Za devetnaest dana 'Belim gradom' spustit će se Danko Domjanić, Jerko Jurović i Nikola Švenda. Inspiraciju su pronašli u Ivanu Vidri i Franji Munđaru, međimurskim rudarima
Osam je godina prošlo od posljednje Red Bull Soapbox utrke, kreativnom natjecanju u jurilicama iz kućne radinosti. Nekonvencionalni vozači 2011. su se spuštali Tuškancem, a 14. rujna jurcat će Kaptolom.
Glavni uvjet sudjelovanja je nemotorizirano vozilo. Natjecatelji, bili oni profesionalci ili amateri, moraju spojiti kreativnost, inovativnost i znanje da stvore vozilo u kojem će uspješno projuriti zagrebačkim ulicama. Ipak, prvi nije nužno i pobjednik jer suci ocjenjuju i originalnost vozila. Zagrebom su tako do sad projurili klavir, dječja kolica, zatvorska ćelija i rodeo klaun. A za devetnaest dana ‘belim gradom’ spustit će se Danko Domjanić, Jerko Jurović i Nikola Švenda, odnosno, Ludi rudari. Međimurci koji su sudjelovali i u posljednoj Red Bull Soapbox utrci, ove godine zaokružili su priču. Inspiraciju su pronašli u Ivanu Vidri i Franji Munđaru, međimurskim rudarima koji su 1921., vozeći se uz rijeku Muru, pronašli ‘žile’ ugljena. Snalažljivi seljaci iz Peklenice, vrlo su skoro počeli kopati ugljen u čemu su im se pridružili i ostali seljaci.
Ova međimurska priča postala je dio i Red Bull priče; ludi trojac time će na utrci predstaviti i povijest međimurskog rudarstva.
– Još 2011. smo sudjelovali na II. Soapbox utrci. Utrku smo završili na 18. mjestu, bilo je nam je zabavno i zanimljivo. Zato smo se prijavili i ove godine. Međutim, zbog velike medijske pažnje, znali samo da priča, ako želimo biti izabrani, mora biti zanimljiva i originalna. Tako smo inspiraciju pronašli u povijesnim zapisima o rudarima iz Murskog Središća, o Ivanu i Franji – govore nam Ludi rudari. Za ovogodišnju utrku Rudari su napravili vozilo u obliku rudarskih kola za transport ugljena iz rudnika, sastavljeno od metalnog okvira, a kotači na ovom gravitacijom pogonjenom vozilu bit će ‘kotači od tački’.
-Podučeni prijašnjim iskustvom, više smo pažnje posvetili konstrukciji vozila i upravljivosti. Svemu smo pristupili ozbiljnije, nego 2011. – objašnjavaju Danko, Nikola i Jerko te dodaju da ih je u pripremi ovogodišnje utrke najviše iznenadila konstrukcija dijela za skretanje prednjih kotača: – Treba misliti na raspodjelu masa, poziciju kotača i samog vozača u vozilu za što bolji rezultat na utrci.
Da bi prezentacija bila čim vjerodostojnija, Ludi rudari će na glavama nositi kacigu rudara staru sto godina i kanarinca Red Bulla koji će upozoravati na ‘opasne plinove’. S obzirom na to da je ovaj neozbiljan trojac ovoj utrci pristupio krajnje ozbiljno, pomozimo im. Novitet ovogodišnje utrke je glasanje. Pa glasajmo za naše Međimurce – Lude rudare klikom ovdje! Pratiti ih možete i na Facebooku.