Otkazani maturalci - a novac?
Brojni potrošači su se tijekom ljeta obratili preko info telefona
0800/42-00 za informaciju koja su njihova potrošačka prava jer su
uplatiti turističke aranžmane (maturalna putovanja za djecu) koji
su naknadno zbog mjera HZZO i Stožera civilne zaštite morala biti
otkazana.
Potrošači se uglavnom ne mire s pojašnjenjem (informacijom) jer
se osjećaju prevarenim, pa su često i vrlo neugodni prema našim
savjetnicima kao da su oni krivi za njihove probleme.
Kako bi što više potrošača dobilo cjelovitu informaciju, Društvo potrošača Međimurja objavilo
je kako riješiti problem, s napomenom da se dva puta
razmisli prije nego se ulazi u turističke aranžmane dok se
ne proglasi kraj epidemije koronavirusa.
– Ako roditelji, odnosno učenici potpuno odustanu od uplaćenog
putovanja, postoji nekoliko opcija kako riješiti problem:
– Prema novom članku Zakona u pružanju usluga u turizmu, novac im
u potpunosti može biti vraćen po isteku 180 dana od nestanka
koronavirusa, plus još 14 dana roka za uplatu povrata,
– Uplaćena sredstva se mogu zamijeniti za vaučer pa ga
iskoristiti za neko privatno putovanje,
– Mogućnost raskidanje ugovora, kao što se to i inače može
učiniti, uz određenu naknadu koja ostaje agenciji.
No, činjenica je da da većina potrošača koji traže informaciju
nisu ni propitali Ugovor koji su potpisali, a ima turističkih
agencija koje su poslije prvog vala Korona virusa u Ugovore
ubacili klauzulu da ako roditelj ili škola otkaže putovanje
agencija nema obvezu povrata novaca. Neki roditelji nisu
potpisali takve ugovore, ali su uplatili novac, što je istovjetno
potpisivanju ugovora jer su dragovoljno uplatili novac, što će
reći, prihvatili su ugovorni odnos.
Ta kategorija potrošača neće moći ostvariti povrat novac, osim
ako uspiju dokazati da je ugovorni odnos pravno ništetan, tako da
u u tom slučaju predstoji dugotrajno rješavanje sudskog spora –
stoji u priopćenju.