KONAČNA ODLUKA

SVE ZBOG KORONE ‘Osim Špancirfesta, neće biti ni Baroknih večeri’

Ovogodišnji Špancirfest neće se održati. Odluka je to koja je iznesena na današnjoj konferenciji za medije održanoj u Gradskoj vijećnici

Konferenciji su prisustvovali gradonačelnik grada Varaždina i
predsjednik Turističke zajednice grada Varaždina Ivan
Čehok, direktorica Turističkog ureda Turističke zajednice
grada Varaždina Jelena Toth i
dogradonačelnica Sandra Malenica, javlja
Varaždinski.hr

Gradonačelnik Čehok spomenuo je da su mjere Nacionalnog stožera
za održavanje događaja iznad 100 ljudi bile presudne.

– Morali smo odustati od Špancirfesta, ali i od drugih većih
glazbenih i festivalskih događanja, kao što su Barokne večeri.
Uspjeli smo u kratkom roku doći do izvođača i organizirati,
međutim pribojavali smo se da s porastom broja zaraženih
pogoršavaju se epidemiološki uvjeti i ovaj smo tjedan pitali
Nacionalni stožer. Rekli su da bi se po današnjem postupku gdje
se na događajima s više od stotinu ljudi trebaju posebno
popisivati posjetitelji, to bi bilo fizički nemoguće na festivalu
uličnih šetača – rekao je.

Dodao je kako će se probati, ako to situacija to dopusti,
organizirati jedan proljetni festival 2021. godine. Također,
osnovnoškolcima će se kupiti radne bilježnice i pribor.

– U ovakvim okolnostima to nije bilo moguće izvesti. I Čakovec je
odustao od Porcijunkulova. Razmišljamo i da napravimo proljetni
festival kao znak pobjede nad koronom. Pa da sljedeće godine budu
dva Špancira. Ali to su samo razmišljanja. U ovom velikom zlu ima
i neko dobro. Sredstva za organizaciju festivala preusmjerit ćemo
za kupnju svih radnih bilježnica za sve obvezne predmete u školi.
Odlučili smo pomoći svoj djeci i roditeljima svih potrebnih
materijala, svih materijala za obvezne predmete u školi – naveo
je Čehok i dodao.

– Nastojat ćemo, što se tiče Varaždinskih baroknih večeri, pošto
se radi o jubilarnom izdanju, da se održi koji koncert pod nekim
strogim uvjetima. To je ipak lakše nego napraviti festival kao
Špancirfest koji je svojom idejom potpuno oprečan koroni –
zaključio je Čehok.

Program Špancirfesta bio je spreman, a Turistička zajednica Grada
Varaždina brzo se prilagodila novonastaloj situaciji. Ipak…

– Ova odluka nije donesena preko noći. Od početka godine radimo
na Špancirfestu. Kada je došla korona, sve je to stopirano. Nakon
toga smo se vrlo brzo posložili – i sadržaje i programe i
prostore Špancirfesta, sve kako je epidemiološki bilo propisano.
U ovom trenutku možemo Špancir sutra postaviti, ali nažalost,
sukladno preporukama Nacionalnog stožera od lipnja, sve
manifestacije iznad 500 sudionika na otvorenom trebaju suglasnost
Ministarstva kulture. Nacionalnom stožeru i HZJZ objasnili smo
svaki poseban i pojedinačan prostor na kojem bi se održavali
programi, sa svim mjerama koje bi poštivali – kazala je Toth.

Najavila je posebni video program s nagradama preko Facebook
stranice Špancirfesta u vrijeme kada se festival trebao održati.

– No, prošli tjedan su izdane nove mjere za okupljanja. Točka na
‘i’ bio je dopis koji smo primili prekjučer od HZJZ-a i
Ministarstva kulture u kojem zamjenica gospodina Capaka je
napisala da zbog epidemiološke situacije da se ne preporučuje
održavanje festivala i njegovih pratećih sadržaja.

Ipak za vrijeme kada je trebao biti festival, na našoj Facebook
stranici ćemo se prisjetiti najboljih trenutaka u proteklih pet
godina. Svi sponzori ostali su uz festival i u doba korone.
Sponzori su pripremili sponzorske pakete tako da ćemo i nagraditi
neke posjetitelje. Na Vili Bedeković su trebale biti predstave
Kerekesh Teatra, oni će održati svoje predstave van Špancirfesta,
u sklopu svog zasebnog festivala – istaknula je Toth.

Zamjenica gradonačelnika napomenula kolika su sredstava
preusmjerena za nabavu školskog materijala.

– Postoji cenzus koji definira koliko radnih bilježnica i
zadataka mogu imati. Već smo imali rezervirano 961 tisuću kuna
prema iskazanom interesu po tom cenzusu od osnovnih škola. Radi
se o dodatnom iznosu od 300 tisuća kuna koji ćemo rezervirati.
Tako da sva djeca iz područja grada Varaždina dobiju sve zbirke i
radne bilježnice od 1. do 8. razreda, atlase i paket za tehničku
kulturu. Sveukupni iznos je milijun i 261 tisuća kuna – rekla je
Malenica.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije