BOLJE SPRIJEČITI NEGO LIJEČITI

TRAGOM VAŠIH PITANJA Redovito održavanje okoliša uz prometnice smanjuje mogućnost tragedije

Trava kraj ceste je na par mjesta viša i od 2 metra

Prije desetak dana jedan od čitatelja nas je foto kritikom upozorio na neodržavanje okoliša uz cestu i pješačko-biciklističku stazu na relaciji Čehovec-Sveti Juraj u Trnju. Prema njegovim riječima radi se o vrlo prometnoj dionici gdje se nalazi i skretanje za Donji Kraljevec.

– Trava kraj ceste je na par mjesta viša i od 2 metra. Ako se dolazi iz smjera Donjeg Kraljevca morate autom barem 1 metar izaći na cestu da vidite dolazi li auto ili motor. Netko tko ima koncesiju i to bi trebao održavati sigurno dobiva određenu svotu novaca, a ne radi svoj posao ili se kosi u određenim vremenskim periodima (svaki mjesec, dvomjesečno ili po potrebi), a potreba je bila već davno, piše, između ostaloga, u mailu koji smo primili.

Upit smo proslijedili Gradu Prelogu na čijem se području nalazi predmetna prometnica. Gradonačelnik Ljubomir Kolarek rekao nam je da i osobno smatra kako je ovakvo stanje ružno i opasno te nam skrenuo pozornost na činjenicu da se radi o županijskoj cesti. Zbog toga je i sama gradska uprava desetak dana ranije zbog ovakve situacije uputila prigovor Županijskoj upravi za ceste. Kolarek navodi kako nije upoznat s time u čijoj je nadležnosti briga o okolišu uz spomenutu cestu i kaže kako je Grad Prelog, radi poboljšanja stanja, predložio ŽUC-u da se održavanje povjeri tvrtki Prekom.

Na kraju ove priče zatražili smo i stav nadležnih iz Županijske uprave za ceste, a odgovor nam je uputio voditelj Odjela za održavanje Županijskih cesta Stjepan Marčec.

– ŽUC ima nadležnost za održavanje 450 km županijskih i lokalnih cesta. Prema Okvirnom sporazumu i Ugovoru između ŽUC-a i Tegre/Pavlica održavanje ŽC 2033 Sv.Juraj u Trnju-Čehovec-Prelog pripada firmi Pavlic-asfalt-beton iz Goričana. Košnja bankina izvodi se prema Godišnjem planu gdje je određena količina košnje i redoslijed prema vrsti ceste,glavnim županijskim pravcima tj. prioritetima. S obzirom da su ove godine vremenske prilike takve da smo u proteklom periodu imali praktički svaki dan kišu u kombinaciji sa visokim temperaturama došlo je do naglog bujanja vegetacije specifične vrste trave/korova i bilo je nemoguće u roku nekoliko dana izvršiti košnju trave na bankinama na svim kritičnim dionicama. Košnja bankina na navedenoj dionici izvršena je dana 20.08., stoji u odgovoru koji smo primili.

Iako je najvažnije što je problem riješen, ovakva bi situacija trebala biti upozorenje za ubuduće. Nešto slično dogodilo se i pred mjesec dana na dionici između Čakovca i Novog Sela Rok. Kritiku našeg čitatelja prenijeli smo gradskoj upravi, pa, unatoč tome što odgovor nismo dobili, smatramo najvažnijim što je i u tom slučaju situacija sanirana. Temeljem ova dva slučaju lako je pretpostaviti da sličnih primjera ima više.

Zato bi bilo dobro da se ugovorima s tvrtkama koje održavaju zelene površine uz prometnice predvide i situacije kad zbog nestabilnih vremenskih prilika dolazi do naglog bujanja vegetacije. Eventualna razlika u cijeni koja bi mogla nastati zbog povećanog opsega poslova sasvim sigurno nije vrijedna mogućnosti da lošija vidljivosti na prometnicama, do koje sigurno dolazi u ovakvim situacijama, bude uzrok nesreće koja bi mogla rezultirati ozljedama ili gubitkom ljudskog života.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije