Ciljevi projekta su povećanje socijalne uključivosti i integracija djece romske nacionalne manjine u odgojno-obrazovni sustav
Povećanje socijalne uključivosti i integracija djece romske
nacionalne manjine u odgojno-obrazovni sustav, glavni su ciljevi
1,665.500 kuna vrijednog projekta “Iškulică – školica jednakih
mogućnosti u obrazovanju”, koji je trajao od kolovoza prošle do
studenog ove godine.
Razvoj radnih navika
Nepovoljan obrazovni status Roma posljedica je neredovitog
pohađanja nastave, niske stope završavanja osnovnog obrazovanja i
nedovoljne motiviranosti, istaknuto je. Postignute rezultate
predstavila je voditeljica projekta Maja Odrčić
Mikulić na završnoj konferenciji u Osnovnoj školi
Orehovica.
Međimurska županija nositelj je tog projekta koji je
sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, a u
njegovo provođenje uključili su se OŠ Jože Horvata Kotoriba, OŠ
Tomaša Goričanca Mala Subotica, OŠ Dr. Ivana Novaka Macinec, OŠ
Orehovica, OŠ Podturen i Dječji vrtić “Maslačak” iz Murskog
Središća. Osiguran je produženi boravak i prijevoz za
sudjelovanje u predškoli za više od 300 djece. U program
produženog boravka uključeno je 175 učenika nižih razreda,
najviše iz OŠ Orehovica.
Ravnatelj Branko Sušec ističe da djeca stječu
pozitivne navike poput redovitog izvršavanja školskih obaveza,
usvajaju svijest o važnosti obrazovanja i dugoročno razvijaju
radne navike. Prijevoz za pohađanje predškole osiguran je za 151
dijete, nabavljeno je devet kompleta didaktičkih materijala za
razvoj koncentracije, jezičnih i matematičkih vještina, održane
su četiri edukacije za 36 djelatnika, a organiziran je i
jednodnevni izlet u Zagreb za učenike. No prijevoz i produženi
boravak samo su neke od mjera koje dugoročno poboljšavaju
obrazovnu strukturu romske zajednice.
Veće samopoštovanje
– Osnovnoškolsko obrazovanje ima puno manje institucionalne
podrške, a djeci su podrška i poticaj najpotrebniji upravo u
najranijoj dobi, dok sama ne izgrade vlastiti odnos prema
obrazovanju. Stoga je potrebno izboriti se za kontinuirane
programe i projekte koje će podržati nadležno ministarstvo –
smatra pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i sport
MŽ Blaženka Novak.
Zaključeno je da je kod djece romske nacionalne manjine uključene
u projekt vidljiv razvoj motivacije, samopouzdanja i
samopoštovanja. U konačnici, rezultat je povećanje broja učenika
koji se odlučuju na nastavak školovanja.