Integrirani prijevoz putnika donijet će prednosti kao jedinstveno tarifiranje putničkih karata, usklađenje voznih redova, povećanje prometne ponude i najvažnije, povećanja sigurnosti u prometu
U četvrtak, 19. veljače 2019. godine u Maloj vijećnici Međimurske županije potpisan je Sporazum o dugogodišnjem partnerskom odnosu u razvoju željezničkog prometa i integriranog prijevoza putnika na području Koprivničko-križevačke, Međimurske i Varaždinske županije – regije sjeverne Hrvatske.
Sporazum koji podrazumijeva zajednički rad na razvoju sustava integriranog prijevoza putnika i njegovoj implementaciji u javni putnički prijevoz na području regije sjeverne Hrvatske, potpisali su župan Međimurske županije Matija Posavec, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i član Uprave Damir Rubčić te zamjenik župana Koprivničko-križevačke županije Darko Sobota i zamjenik župana Varaždinske županije Robert Vugrin.
– Sjever Hrvatske prednjači u mnogo toga, a pogotovo u promišljanju prometa. Međimurska, Varaždinska i Koprivničko-križevačka županija prve u Hrvatskoj imaju Master plan o integriranom prijevozu putnika, prve imaju strategiju održive mobilnosti, što znači da dugoročno promišljaju promet, a to je jedini način na koji se mogu riješiti negativni efekti. Automobilski prijevoz, osim direktnih troškova, ima i dodatni trošak od 1 eura po kilometru za svakoga od nas – rekla je državna tajnica za promet u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Nikolina Brnjac koja je nazočila potpisivanju Sporazuma.
Dodala je da se u proteklih pet godina bilježi pad broja putnika u javnom prijevozu za 10%, dok Europska unija ima stalan porast.
– Mali broj linija, neefikasni sustav, zastarjeli vozni park veliki su problem željezničkog i autobusnog sustava te je potrebna transformacija cjelokupnog sustava koja će zaživjeti jedino ako krenemo promišljati promet na način kako promišljaju ove tri županije. Ulazimo u razdoblje u kojem će se više nego ikada ulagati u željezničku infrastrukturu i razvoj željezničkog prometa te mi je drago što će upravo Međimurska, Varaždinska i Koprivničko-križevačka županija biti prve i predvodnice integriranog prijevoza u Hrvatskoj na korist naših građana i gospodarstva – zaključila je.
Integrirani prijevoz putnika kao dominantna organizacijska struktura u sustavu javnog putničkog prijevoza donijet će mnoge prednosti korisnicima kao jedinstveno tarifiranje putničkih karata, usklađenje voznih redova, povećanje prometne ponude, povećanje pristupačnosti javnog prijevoza u prostoru i vremenu (dostupnost prijevoza u ruralnim područjima u širem vremenskom rasponu), povećanje turističkog potencijala područja obuhvaćenog IPP-om, transparentnosti suradnje svih dionika (prijevoznici svih modova prometa, korisnici) i najvažnije, povećanja sigurnosti u prometu te zadovoljavanje ekološke komponente.
– Na području Međimurske županije prevozimo oko 2 milijuna putnika godišnje te je zbog tih putnika važno poboljšati funkcionalnost prijevoza i pridonijeti njihovoj mobilnosti, istaknuo je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.
Župan Međimurske županije Matija Posavec naglasio je kako je pitanje prometa za Sjever izuzetno bitna tema, posebice po pitanju samih putnika i infrastrukture.
– Ovim sporazumom stvaramo okvire koji su zakonodavni, organizacijski, ali i infrastrukturni kako bismo integrirali prijevoz putnika, povezali cestovni i željeznički prijevoz te u konačnici osigurali kvalitetan prijevoz za učenike, studente i putnike koji svakodnevno koriste ove vrste prijevoza. Prva pruga i željeznička postaja izgrađene su upravo u Međimurju, u Kotoribi te zbog tradicije imamo i dodatnu obvezu unapređenja prometnog sustava u našoj Županiji.
No, ako govorimo o integriranom prijevozu ne možemo funkcionirati isključivo na razini Županije, već se moramo povezati te mi je drago što smo našli zajednički interes s Varaždinskom i Koprivničko-križevačkom županijom, uz podršku Ministarstva mora, prometa i infrastrukture s kojim pregovaramo oko daljnjih projekata. Zalažemo se za izgradnju brze pruge prema Zagrebu, za elektrifikaciju pruga, uspostavu međunarodnog prometa, slijedi nam potpisivanje ugovora za radove na čvoru autoceste kod Goričana kako bi spojili stari i novi prijelaz – rekao je Posavec.
Župan Posavec je dodao kako će veliki broj planova biti ugrađen u operativne planove europskih fondova sljedeće dvije godine, a sljedeći korak u suradnji s HŽ Putničkim prijevozom je dogovaranje pogodnosti za učenike i studente.
Zamjenik župana Koprivničko-križevačke županije Darko Sobota i zamjenik župana Varaždinske županije Robert Vugrin složili su se da je potrebno što prije krenuti u organizaciju održivog sustava IPP-a i njegovu implementaciju u postojeći prometni sustav sinergijom svih dionika te da regija sjeverna Hrvatska može biti ogledni primjer i za ostatak Hrvatske.