Jeste li ikada primjetili da vaši konobari koriste ove trikove kako bi dobili veće napojnice?
O ovoj temi raspravljali su i korisnici društvene mreže Quora
gdje su mnogi podijelili svoja iskustva. Među komentatorima
pronašli su se i mnogi bivši ili sadašnji konobari i konobarice
koji su podijelili svoje trikove. Suptilno klimanje glave
prilikom primanja narudžbe ostavlja dojam kako je gostu pružena
potpuna pažnja zbog čega on dobiva na važnosti. Osim što
izgleda kao da ga se sluša bez prestanka, klimanje glavom
popraćeno uz nazive određenih jela ili pića može potaknuti želju
za njima jer izgleda kao da ih konobar odobrava, a ljudi vjeruju
kako oni znaju sve o ugostiteljskom objektu u kojem rade.
Ako se radi o mjestu više kategorije, konobari će uz večeru rado
napraviti nešto čime će zabaviti goste. Ne mora se raditi o nekom
velikom spektaklu, dovoljno je impresionirati goste svojim
vještinama. Ponekad je to specijalno flambiranje nekog jela,
žongliranje bocama pića ili pak nešto treće što fantastično
izgleda i odaje dojam kako konobar uistinu zna svoj posao.
Ljudima obično nije problem pravom profesionalcu ostaviti koju
kunu više no što su planirali.
Dobro pamćenje najbolji je prijatelj svakog konobara ne samo u
situacijama kada primaju narudžbu već i tokom cijelog radnog
vremena. Osim narudžbe, važno je zapamtiti poneke detalje poput
imena ili isječaka iz razgovora koji su se s njima vodili. Ako mu
konobar zapamti ime, pojedinac se lakše zbližava s osobljem
restorana, a ako još i zapamte koje mu je omiljeno piće ili što
uvijek jede, rado će ostaviti obilatu napojnicu.
Konobari su potvrdili kako uvijek pretpostavljaju tko iz društva
će platiti račun, a onda prate tu dinamiku i toj osobi pružaju
najviše pažnje. Jedan od malih trikovima kojima se koriste je i
onaj da s tom osobom pokušaju ostvariti lagani dodir rukom po
ramenu ili ruci kako bi ostvarili prisniji odnos.
Posebnu pažnju konobari mogu posvećivati vašoj djeci ili
ljubimcima, ali to ne mora značiti da im je uistinu stalo.
Konobari znaju kako će ovo raznježiti
svakog pojedinca i to ponekad
znaju iskorištavati tako da im posvete posebnu pažnju
koja najčešće rezultira velikom napojnicom radi ljubaznosti.
Važno je osigurati da se gost osjeća kao kod kuće, a tome dobro
može poslužiti i uspostavljanje razgovora.
– Neki ljudi uvijek pričaju sa konobarima. Tako da, važno je
taj razgovor nastaviti, a ne se samo smješkati i otići. Ako se u
taj razgovor još može unijeti i neka šala koja se u njega uklapa,
to je pun pogodak – rekla je Barbara V., sezonska konobarica koja
zbog svojeg ljubaznog ponašanja i profesionalnog stava na nivou
mjeseca putem napojnica zaradi i polovinu plaće.