkog jezika
plasirala se u veljači na državno natjecanje. S obzirom na to da
su sva natjecanja bila odgođena zbog pandemije COVID-a 19,
nastavljena su u ovoj školskoj godini.
Državno natjecanje održano je 13. i 14. listopada 2010. godine i
to u izmijenjenom obliku, odnosno cijelo natjecanje održano je
putem online platformi. Prvi dan pisao se pismeni dio natjecanja,
u kojem se provjeravalo slušanje i čitanje s razumijevanjem,
vokabular i gramatika te se pisao sastavak na određenu temu.
Drugi dan putem Zoom aplikacije učenici su sudjelovali u usmenom
dijelu natjecanja, gdje su usmeno raspravljali na zadanu temu.
Učenica je osvojila visoko drugo mjesto, a od prvog mjesta
dijelio ju je samo jedan bod – ispričala je mentorica Simona
Sinković.
Razrednica Vedrana Vuk Tomac o Marijeli
– Marijelu sam kao razrednica pratila od 5. razreda. Uvijek je bila odgovorna i aktivna na raznim područjima sve vise napredujući i ističući se kao odlična učenica. Voljela je učiti i sama produbljivati svoje znanje pripremajući se za natjecanja na kojima je postigla odlične uspjehe na državnoj razini iz Njemačkog jezika i Tehničke kulture. Svoje znanje je nesebično dijelila s drugima pomažući im u njihovom poteškoćama. Marijela je pokazala veliku svestranost koja joj sigurno otvara put i za mnoge druge uspjehe. Neka joj tako i bude!